Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:29:58 GMT

میزبانی بقاع متبرکه سبزوار از ۲۰۰ هزار زائر

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۷۴۴۸

میزبانی بقاع متبرکه سبزوار از ۲۰۰ هزار زائر

حجت الاسلام جعفر مهدوی‌خواه روز دوشنبه با اشاره به روز بزرگداشت امامزادگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  بقاع متبرکه این شهرستان به عنوان میقات الرضا (ع)، همواره میزبان زائران بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) است.

وی اظهار داشت: از مجموع  ۲۰۰ هزار زائری که در بقاع متبرکه شهرستان سبزوار  بازدید کردند، هفت هزار  آنها در این بقاع اقامت و اسکان داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: اجرای برنامه های مذهبی، فرهنگی، مسابقات فرهنگی، پاسخ به پرسش های شرعی، برپایی خیمه های معرفت، غرفه های عفاف و حجاب و کودک برخی فعالیت های ارائه شده به زائران در بقاع متبرکه بوده است.

مهدوی خواه افزود: بقاع متبرکه سبزوار در جاده تهران - مشهد و مسیر عبور زائران بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) مکان مناسبی برای زیارت، اسکان و استراحت مسافران است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: امامزاده شعیب، امامزاده یحیی، معصوم زادگان خسروجرد، امامزاده حسن کوشک، بقعه ابورفاعه، امامزاده حسن آزادمنجیر وامامزاده حسن نزل‌آباد برخی بقاع متبرکه سبزوار است که میزبان زائران و مسافران هستند.

شهرستانهای سبزوار و خوشاب دارای ۲۷ بقعه متبرکه، ۲ هزار موقوفه و ۱۰ هزار و ۸۰۰ رقبه هستند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه سبزوار زیارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه سبزوار زیارت سازمان اوقاف و امور خیریه سبزوار زیارت بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان با اشاره به آبگرفتگی صحن مزار سیدعلی (ع) گفت: با تلاش امدادگران هلال‌احمر دو شهرستان نهبندان و سربیشه آب‌گرفتگی در محوطه حرم تخلیه شد.
 ایمانی‌فردبا بیان اینکه بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد ، افزود:  بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.
وی گفت: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان افزود: سه منزل مسکونی نیز در روستا براثر ورود سیلاب دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

 

دیگر خبرها

  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز