Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز دوشنبه در سخنانی پیرامون بستن حریم هوایی از سوی ۳ کشور بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو به روی هواپیمای حامل سرگی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد: چنین اقداماتی سختی هایی به همراه دارد؛ اما مانع کار دیپلماسی مسکو نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص اضافه کرد که مسکو اینگونه اقدامات را خصمانه تلقی می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه در سفر لاوروف به ترکیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. قرار است آنکارا و مسکو در این باره رایزنی هایی داشه باشند.

سخنگوی کرملین در خصوص درخواست ارائه شده از سوی دو کشور سوئد و فنلاند بر ای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیز تأکید کرد: مسکو هرگز برای فنلاند و سوئد تهدید نبوده و نیست؛ آنها نیز برای روسیه تهدیدی به شمار نمی آیند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر از اقدام 3 کشور اروپایی در جلوگیری از عبور هواپیمای سرگی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور از حریم هوایی آنها خبر داده بود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص گفته بود که 3 کشور همسایه صربستان شامل بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو حریم هوایی خود را به روی هواپیمای حامل سرگی لاوروف بستند و مانع سفر وی به بلگراد پایتخت صربستان شدند.

زاخارووا افزود: هیأت روسی قرار بود به بلگراد سفر کند اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو حریم هوایی خود را بستند و یک کانال ارتباطی دیگر با روسیه را مسدود کردند.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده اوکراین است که مذاکرات را به بن بست کشانده است./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: دیمیتری پسکوف حریم هوایی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو گروه بریکس در مورد وضعیت دشوار  مردم غزه و لزوم برقراری آتش بس فوری در این منطقه گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در نشستی با معاونان وزاری خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس درباره وضعیت فاجعه بار در نوار غزه که به دلیل تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ایجاد شده، بحث و تبادل نظر کرد.

طبق اطلاعات منتشره در وب سایت وزارت خارجه روسیه، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو شد و تاکید شرکت کنندگان روی وضعیت فاجعه‌بار در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای نجات جان هزاران نفر از مردم بیگناه منطقه متمرکز بود.

طبق این گزارش، نمایندگان کشورها همچنین درباره راه‌های کمک به تلاش‌ها در جهت عادی‌سازی اوضاع در خاورمیانه و حل و فصل همه‌جانبه بحران‌ها در سوریه، لبنان، سودان، لیبی و یمن تبادل نظر شد. شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که قصد دارند به منظور همکاری مشترک برای حل و فصل مشکلات خاورمیانه و دستیابی به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های منطقه، به تماس‌های منظم خود ادامه دهند.

کشورهای شریک در بریکس توافق کردند که اقدامات خود در مورد بسیاری از موضوعات را در سایر سازمان‌های بین المللی، از جمله در سازمان ملل متحد، بیشتر هماهنگ کنند.

در این دیدار مشکلات در شمال آفریقا نیز مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مصر، اتیوپی، ایران و امارات برای اولین بار از زمان پیوستن کشورهایشان به بریکس در این رایزنی‌ها شرکت داشتند.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوتاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکس

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا