Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون جدید صنایع دستی با اشاره به اینکه در گذشته صنایع‌ دستی به‌ عنوان صنایع‌ زیستی بوده است، گفت: شاید هم‌اکنون صنایع‌ دستی به اشیای تزئینی تبدیل شده‌ و درون ویترین‌ها رفته‌ است اما باید به زندگی مردم و ایرانی‌ها بازگردد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مراسم تکریم و معارفه معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی کشور امروز در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم جلالی؛ معاون جدید صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با قدرشناسی از تمام افرادی که صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور را به مرحله کنونی رسانده‌اند، گفت: خانواده همیشه برای من محور توسعه بوده است و همیشه هر جا که بوده‌ام سعی کرده‌ام رویکرد خانواده‌محوری و مدیریت مادرانه را مدنظر داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته صنایع‌ دستی به‌ عنوان صنایع‌ زیستی بوده است، ادامه داد: شاید هم‌اکنون صنایع‌ دستی به اشیای تزئینی تبدیل شده‌ و درون ویترین‌ها رفته‌ است، اما باید به زندگی مردم و ایرانی‌ها بازگردد.

این مقام مسئول صنایع‌دستی را جزء لاینفک منشور فرهنگی در اقتصاد هویت‌بنیان دانست و بیان کرد: مدیریت سه بخش محتوایی، اجرایی و عاطفی دارد که تمامی سیاست‌گذاران، تسهیلگران و متصدیان در این سه ضلع راه را برای خلق زنجبره صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی فراهم می‌کنند و من به‌ عنوان یک سرباز کوچک در این مسیر حضور دارم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تصریح کرد: سهم هر ایرانی را باید در تولید، فروش و توزیع احصا کنیم و من از هیچ کاری برای تبدیل صنایع‌ دستی به صنایع‌ زیستی دریغ نمی‌کنم.

جلالی  از اقتصاد هویت‌ بنیان و خلق و تأمین زنجیره ارزش در صنایع‌ دستی به‌ عنوان دو‌ کلمه بنیادی در این حوزه نام برد و اظهار کرد: مولد بودن موجب اشتیاق و همراهی می‌شود و این تحول باید در زمینه محتوا و رویکرد اتفاق بیفتد و هر ایرانی در سراسر کشور به تولید برسد.

وی با بیان اینکه با هم‌گرایی در زیست‌بوم صنایع‌ دستی و با تفکر خانواده‌ محوری چالش‌های پیش‌‌رو را از میان برخواهیم داشت، عنوان کرد: با نمایش قدرتمندانه ظرفیت‌ها و پیشران‌های توسعه‌ای که برای صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی فراهم است، همچنین به کمک زنجیره ارزش، منجی یک‌ مسئله ملی خواهیم شد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه مدیریت مادرانه سبب‌زایی و‌ پیش‌برندگی که موجب ایجاد، مراقبت، رشد، تربیت و هرس می‌شود، خاطرنشان کرد: انفکاک اقتصاد و فرهنگ حلقه اتصالی به نام صنایع‌ دستی و هنرهای بومی و سنتی دارد؛ همیشه مولد بودن امیدآفرین است و امیدوارم خانه هر ایرانی تبدیل به یک کارگاه تولیدی برای کمک به اقتصاد هویت‌بنیان باشد.

معاون جدید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی معرفی شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صنایع دستی معاون جدید صنایع دستی دستی و هنرهای سنتی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

ایسنا/فارس معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد داد مستند تصویری از روایت ساخت پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز ساخته شود.

مریم جلالی امروز، ۶ اردیبهشت در بازدید از پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز گفت: هر حرمی از اهل‌بیت(ع) موزه، عرض ارادت هنرمندان صنایع‌دستی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: استاد هنرمند این اثر ارزشمند تمام تجلیات و این عرض ارادتی که طی قرن‌ها می‌توان برای یک حرم مطهر متصور شد را مینیاتوری کرده‌ است.

وی افزود: این اثر ارزشمند اضلاع مختلف و ساحت‌های مختلفی دارد که می‌توان به ساحت هنر، معرفت، ارادت، پشتکار و تلاش و استمرار و آموزش اشاره کرد.

جلالی با بیان اینکه تجمیع همه هنرها نشان از پیوند بین نسلی است و نشان از حفظ و نگهداری هنری ایرانی است، افزود: همیشه در طول تاریخ ایرانیان هنر را با عشق و ارادت نگه‌داشته‌اند و ما باید بتوانیم روایت رنجی که پشت این گنج بوده را نمایش دهیم و این وظیفه و مسئولیت ماست.

معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد داد: یک مستند تصویری از روایتی که استاد این اثر ارزشمند در حوزه‌های مختلف دارد، ساخته شود و در معرض دید عموم گذاشته شود، چراکه اثر تجلی هنر اسلامی است.

به گزارش ایسنا، پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز در مقیاس یک پانزده و یکی از آثار ارزشمند هنرمند استاد حیدریان است که ساخت آن به مدت ۱۱ سال به طول انجامیده است.

وزن این بنا سه تن است هنرهای به‌کاررفته در این اثر شامل ۲۵ حرفه هنری ازجمله مقرنس‌کاری، گچ‌بری، نجاری، جوشکاری، ریخته‌گری، قالب‌سازی، قلم‌زنی، آینه‌کاری، آجر تراشی، میناکاری، نورپردازی، معماری، خطاطی ثلث و کوفی، گره چینی، طراحی و راه‌اندازی سیستم‌های صوتی، حجاری، سنگ‌تراشی، طراحی اسلیمی و... است،ا بعاد این بنا عبارتند از عرض دو هزار میلی‌متر، طول سه هزار و دویست میلی‌متر و ارتفاع دو هزار و هفتصدمیلی متر است که بیش از ۱۲۴ هزار قطعه شامل ۲۴۰ عدد لامپ، سنگ سنندج، سنگ مرمر، کاشی هفت رنگ، نقره خالص، چوب ساج و طلای ۲۴ عیار در آن به کار رفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز