Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه گفت: نه در مذاکرات از حقوق ملت ایران می گذریم و نه در قضیه فلسطین حقوق ملت مسلمان فلسطین را نادیده می گیریم همچنان از مقاومت و مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین حمایت خواهیم کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایران اکونومیست، جمعی از رهبران روحانی، سیاسی و مسئولان گروه های فلسطینی و لبنانی شرکت کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با وزیر امور خارجه دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه در اندیشه و نگاه امام خمینی (ره) مساله فلسطین و قدس جایگاهی ویژه و راهبردی دارد، ابراز داشت حضرت امام خمینی (ره) فلسطین را اولویت اول جهان اسلام می دانست. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امام خامنه ای نیز در امتداد نگاه امام خمینی (ره)، اهتمام ویژه ای به مساله آزادی فلسطین دارد و معتقد به آزادی تمامی سرزمین فلسطین از اشغال صهیونیست های جنایتکار است. 

 امیرعبداللهیان با اشاره به حمایت همه جانبه ایران از مقاومت فلسطین، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به رغم همه فشارها از موضع اصولی خود کوتاه نخواهد آمد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: نه در مذاکرات از حقوق ملت ایران می گذریم و نه در قضیه فلسطین حقوق ملت مسلمان فلسطین را نادیده می گیریم. همچنان از مقاومت و مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین حمایت خواهیم کرد. 

امیرعبداللهیان اقدام برخی از کشورهای اسلامی در برقراری و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین توصیف و اعلام کرد این کشورها از اقدام خود پشیمان خواهند شد.

وزیر امور خارجه راه حل اساسی مساله فلسطین را بازگشت آوارگان و برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصیل این سرزمین عنوان کرد.

در این دیدار رهبران و نمایندگان جریان های سیاسی و گروه های مقاومت فلسطینی و لبنانی ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی فلسطین و لبنان به بیان دیدگاه های خود در خصوص نقش امام خمینی (ره) و تاثیر انقلاب اسلامی بر شکل گیری و پیروزی مقاومت فلسطینی و لبنانی پرداختند و از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین و لبنان قدردانی کردند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جمهوری اسلامی ایران ، انقلاب اسلامی ایران ، حسین امیر عبد اللهیان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران وزیر امور خارجه مقاومت فلسطین اسلامی ایران امام خمینی حقوق ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. 

توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جنهدری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. 

شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا