Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، اوج بار مصرف برق با رشد ۹ درصد به ۶۰ هزار مگاوات در روز جاری رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اوج بار در روز جاری مورخ ۱۶ خردادماه سال ۱۴۰۱ به عدد ۶۰ هزار مگاوات ساعت رسید.

این در حالی است که بیشترین اوج بار ثبت شده طی ۲.۵ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ عدد ۵۵ هزار ۱۳۳ مگاوات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر در روز جاری اوج بار ثبت شده نسبت به حداکثر عدد قبلی ۵۰۰۰ مگاوات رشد را تجربه کرده و معادل ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

*برق تمامی مشترکان مطابق برنامه تامین شده است

با توجه به رشد بسیار زیاد اوج بار، هیچ منطقه‌ای در سراسر کشور دچار خاموشی نشده و متناسب با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برق تمامی مشترکان تامین شده است.

افزایش قابل توجه دمای هوا در هفته جاری یکی از مهمترین دلایل افزایش اوج بار در روز‌های جاری است و صرفه‌جویی مردم با استفاده از راهکار‌های عنوان شده نظیر، تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی عدد ۲۵ و بیشتر، استفاده از دور کند کولر و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار می‌تواند زمینه جلوگیری از محدودیت برق را فراهم کند.

بر اساس اعلام مدیریت شبکه برق ایران، ساعات اوج بار بین ساعات ۱۲ الی ۱۷ و ۱۹ الی ۲۳ هر روز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مصرف برق برق مصرفی تولید برق شبکه برق اوج بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محسن یازرلو با اشاره به لزوم برنامه ریزی های لازم برای حمل و نقل روان و هماهنگ محصولات کشاورزی، اظهارداشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بکارگیری بیش از 5 هزارناوگان باری عملیاتی و انجام برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم، تمام توان خود را برای تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی استان به کار گرفته است.

به گفته وی، یکی از مهمترین برنامه‌های سازمانی، برنامه‌ریزی برای حمل و نقل بوده که در این میان حمل به موقع و تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یازرلو با اشاره به آغاز فصل برداشت و همزمانی برداشت برخی از محصولات کشاورزی، ادامه داد: با هماهنگی و پیش بینی های صورت گرفته، در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی وجود ندارد و در صورت ضرورت، از ظرفیت ناوگان دیگر استان‌ها برای حمل بار این منطقه اقدام خواهد شد.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: نرخ حمل و نقل براساس عرضه و تقاضا و توافق اضلاع حمل بوده و تشکل های صنفی نرخ پایه را تنظیم کرده اند.

یازرلو تاکید کرد: کشاورزان برای حمل  محصولات کشاورزی و بار خود از طریق شرکت های حمل و نقل مجاز برای تامین ناوگان اقدام کرده و با هدف جلوگیری از سرقت محموله از میادین و مجاری غیرمجاز نسبت به تامین کامیون اقدام نکنند

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران