Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید ریاض حکیم در نشست خبری که در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله سید سعید حکیم گفت: این مراسم از طرف تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) حاج شیخ عبدالمهدی کربلایی صبح روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه  از ساعت ۱۰ به وقت عراق در نجف اشرف با حضور بزرگان علمی حوزه و دانشگاه از کشورهای ایران، عراق، لبنان، کویت، سوریه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با هدف تکریم مرجعیت شیعه برگزار می‌شود. 

وی این مراسم را مقدمه ای بر تحقیق و تفحص آثار و جایگاه علمی این مرجع عالیقدر دانست و اضافه کرد: حدود ۸۵۰ موضوع از آثار آیت الله سعید حکیم استخراج شده است که در آینده با کار علمی و پژوهشی آثار علمی و مقالاتی در این راستا منتشر خواهد شد.

وی یکی از نکات مثبت در سیره ایشان را حفظ وحدت میان مرجعیت نجف دانست و تشریح کرد: ایشان با ایثار خود در شرایط پیچیده عراق، اختلاف‌نظرهایی که میان مراجع وجود داشت را با هماهنگی آیت الله سیستانی به منظور حفظ وحدت کلمه مرجعیت حوزه نجف و جلوگیری از سو استفاده دشمنان برطرف می کردند. 

سید ریاض حکیم با اشاره به تاثیرگذاری این عالم بزرگوار در امور خیریه کشور عراق که با تأسیس مؤسسه‌ای بیش‌از ۱۰۰ هزار یتیم را پوشش می‌داد افزود: ایشان با جمع آوری کمک‌های جمعی برای درمان خانواده‌های محروم و  مستضعف تمام تلاش خود را بجا آورد و حتی این موسسه در کشور های دیگر و در برهه های خاص کمک هایی داشت.

وی حمایت از مردم مظلوم عراق، سوریه و دیگر کشور ها را در مقابله با گروهک های تکفیری و تروریستی دانست و افزود: پدرم تمام تلاش خود را برای حمایت از مردم مظلوم کشورها با استفاده از نفوذ خود و فشار به مسئولین وقت انجام می دادند.

سید ریاض حکیم عنوان داشت: پدرم بر ارتباط مداوم با جهان اصرار و اعتقاد داشتند که باید خود را در جهان مطرح کنیم و دور نشویم. به همین منظور زیر نظر ایشان مرکزی برای گفت و گو و همکاری با سایر کشور ها تاسیس کردیم که با استقبال خوبی روبرو شد. ایشان معتقد بودند که ما باید فرهنگ خود را با عقلانیت و حکمت و به دور از خشونت به جهان عرضه کنیم.

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید حکیم ریاض حکیم بزرگداشت حکیم آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر دوشنبه در دیدار با روح الله فیروزآبادی معاون علمی رییس جمهور گفت: یکی از دلایلی که سبب شد ما به توان داخلی متکی باشیم، تحریم ها علیه کشور بود که البته این بدان معنا نیست که ما از تحریم استقبال می کنیم، اما این امر سبب شد تا کشور به توان داخلی تکیه کند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر محدودیت ها وجود نداشت ما همواره وابسته بودیم و اعتماد به نفس نداشتیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه پس از عملیات وعده صادق نگاه دنیا به ایران تغییر کرد افزود: این عملیات قدرتمندانه سبب شد تا برخی ها که با انقلاب اسلامی همراه نبودند به خود بیایند.

وی تصریح کرد: امروز نسل جوان ما باید با توکل به خدا به آینده امیدوار باشند و به جذابیت های کاذب غرب دل خوش نباشد.

امام جمعه قم عنوان کرد: امروز طلاب و پژوهشگران حوزوی زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه علمیه هستند که البته این افراد نیز همانند سایر اقشار مشکلات معیشتی دارند که باید شرایط برای کار علمی و بدون دغدغه نخبگان فراهم شود.

در ابتدای این دیدار نیز معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گزارشی از فعالیت ها در حوزه های علمی و موضوعات دانش بنیان ارایه کرد

کد خبر 6092630

دیگر خبرها

  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد