Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@09:29:22 GMT

دیدار و گفتگوی وزیر نیرو با همتای قطری در دوحه

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۸۲۶۷

دیدار و گفتگوی وزیر نیرو با همتای قطری در دوحه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «علی‌اکبر محرابیان» شب گذشته به منظور شرکت در هشتمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر با استقبال مقامات رسمی این کشور، وارد شهر دوحه شد.

ملاقات با شیخ محمد بن حمد بن قاسم آل ثانی وزیر بازرگانی و صنعت قطر، شرکت در اجلاس هشتم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور از جمله برنامه‌های وزیر نیرو در سفر به کشور قطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران همچنین امروز با «سعد الکعبی» همتای قطری خود دیدار کرد و طرفین بر سر امضای توافقنامه حمایت از بخش خصوصی در دو کشور را توافق کردند.

محرابیان همچنین قرار است با «محمد بن حمد آل ثانی» وزیر تجارت و صنعت قطر نیز دیدار کند. هشتمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر قرار است تا بیستم خرداد ادامه یابد.

برگزاری این اجلاس پس از آن است که حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در جریان سفر اسفند سال گذشته به قطر ۱۴ سند همکاری با این کشور به امضا رساند. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز ۲۲ اردیبهشت ماه در پاسخ به دعوت دکتر رئیسی و به منظور سفری یک روزه وارد تهران شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وزیر نیرو علی اکبر محرابیان دوحه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای

از روابط عمومی وزارت دفاع و تولیدات دفاعی پاکستان، خواجه محمد آصف در رأس هیاتی برای شرکت در نشست سالانه وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به میزبانی دولت قزاقستان به شهر آستانه پایتخت این کشور سفر کرده است.

وزیر دفاع پاکستان همچنین با برخی از همتایان خود از کشور‌های دوست و عضو سازمان همکاری شانگهای دیدار و در خصوص همکاری‌های دفاعی دوجانبه گفتگو کرد.

در این دیدار‌ها حوزه‌های مختلف مورد علاقه دوجانبه از جمله امنیت منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، وضعیت افغانستان و بررسی اولویت‌های امنیت ملی، تهدیدات افراطی، مدیریت مرز‌ها و امنیت دریایی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت که این کشور به شدت نگران تشدید وخامت اوضاع در غزه است و افزود: ما همواره از راه حلی عادلانه، جامع و پایدار برای مساله فلسطین که در حقوق بین الملل و در راستای قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملت تثبیت شده، دفاع می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پاکستان بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به سازمان همکاری شانگهای تاکید می‌کند و مصمم به تعمیق و گسترش هرچه بیشتر تعاملات با اعضای آن است.

سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)