Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در تعطیلات اخیر بیش از ۶۵۴ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان بازدید کردند که ارمغان آن اشتغال پایدار و درآمدزایی در استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ، یعقوب گویلیان امشب در نشست مجازی با اصحاب رسانه که به منظور تشریح آمار مسافران تعطیلات اخیر در استان کردستان انجام شد،  اظهار داشت: از 11 لغایت 15 خردادماه امسال بیش از 654هزار و 789 نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کردستان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در تعطیلات خردادماه امسال شاهد استقبال چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی از سفر به استان کردستان بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، فرهنگی و... استان مورد استقبال و رضایت مسافران قرار گرفت، تصریح کرد: می‌توان از این طریق کلی درآمدزایی و اشتغال ویژه جوانان کردستانی ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: در همین مدت 188هزار و 207 نفر مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان و دیگر اماکن اقامتی دارای استانداردهای لازم در کردستان اسکان داده شده‌اند.

گویلیان بیان کرد: همچنین به‌منظور ارائه خدمات‌رسانی شایسته به مسافران و گردشگران، 99 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان توسط کارشناسان این اداره‌کل انجام شد.

گردشگری چگونه می‌تواند بر سیر تکامل سلامتی معنوی انسان تأثیرگذار باشد؟ توسعه صنعت گردشگری اقتصاد استان کردستان را متحول می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان ابراز داشت: خوشبختانه با همکاری بخش دولتی و خصوصی و تمهیدات پیش‌بینی شده تلاش شده تا ضمن خدمات‌دهی شایسته در مراکز اقامتی، مسافران و گردشگران بتوانند از اغلب بناهای تاریخی و فرهنگی استان نیز بازدید کنند.

انتهای پیام/486/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داخلی و خارجی استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه تاریخی بر اساس مصوبه جامع احیای بنا‌های تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بنا‌های تاریخی است.

سیدعلیرضا علوی افزود:ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند ارزشمند هستند و در اولویت احیا قرار دارند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: بر اساس طرح جامع احیای بنا‌های تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.

علوی تاکید کرد: علاوه بر این، مالکان بنا‌های تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی