Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی یزد، مهران فاطمی در نشست سرمایه‌گذاری استان افزود: این ظرفیت‌ها باید آزادسازی شود و نمی‌پذیریم کسی بخواهد زیرساخت‌های سرمایه گذاری را در اختیار بگیرد و عملا سرمایه گذاری نکند.

وی گفت: باید کارگروهی در این زمینه شکل گیرد و موارد را شناسایی کند و فرصت های بلااستفاده را از آنها باز پس گیرد و در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد با قدردانی از تلاش‌های مدیران و کارشناسان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی را تکلیف قانونی متولیان امور دانست و گفت: رشد اقتصادی خود به خود اتفاق نمی افتد و مستلزم سرمایه گذاری می باشد.

فاطمی افزود: در زمینه سرمایه گذاری تلاش های زیادی انجام شده که باید نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم و نباید به دلیل برخی مشکلات سرمایه گذاری را متوقف شود باید زمینه رشد و رونق سرمایه گذاری در استان را فراهم کنیم تا شاهد فرار سرمایه از استان نباشیم و باید با انتخاب مسیر های خلاقانه و نوآورانه مسیر را باز کنیم.

وی اظهار داشت: می‌توان از ظرفیت های شرکت های بزرگ، و نهادهای ملی و بین المللی  برای توسعه سرمایه گذاری در استان بهره گرفت و باید استراتژی صنعتی ما مشخص باشد و عدالت محوری در سرمایه گذاری مشخص باشد و زیرساخت های لازم را برای سرمایه گذاری در طرح یزد نوین و مناطق محروم فراهم باشد.

استاندار یزد، تامین مالی طرحی های سرمایه گذاری را ضروری دانست و با بیان اینکه  شیوه نامناسب تامین مالی تکیه بر منابع بانکی است، بر شناسایی شیوه های جدید تامین مالی تاکید و گفـت: روش های مختلف تامین مالی وجود دارد یکی از روش های تامین مالی اینکه باید اعتماد مردم را جلب کنیم تا در  طرح های سرمایه گذاری مشارکت کنند.

فاطمی توجه به وضعیت تعیین تکلیف مجوز های بی نام و تامین مالی طرح های نیمه تمام، توجه به صنایع خرد و متوسط را مورد تاکید قرار داد و افزود: صنایع خرد و متوسط بیشترین میزان اشتغال ما در صنایع خرد و متوسط است در حالیکه کمترین هزینه بری را دارد و ما باید در این زمینه به دنبال بحث بازرگانی آن باشیم.

همچنین مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد با تشریح برنامه رویکرد تحول گرا برای رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی، بسیج ظرفیت‏های استان برای گذار از مشکلات اقتصادی به منظور بهبود معشیت عمومی، رفع محرومیت‌‏ها و پیشرفت عمومی استان، ،بهبود محیط کسب و کار استان،تسهیل فرایندهای اداری مرتبط با حوزه سرمایه ‏گذاری،تجهیز منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری در استان،رفع پیامدهای کاهش نرخ سرمایه‏گذاری در استان مشتمل بر کاهش نرخ رشد اقتصادی، استهلاک و ریزش ظرفیت‏های مولد فعلی، کاهش درآمد سرانه، کاهش پس‏انداز، کاهش ظرفیت و اثرگذاری دولت و از همه مهم‏تر کاهش رفاه جامعه را از  ضرورت‌های تدوین این برنامه اعلام کرد.

محمد دهقان منشادی افزود: تشویق سرمایه گذاری خارجی برای صادرات، توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان به ویژه همسایگان،تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‏وری، کارآفرینی، سرمایه‏گذاری و اشتغال مولد،تقویت و حمایت از سرمایه‏گذاری بخش خصوصی،تجهیز پس انداز مردم و هدایت بازارهای پول و سرمایه استان در جهت حمایت از سرمایه‌‏گذاری،توانمند سازی بخش خصوصی و تعاونی استان در جهت ایفای فعالیت‌‏های گسترده و اداره بنگاه‌‏های اقتصادی بزرگ از اهداف برنامه رویکرد تحول گرا است.

برچسب‌ها یزد اشتغال زایی مهران فاطمی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد اشتغال زایی مهران فاطمی یزد اشتغال زایی مهران فاطمی سرمایه گذاری سرمایه گذاری در استان تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 

سید عباس عباس پور کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برات الکترونیکی هم مانند اوراق گام و... یک ابزار زیر خط ترازنامه است که از طریق آن امکان تامین مالی زنجیره تولید بدون مشکلات سایر ابزار‌ها فراهم می‌شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: برات الکترونیکی ابزاری است که مسیر انحراف در مصرف اعتبارات پرداختی حوزه تولید را مسدود می‌کند، قابلیت انتقال در زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی، امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره، تامین مالی زنجیره تولید بدون دشواری و امکان صدور برات الکترونیکی تا سقف ۲۰۰ درصد فروش سال گذشته بنگاه خریدار از دیگر مزایای این ابزار است در نهایت برات الکترونیک ابزاری برای تسهیل تامین مالی است.

او همچنین گفت: هر کدام از ابزار‌های زنجیره تأمین مالی دارای مزیت‌های مختلف هستند که متقاضیان با توجه به نیاز‌های خود می‌توانند از این ابزار‌ها استفاده کنند و توسعه این ابزار‌ها بسیار ضروری است.

گفتنی است، شنبه ۸ اردیبهشت ماه از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی رونمایی شد برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می‌شود سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن برات‌گیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی