Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران؛ مجله تصویری سلاح - بنابر گزارش هایی که به تازگی در رسانه های بریتانیایی منتشر شده اند، انگلیس پهپادهای مالوی اروناتیکس تی150 (Malloy Aeronautics T150) را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید 300 میلیون پوندی (374 میلیون دلار) در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد داد.

این پهپاد توانایی انتقال تجهیزات نظامی و مهمات به خط مقدم جبهه جنگ را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ویژگی های پهپاد تی150

مالوی اروناتیکس تی150 یک کوادکوپتر باری متوسط مجهز به هشت موتور الکتریکی و هشت پروانه بالابر است که امکان حمل باری به وزن 68 کیلوگرم را فراهم می کنند. برد پروازی این پهپاد 70 کیلومتر است و می تواند با سرعت کروز 48 کیلومتر بر ساعت مسیر خود را طی کند. در صورت بروز اشکال در یک موتور یا پروانه، این پهپاد همچنان می تواند به کمک موتورهای الکتریکی دیگر خود به صورت ایمن فرود آید.

پهپاد تی150 به طور اختصاصی برای جابجایی محموله های نظامی طراحی شده و امکان فعالیت در شرایط مختلف آب و هوایی را دارد و در شرایط گرم و خشک، برفی، بارانی و بادی با موفقیت آزمایش شده است.  

نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا پهپاد مالوی اروناتیکس تی150 را با موفقیت آزمایش کرده و به خدمت گرفته است.

پهپاد تی150 در یک کیس اندازه متوسط قابل حمل است و یک نفر می تواند آن را جابجا کند. از یک لپ تاپ می توان برای کنترل پرواز این پهپاد استفاده کرد. افزون بر این، امکان تعیین مسیر برای پرواز و تحویل محموله به صورت خودمختار نیز وجود دارد.

مالوی اروناتیکس تی150 از باتری نیرو می گیرد، اگرچه فناوری شارژ بی سیم نیز برای آن توسعه داده شده است و پهپاد می تواند هنگام پرواز نیز شارژ شود. بیشینه مدت زمان پرواز این پهپاد 36 دقیقه عنوان شده است.

محموله پهپاد می تواند پس از فرود آن تخلیه شده یا حین پرواز روی مکانی مشخص رها شود. تی150 می تواند برای تحویل غذا و آب، تجهیزات نظامی و پزشکی، سوخت، مهمات و تقریبا هر چیز دیگری که سربازان در خط مقدم نیاز دارند، به کار گرفته شود.

انجام وظیفه ای خطرناک!

انتقال بار به نیروهایی که در خط مقدم نبرد قرار دارند، وظیفه خطرناکی است زیرا تیم های لجستیکی ممکن است مورد حمله نیروهای دشمن قرار بگیرند. با استفاده از پهپادهای باری به جای بالگرد یا هواپیما، تعداد نفراتی که در معرض خطر قرار می گیرند، بسیار کمتر است زیرا پهپادها از راه دور قابل کنترل هستند.  

مالوی اروناتیکس تی150 توانایی پرواز در روز و شب را دارد، از این رو، محموله می تواند در هر زمانی به نیروها تحویل داده شود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم

یک سرباز روسی برای نجات جان خود، یک گونی سیب زمینی به سمت یک پهپاد تهاجمی پرتاب کرد.

به گزارش فرارو، فیلم حیرت انگیز نشان می‌دهد که چگونه سرباز ارتش روسیه پهپاد اوکراینی را دید که برای کشتن او به میدان جنگ آمده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سرباز نزدیک‌ترین چیزی را که به دستش می‌رسید پرتاب کرد - گونی سیب‌زمینی، بخشی از جیره‌بندی غذایی در خط مقدم - که باعث شد پهپاد در نزدیکی او منفجر شود. بر اثر این ضربه انفجار‌های آبشاری رخ داد، اما سرباز آسیبی ندید. جنگجوی یونیفرم پوش پس از انفجار در میان دود غلیظ سفید در حال فرار دیده می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد - که سرباز خماتوف نام دارد - دچار جراحات جزئی شده است. گفته شده او اهل ازبکستان است که برای مبارزه در صفوف ارتش روسیه با اوکراین ثبت نام کرده است. یک رسانه روسیه عدم ترس او را ستایش کرد، زیرا پهپاد مملو از مواد منفجر بود.

ویدئوی اقدام سریع سرباز خماتوف و سرنگونی پهپاد اوکراینی با گونی سیب زمینی یادآور اقدامات غیرمتعارف و اغلب ناامیدانه‌ای است که سربازان در گرماگرم نبرد به آن‌ها متوسل می‌شوند. 

دیگر خبرها

  • فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد