Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که مردم بسیاری از کشورهای محروم جهان نیاز مبرمی به دریافت واکسن کرونا دارند، یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی فاش کرد شرکت های آمریکایی بیش از ۸۲ میلیون دوز واکسن را هدر داده اند و بلااستفاده گذاشته اند.

بر اساس گزارشی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری با همکاری شبکه تلویزیونی NBC News منتشر کرده است، بین آذر ۱۳۹۹ زمانی که واکسیناسیون کرونا در آمریکا آغاز شد تا اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود  ۸۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ در آمریکا دور ریخته شده است.

این مرکز خاطرنشان کرد که این رقم برابر است با حدود ۱۱ درصد از کل عرضه واکسن به داروخانه های آمریکا تا به امروز که استفاده نشده است.

از تعداد واکسن از دست رفته، دو شرکت یک چهارم ضرر را به خود اختصاص دادند.

والمارت حدود ۱۰ میلیون دوز از ۴۴.۶ میلیونی را که تا به امروز دریافت کرده بود، دور انداخته است. CVS هم حدود ۱۱.۸ میلیون دوز را به هدر داده است.

سایر شرکت‌هایی که واکسن‌های هدر رفته کووید را گزارش کردند عبارتند از Health Mart، DaVita، Rite Aid، Publix و Costco.

کارشناسان بهداشتی اظهار تاسف می‌کنند که این واکسن ها  می‌توانست به کشورهای فقیرتری اهدا شود که همچنان در تلاش برای غلبه بر ویروس کرونا هستند.

دکتر شیلا شنوی، کارشناس بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی ییل آمریکا گفت، "این یک آبروریزی بزرگ برای مسئولان بهداشتی آمریکا است. آن هم در شرایطی که میلیون ها نفر در سراسر جهان که حتی نتوانسته اند اولین دوز واکسن را دریافت کنند. "

با این حال، شرکت‌هایی که متهم به هدر دادن واکسن‌ها هستند، از اقدامات خود با این استدلال که واکسن‌ها را  بسته به تقاضا تهیه می‌کنند، دفاع کرده اند. آنها همچنین خاطرنشان می‌کنند که ماهیت دو دوزی چندین واکسن باعث می‌شود به واسطه ماهیتشان ماندگاری کوتاهی داشته باشند که به ناچار منجر به هدر رفتن دوزها می‌شود.

برخی دیگر مراجعان را به دلیل بر هم زدن برنامه ریزی های انجام شده شده واکسیناسیون و لغو نوبت ها  مقصر می دانند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) تخمین می زند که حداقل ۸۲.۸   درصد از جمعیت واجد شرایط ایالات متحده حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند و حدود ۷۷.۹ درصد به طور کامل واکسینه شده اند. این اعداد برای کسانی که واکسن های تقویت کننده دریافت کرده اند به طور قابل توجهی کمتر است و تنها حدود ۴۶.۹٪ از آمریکایی های واجد شرایط تا به امروز دوز سوم را دریافت کرده اند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دولت آمریکا ، ایالات متحده آمریکا ، واکسن کرونا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا واکسن کرونا دریافت کرده میلیون دوز دوز واکسن واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت

به گزارش خبرآنلاین ، دنیای اقتصاد نوشت: تحلیلگران ۳عامل مختلف سیاسی-اقتصادی را به‌عنوان محرک‌های کاهشی نرخ ارز مطرح می‌کنند.

نخست کاهش سطح ریسک‌های سیاسی، دوم وجود احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و سوم اخبار مثبت درآمدهای نفتی.

نرخ دلار آزاد در حال ادامه دادن به روند کاهشی خود است. تحلیلگران 3 عامل مختلف را برای توجیه این روند کاهشی ارائه می‌دهند. خروج ریسک‌های غیراقتصادی از بازار، خبرهای جسته‌وگریخته مبنی بر مذاکرات هسته‌ای و آمار خوب صادرات نفتی این عوامل را تشکیل می‌دهند. دلار در بازار دیروز به مرز کانال‌های 61 و 62هزار تومانی رسید. روند کاهشی بازار ارز تشدید شد.

دلار در بازار روز گذشته از کانال 63 خارج شد و سطوح قیمتی کانال 62 را نیز پشت سر گذاشت. بسیاری از تحلیلگران ارزی روند نرخ دلار در سال جدید را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه می‌کنند.

در بازار ماه‌های ابتدایی سال گذشته نیز قیمت شاخص‌های ارزی پس از یک دوره نوسانات افزایشی دچار افت شد و پس از آن به ثبات رسید. به‌طور مثال نوسانات افزایشی و کاهشی دلار در سال گذشته تا روزهای ابتدایی تابستان به طول انجامید و پس از آن قیمت اسکناس آمریکایی زیر سقف 50 هزار تومانی به ثبات نسبی رسید.

علل آغاز روند افزایشی در سال جدید عمدتا به سیگنال‌های منفی و ریسک‌های سیاسی باز می‌گردد. این موارد با تشدید انتظارات تورمی سبب ایجاد تقاضای کاذب در بازار شد و قیمت‌ها را افزایش داد. اما تحلیلگران فشار کاهشی روزهای اخیر بازار را متشکل از 3 نیرو می‌دانند. نیروی نخست؛ کاهش سطح ریسک‌ها و سیگنال‌های منفی مذکور است. پس از اتمام درگیری‌های منطقه‌ای و کمرنگ شدن احتمال گسترش این درگیری‌ها هیجانات موجود در بازار نیز تخلیه و زمینه افت نرخ در بازار سکه و ارز فراهم شد. عامل دومی که تحلیلگران از آن به عنوان نیروی کاهشی یاد می‌کنند سیگنال‌های مثبت، اما غیررسمی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای است و آخرین عامل که برخی آن را به‌واسطه اثرگذاری برطرف عرضه مهم‌ترین عامل می‌دانند، مساله افزایش درآمدهای نفتی است که هم رسانه‌های خارجی و هم برخی از مقامات رسمی از آن خبر می‌دهند. بازار ارز تهران در روز گذشته با توجه به موارد ذکر شده افت قیمت‌های نسبتا شدیدی را تجربه کرد. هر برگ دلار آزاد در بازار روز گذشته با افت هزار و 450 تومانی خود در رقم 62 هزار تومان به فروش رسید. البته گفتنی است که نرخ ارز مذکور در بازار فردایی عصر دیروز وارد کانال 61 هزار تومانی شد. یورو و پوند نیز در بازار دیروز به ترتیب هزار و 500 و هزار و 620 تومان کاهش یافتند. 23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900409

دیگر خبرها

  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • استارت انفجاری خط دفاعی تراکتور را بهم ریخت!
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • سوپرگل فوتسالیست ایرانی که آسیا را به هم ریخت (فیلم)