Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@16:13:58 GMT

آمریکا ۸۲.۱ میلیون دوز واکسن کرونا را دور ریختند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۸۸۹۷

آمریکا ۸۲.۱ میلیون دوز واکسن کرونا را دور ریختند

در شرایطی که مردم بسیاری از کشورهای محروم جهان نیاز مبرمی به دریافت واکسن کرونا دارند، یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی فاش کرد شرکت های آمریکایی بیش از ۸۲ میلیون دوز واکسن را هدر داده اند .

به گزارش مشرق، بر اساس گزارشی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری با همکاری شبکه تلویزیونی NBC News منتشر کرده است، بین آذر ۱۳۹۹ زمانی که واکسیناسیون کرونا در آمریکا آغاز شد تا اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود  ۸۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ در آمریکا دور ریخته شده است.

این مرکز خاطرنشان کرد که این رقم برابر است با حدود ۱۱ درصد از کل عرضه واکسن به داروخانه های آمریکا تا به امروز که استفاده نشده است.

از تعداد واکسن از دست رفته، دو شرکت یک چهارم ضرر را به خود اختصاص دادند.

والمارت حدود ۱۰ میلیون دوز از ۴۴.۶ میلیونی را که تا به امروز دریافت کرده بود، دور انداخته است. CVS هم حدود ۱۱.۸ میلیون دوز را به هدر داده است.

سایر شرکت‌هایی که واکسن‌های هدر رفته کووید را گزارش کردند عبارتند از Health Mart، DaVita، Rite Aid، Publix و Costco.

کارشناسان بهداشتی اظهار تاسف می‌کنند که این واکسن ها  می‌توانست به کشورهای فقیرتری اهدا شود که همچنان در تلاش برای غلبه بر ویروس کرونا هستند.

دکتر شیلا شنوی، کارشناس بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی ییل آمریکا گفت، "این یک آبروریزی بزرگ برای مسئولان بهداشتی آمریکا است. آن هم در شرایطی که میلیون ها نفر در سراسر جهان که حتی نتوانسته اند اولین دوز واکسن را دریافت کنند. "

با این حال، شرکت‌هایی که متهم به هدر دادن واکسن‌ها هستند، از اقدامات خود با این استدلال که واکسن‌ها را  بسته به تقاضا تهیه می‌کنند، دفاع کرده اند. آنها همچنین خاطرنشان می‌کنند که ماهیت دو دوزی چندین واکسن باعث می‌شود به واسطه ماهیتشان ماندگاری کوتاهی داشته باشند که به ناچار منجر به هدر رفتن دوزها می‌شود.

برخی دیگر مراجعان را به دلیل بر هم زدن برنامه ریزی های انجام شده شده واکسیناسیون و لغو نوبت ها  مقصر می دانند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) تخمین می زند که حداقل ۸۲.۸   درصد از جمعیت واجد شرایط ایالات متحده حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند و حدود ۷۷.۹ درصد به طور کامل واکسینه شده اند. این اعداد برای کسانی که واکسن های تقویت کننده دریافت کرده اند به طور قابل توجهی کمتر است و تنها حدود ۴۶.۹٪ از آمریکایی های واجد شرایط تا به امروز دوز سوم را دریافت کرده اند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دریافت کرده میلیون دوز دوز واکسن واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!