Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@19:42:30 GMT

سرود حماسی «نذر شهادت» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۸۹۵۸

سرود حماسی «نذر شهادت» منتشر شد

سرود «نذر شهادت» به مناسبت قیام ۱۵ خرداد به همت انجمن موسیقی ایران و با همکاری موسسه رسول آفتاب با شعری از میلاد عرفان پور، آهنگسازی و تنظیم شهروز حقی منتشر گردید.

به گزارش ایران اکونومیست، رحیم مخدومی طراح و مدیر موسسه رسول آفتاب درباره این پروژه گفت: موضوع قیام ۱۵ خرداد در ورامین، پیشوا و قرچک از اهمیت بیشتری نسبت به نقاط دیگر شهر و کشورمان قرار داشت؛ چراکه نهضت اصلی در این سه جا شکل گرفت و به دیگر نقاط نیز سرایت پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم این سه منطقه قرار بود تا ۴۰ کیلومتر پیاده‌روی کرده و در مقابل رژیم آن زمان قرار بگیرند. یکی از این افراد شهید طباطبایی بود که پیش‌تر در مدرسه فیضیه مجروح شده بود. این افراد در مسیر پیاده روی خود وصیت کرده و ابایی از شهادت نداشتند که در نهایت نیز نهضت آنها با خونی که ریخته شد در یادها ماندگار گردید.

مخدومی ادامه داد: در صدد هستیم تا پرفورمنسی نیز برای این سرود ترتیب ببینیم و فعلا مشغول رایزنی درباره جزییات آن هستیم که بعد از قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

میلاد عرفان پور ترانه سرا و شاعر این سرود درباره این پروژه گفت: زمانی که پیشنهاد این کار مطرح گردید برایم بسیار مهم بود، این موضوع اتفاقی است که در اذهان مردم کشورمان تثبیت شده و پاک نمی گردد؛ چراکه این اتفاق به عنوان حماسه‌ای مردمی در مقابل باطل بوده است. من نیز بر همین اساس شعری سرودم و امیدوارم قطعه تاثیرگذاری باشد.

شهروز حقی آهنگساز و تنظیم کننده این اثر نیز گفت: این کار یک پروژه حماسی بود که براساس قیام ۱۵ خرداد و اتفاقات آن زمان باید ساخته می‌شد. این کار را با بافت ارکسترال ضبط کرده و سعی کردم موسیقی و تنظیم آن را طوری بسازم که تمامی مولفه‌های حماسی در آن وجود داشته باشد.

About Nastooh.ir

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سرود نذر شهادت

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین‌های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین‌های B شامل تیامین (B ۱)، ریبوفلاوین (B ۲)، نیاسین (B ۳)، اسید پانتوتنیک (B ۵)، B ۶ (پیریدوکسین)، بیوتین (B ۷)، فولات (B ۹) و B ۱۲ است. این ویتامین‌ها هم‌چنین با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خوی ضروری هستند، به داشتن یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲ برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند، زیرا به تنظیم سطح هموسیستئین و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

برخی از عوامل سبک زندگی می‌توانند بر سطوح ویتامین B در بدن تأثیر بگذارند. مصرف الکل می‌تواند جذب چندین ویتامین B را مهار کند. افزایش سطح استرس می‌تواند برخی از ویتامین‌های B، به ویژه ویتامین B ۶ را کاهش دهد. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود.

برای دریافت ویتامین B کافی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع ویتامین B یک گام کلیدی است. مصرف مکمل‌های B کمپلکس که حاوی تمام ویتامین‌های گروه B است را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901027

دیگر خبرها

  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط کودکان پیش دبستانی + فیلم
  • بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ حماسی‌ترین دوئل فوتبالی در اروپا / فیلم
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه به جهان مخابره می شود
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار