Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورود جدی شهرداری به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی نویدبخش توسعه و رونق صنایع‌دستی و درآمدزایی برای شهرداری است، در این راستا مدیریت شهری بویین‌میاندشت اهتمام ویژه‌ای در حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از اهداف شهرداری بویین میاندشت احیای بافت‌های تاریخی، رونق گردشگری و صنایع دستی شهر است، در این راستا و به منظور ایجاد تحول در شهر با رویکرد حفظ میراث فرهنگی و گردشگری و رونق صنایع دستی، شهرداری دو میلیارد تومان در این حوزه هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود جدی شهرداری به موضوعات گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نویدبخش توسعه صنایع دستی و درآمدزا بودن این حرفه است. برای اطلاع از اقدامات شهرداری جهت توسعه شهر با رویکرد سه‌گانه میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری با سید احمد عبدالهی، شهردار بویین‌میاندشت گفت‌وگویی انجام دادیم. مشروح گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

مدیریت شهری چه حمایت‌هایی در حوزه حفظ آثار میراث فرهنگی و آثار تاریخی انجام می‌دهد؟

کار حفظ میراث فرهنگی شهر در تکلیف میراث فرهنگی است، اما در راستای کمک به برند سازی حوزه آثار تاریخی شهر با مصوبه شورای شهر ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد، و اکنون بازسازی و مرمت حمام قدیمی شهر با قدمت ۳۰۰ ساله با کاربری خانه صنایع دستی شهر زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی آغاز شده است.

طرح مطالعاتی شهر بویین میاندشت در حوزه تاریخی، به منظور شناسایی تاریخ و هویت شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفت، در این زمینه با فارغ‌التحصیلان میراث فرهنگی قراردادی منعقد شده، اکنون طرح مطالعاتی در قالب یک کتاب تهیه شده همچنین سایت مرجع طراحی و اطلاعات انتقال داده شده تا مورد استفاده دانشجویان برای تهیه پایان نامه قرار گیرد.

شهر بویین میاندشت موزه مردم شناسی دارد؟

حسینیه قدیمی شهر بویین میاندشت دارای معماری و نمای منحصر به فردی است که با کاربری موزه «مردم شناسی» به منظور حفظ اشیا قدیمی با ۲۷۵ میلیون تومان اعتبار در حال مرمت و بازسازی است.

اقدامات شهرداری برای مرمت آثار تاریخی شهر چه بوده است؟

طرح مطالعاتی بازآفرینی شهری بویین میاندشت شروع شده، در این راستا مرمت و بازسازی دو بافت قدیمی شهر در دستورکار قرار گرفته که طرح مطالعاتی یکی از این دو محل در حال تکمیل است،

در راستای آسفالت معابر بافت‌های فرسوده با ارزش شهر در سال جاری ۳۲ تن قیر رایگان تخصیص داده شده که در صورت تأیید در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

اقدامات شهرداری در حوزه گردشگری چیست؟

در راستای طرح گردشگری، طرح شهدای گمنام محله میاندشت در دستور کار قرار گرفته است، که ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده؛ و اکنون زیرساخت‌های آن مانند جاده‌های دسترسی و امکانات آب و برق و دریافت سند و موافقت اصولی آن از میراث فرهنگی در حال انجام است.

میزان اعتبار در نظر گرفته شده در این حوزه چقدر است؟

در بحث میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهر بویین میاندشت دو میلیارد تومان هزینه شده که ۱.۵ میلیارد تومان برای طرح‌های حوزه گردشگری و ۵۰۰ میلیون تومان برای حفظ آثار تاریخی هزینه شده است.

مدیریت شهری چه حمایت‌هایی از تولید کنندگان صنایع‌دستی انجام داده است؟

در حال راه اندازی خانه صنایع دستی به منظور فعالیت هنرمندان شهر هستیم، شهرداری در راستای حمایت و تقویت هنرمندان صنایع دستی این شهر، با خرید اقلام صنایع دستی در مناسبت‌های مختلف و اهدای کالای فرهنگی دست ساخت هنرمندان بویین‌میاندشت، با افزایش میزان تقاضا در اقتصاد این بخش، شرایط رونق و توسعه را فراهم می‌کند.

راهکارهای توسعه صنایع دستی و صادرات آن چیست؟

کمک به شرکت هنرمندان در نمایشگاه هنرهای دستی اصفهان از دیگر اقدامات شهرداری در رونق تولید است، در مناسبت‌های مختلف نمایشگاه برگزار می‌شود تا کمکی به درآمد آنان شود. در کمک به صنایع دستی شهر هیچ گونه مشکلی در سر راه شهرداری نبوده است.

مهم‌ترین صنایع دستی بویین‌میاندشت کدام است؟

منبت کاری، میناکاری، ساخت لوازم چوبی دکوری، معرق کاری و کار روی چوب است.

کد خبر 580156

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بوئین میاندشت شهردار بویین میاندشت موزه مردم شناسي شهرهاي ايران احیای بافت فرسوده بازآفرینی شهری قیر رایگان گردشگری صنایع دستی درآمد پایدار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر بویین میاندشت اقدامات شهرداری میلیارد تومان طرح مطالعاتی میراث فرهنگی صنایع دستی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی استان گیلان گفت: با حضور رئیس اداره حرایم وزارتخانه، محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در تشریح این خبر اظهار کرد: طی هماهنگی قبلی و به منظور تعیین تکلیف نهایی محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان، با حضور امیر ارجمند رییس اداره حرایم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهردار لاهیجان، معاون و کارشناسان حوزه میراث، فرهنگی، پایش میدانی از سطح شهر انجام و با رفع ابهام و موارد مدنظر شهرداری تفاهم مشترک حاصل و مقرر شد مطالعات تکمیلی و موارد اصلاحی در دستور کار مشاور قرار گیرد.

وی با قدردانی از حمایت‌های عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور و علیرضا ایزدی مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی افزود: بنا بر وظایف ذاتی، راهبرد اداره کل صیانت از بافت ها و بناهای تاریخی ارزشمند است و در این راستا تعامل و هم افزایی حداکثری با دستگاه‌های ذیربط همچون شهرداری ها یکی مهمترین اصول و سیاست های پیش روی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از تلاش و همراهی شهردار لاهیجان به منظور پاسداشت و مراقبت از آثار ارزشمند شهر قدردانی کرد و گفت: حراست حفظ و احیاء بافت ها و بناهای تاریخی وظیفه ی همه افراد و آحاد جامعه است و اگر چه مطابق با قانون و به طور رسمی این مسئولیت بر عهده ی وزارتخانه متبوع گذاشته شده اما مشارکت همگانی برای پاسداشت میراث فرهنگی اجتناب ناپذیر است.

جهانی ابراز امیدواری کرد با تعامل و ارتباط نزدیک با شهرداری لاهیجان، ضمن تسریع در روند تکمیل مطالعات، با تایید شواری فنی و ابلاغ از سوی وزارتخانه، چالش های حوزه بافت و بناهای تاریخی این شهر به پایان برسد.

کد خبر 748198

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد