Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل  فرهنگی و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی "سیدقاسم ناظمی" در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی که با حضور مسئولین استانی و جمع کثیری از هنرمندان و علاقمندان هنر تئاتر در مجموعه فرهنگی هنری تربیت تبریز برگزار شد، اظهار داشت: براساس پیشنهاد "کوروش زارعی" دبیر جشنواره تئاتر فجر و داور پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، مقرر شد تا ۲ نمایش منتخب این دوره از جشنواره رضوی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این خبر مسرت‌بخش و اتفاق مبارکی است که در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی رقم خورده و امیدواریم که رایحه جشنواره رضوی در جشنواره فجر بوزد و این جشنواره با استانداردهایی که دوستان در حوزه داوری اعمال خواهند کرد به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های ملی در حوزه هنر فاخر نمایش شناخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به روند اجرای جشنواره افزود: قرار بود که بر اساس وضعیت کرونایی، این جشنواره در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ برگزار شود اما براساس تصمیم اعضای شورای سیاست‌گذاری به این جمع‌بندی رسیدیم که جشنواره غیرحضوری، و بدون حضور تماشاگر و مخاطب نمی‌تواند از تاثیرگذاری چندانی برخوردار باشد و از این رو با تغییر در زمان، اکنون شاهد برگزاری جشنواره با حضور و نفس گرم تماشاگران و هیات داوران و علاقمندان تئاتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره‌ها به واسطه تعامل و تبادل تجربیات میان هنرمندان و مخاطبان می‌توانند تاثیرگذار باشند.

براساس این گزارش پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی امسال برای دومین بار به میزبانی آذربایجان‌شرقی از شانزدهم تا نوزدهم خردادماه در تبریز برگزار شده و طی آن ۱۲ گروه از استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، مرکزی، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و البرز به رقابت خواهند پرداخت.

برچسب‌ها تبریز جشنواره تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز جشنواره تئاتر تبریز جشنواره تئاتر جشنواره تئاتر رضوی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود