Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم، اظهار داشت: تحقق وعده شفافیت یکی از نقاط قوت و برجسته مجلس یازدهم است. همین که دشمنان و معاندان نظام همواره علیه مجلس انقلابی مطالبی را مطرح کرده و به نمایندگان هجمه می‌کنند، نشان می‌دهد که مجلس یازدهم عملکرد قوی و قابل قبولی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مجلس یازدهم تاکنون طرح‌های معیشتی بسیار مهمی را به تصویب رسانده و برای تقویت امنیت شغلی کارگران و کارمندان مصوبات خوبی را به ویژه در جریان بررسی لایحه بودجه داشته است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتباط مجلس یازدهم با مردم نسبت به مجالس قبل تقویت شده است و مردم به راحتی می‌توانند با نمایندگان ارتباط بگیرند و مشکلات و مطالبات خود را به آنان بگویند.

بابایی کارنامی متذکر شد: نمایندگان برخی از مجالس فقط در آستانه انتخابات ارتباط خود با مردم را افزایش می‌دادند، اما مجلس یازدهم در عمل نشان داده که این گونه نیست و در همه شرایط صحبت‌های مردم را به خوبی می‌شنود و مطالبات آن را پیگیری می‌کند. اولویت نمایندگان خدمتگزاری به مردم است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ممکن است مجلس یازدهم در رسیدن به نقطه اوج خدمت به مردم راه زیادی داشته باشد، اما باید این مسئله را هم در نظر گرفت که دولت‌ها هم نقش مهمی در این زمینه دارند و باید قوانین مجلس را به طور دقیق اجرا کنند تا مردم تأثیر آن را در زندگی خود ببینند. برای مثال، در دوران اوج کرونا مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که سبد کالا به مردم داده شود اما دولت در این زمینه اقدامات لازم را انجام نداد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی تاکنون اولویت‌های مهمی را پیگیری کرده است و به محرومان توجه زیادی کرد. ما برای محرومیت‌زدایی تلاش زیادی می‌کنیم. البته لازم است مجلس نظارت خود را تقویت کند و باید طرح سوال نمایندگان از وزرا افزایش یابد.

کد خبر 5507706 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم علی بابایی کارنامی انقلاب اسلامی ایران ایران جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری سید محمود دعایی امام خمینی آیت الله خامنه ای وزارت امور خارجه سالروز ارتحال امام خمینی امور خارجه سعید خطیب زاده حسین امیرعبداللهیان مجلس شورای اسلامی سید صولت مرتضوی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز به ادامه بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و جدول‌های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و پیوست یک و سه را به تصویب رساندند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام بررسی جداول اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابجایی‌هایی داشته باشیم منتها این به هیچ عنوان به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه بدهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نهایت از نمایندگان خواست به تغییرات مصوب در جداول، پیوست‌ها و ردیف‌ها رای دهند که نمایندگان با ۴۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رای دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی