Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌‎المللی کشتی فرنگی جام تورلیخانوف قزاقستان و رنکینگ اتحادیه جهانی روزهای ۱۲ و ۱۳ خردادماه در شهر آلماتی برگزار شد که پویا دادمرز، علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، رامین طاهری در وزن‌های ۵۵، ۶۰، ۷۲ و ۸۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا ناصرپور، پژمان پشتام، مهدی فلاح و امین میرزازاده در ۶۰، ۸۲، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند، محمدرضا مختاری و علی‌اکبر یوسفی در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادل بالی‌تبار روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تورنمنت بین‌المللی جام بولات تورلیخانوف قزاقستان اظهار داشت: در این مسابقات قرار نبود که با آمادگی کامل شرکت کنیم بلکه درصدد بودیم که نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم. برخی ملی‌پوشان در یک وزن بالاتر کشتی گرفتند. با این حال ۷۰ درصد از خواسته‌های کادر فنی را نفرات منتخب محقق کردند و نتیجه آن انصافا خوب بود.  

وی بیان کرد: محمدرضا گرایی، پژمان پشتام و علی‌اکبر یوسفی پس از رقابت‌های جهانی حدود هشت ماه از میدان دور بودند و با آمادگی کامل در قزاقستان حضور نیافتند. در آلماتی طبیعی بود به آن که می‌خواستیم رسیدیم تا فرصتی را که برای رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان در پیش داریم با برطرف کردن نقطه ضعف‌ها، نتیجه لازم را بگیریم.

بالی‌تبار با بیان اینکه در برخی از اوزان سه تا چهار کشتی‌گیر خوب داریم گفت: باید در این خصوص صبر کنیم. با توجه به در پیش بودن تورنمنت بین‌المللی ایتالیا در پایان ماه و همچنین اعزام برخی کشتی‌گیران به رقابت‌های بین‌المللی پیت لازینسکی لهستان، باید صبر کنیم در این تورنمنت‌ها مابقی نفرات را نیز محک بزنیم، سپس با محمد بنا سرمربی و اعضای تیم ملی کشتی فرنگی تصمیم و جمع‌بندی خواهیم کرد.  

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه محمدرضا گرایی تاکنون مقابل میرژان شرماخانبت از قزاقستان چهار مرتبه شکست خورده است، گفت: این حریف قزاق کشتی‌گیر خوبی بود. به اصطلاح کشتی‌گیرها بعضی بدن‌ها بهم نمی‌خورد، البته در مبارزه این ۲ در جام تورلیخانوف، گرایی طی یک اشتباه فن بارانداز را خورد ولی قطعا با این قابلیتی که دارد می‌تواند این کشتی‌گیر را در جهانی صربستان شکست دهد. باید بیشتر کار کنیم تا در پیکارهای جهانی که هر ۲ نفر یعنی گرایی و شرماخانبت در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی می‌گیرند، نماینده کشورمان برابر او به پیروزی برسد.

وی بیان کرد: گرایی در تورنمنت قزاقستان در یک وزن بالاتر نسبت به المپیک یعنی در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی گرفت. در این خصوص محمد بنا اشتباه نکرد و  و وی را به وزن عادی نیاورد. گرایی توانست کشتی‌های قابل قبولی بگیرد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی به وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز اشاره کرد و گفت: به نظر من گره در این وزن باز نشده چرا که امین میرزازاده با نتیجه ۲ بر ۲ علی‌اکبر یوسفی را در مبارزه رودرو شکست داد و البته میرزازاده نیز در فینال به کشتی‌گیر ترک باخت. باید صبر کنیم تا سرمربی در نشستی که با کادر فنی خواهد داشت چه تصمیمی در این رابطه خواهد گرفت. این احتمال وجود دارد که این ۲ نفر را به یک تورنمنت دیگر اعزام کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌توان گفت که یوسفی یا میرزازاده بهتر از یکدیگر هستند بلکه هر ۲ پهلوان هستند و نشان دادند در هر میدانی که پای گذاشتند، نتیجه لازم را گرفتند. مهم این است که دوباره این ۲ کشتی‌گیر محکی در میدان خارجی خورده و با یکدیگر کشتی بگیرند. یوسفی و میرزاده کشتی‌های برابری دارند. سال گذشته در تورنمنت بین‌المللی پیت لازینسکی لهستان و امسال نتیجه کشتی آنان یک بر یک و ۲ بر ۲ شده بود.  این ۲ کشتی‌گیر به توانایی هم شناخت دارند چرا که از رده سنی جوانان با هم رقیب بوده و کشتی یکدیگر را بلد هستند.  

بالی‌تبار با اشاره به اینکه ملاک نباید کشتی مستقیم باشد افزود: بلکه باید ببینیم که کدام یک در برابر خارجی‌ها کشتی بهتری می‌گیرد. اعتقاد من این است که در مسابقات خارجی این ۲ نفر کشتی بگیرند و دوباره محک بخورند و با کشتی گیران خارجی رقابت کنند سپس می‌توان بهترین نفر را انتخاب کرد.

وی بیان کرد: تورنمنت متئو پیلکونه ایتالیا نیز در پیش است و با توجه به فاصله ۱۰ روزه با  مسابقات قزاقستان نفرات دیگر اردو به این تورنمنت اعزام خواهند شد. تصمیم نهایی تیم ملی را محمد بنا می‌گیرد. بعد از مسابقات قزاقستان هنوز نتوانستیم همدیگر را ببینیم. پس از حضور نیز صحبت‌هایی را داشته و باید ببینیم چه می‌شود.

نخستین مسابقه دارای سیستم رنکینگ تورنمنت بین‌المللی جام یاشار دوغو روزهای ۵ تا ۸ اسفند ۱۴۰۰  (۲۴ تا ۲۷ فوریه) در استانبول ترکیه برگزار شد. دومین رویداد دارای رنکینگ در آلماتی قزاقستان روزهای ۱۲ تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ (۲ تا ۵ ژوئن) برگزار شد.

متئو پیلکونه سومین تورنمنت دارای رنکینگ نیز یکم تا پنجم تیر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. آخرین سری از این نوع مسابقات نیز قرار است در قاره آفریقا و به میزبانی تونس برگزار شود. زمان برگزاری این پیکارها روزهای ۲۳ تا ۲۶ تیر (۱۴ تا ۱۷ ژوئیه) است.

رقابت‌های معتبر جام پیت لازینسکی لهستان نیز تیر ماه در شهر ورشو پایتخت لهستان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها کشتی فرنگی کشتی فدراسیون کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی کشتی فدراسیون کشتی کشتی فرنگی کشتی فدراسیون کشتی تورنمنت بین المللی کشتی فرنگی کشتی گیر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی پوشان ایران حریفان خود را شناختند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون بوکس ،تیم‌های جوانان و امید ایران با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شدند تا در رقابتهای قهرمانی جوانان و امید آسیا شرکت کنند.

جلسه هماهنگی و همچنین مراسم قرعه‌کشی این پیکارها عصر امروز جمعه برگزار شد و حریفان نمایندگان ایران بدین شرح مشخص شدند:

تیم جوانان:

وزن ۴۸ کیلوگرم: مهدی شعبان با رابرت مالنوک‌ از فیلیپین

وزن ۵۱ کیلوگرم: مهدی کاظمی با برنده قرقیزستان و تاجیکستان

وزن ۵۴ کیلوگرم: مهدی سلطانی با برنده فیلیپین‌ و مغولستان

وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا فضلی با بدرا الصدرانی‌ از امارات

وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: سیدعلی‌اکبر میراحمدی با برنده عراق و هند

وزن ۸۰ کیلوگرم: سام استکی با مهرالدینوف‌ از ازبکستان

وزن ۸۶ کیلوگرم: امیررضا ملک‌خطابی در قرعه نخست استراحت دارد و سپس با برنده هند و ازبکستان رقابت خواهد کرد

وزن ۹۲ کیلوگرم: عباس گرشاسبی با آریان از هند

وزن ۹۲+ کیلوگرم: امیر اسماعیلی استراحت دارد و سپس با برنده هند و قرقیزستان

تیم امید:

وزن ۴۸ کیلوگرم: آرشام حسنی با لی‌ جونگ‌ هو از کره‌جنوبی

وزن ۵۷ کیلوگرم: نیما بیاتی با جان‌ پائول از فیلیپین

وزن ۶۰ کیلوگرم: آرمان عبادی با برنده‌ مغولستان و هند

وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: امیرحسین پیشرو با ویمارشانا از سریلانکا

وزن ۶۷ کیلوگرم: علی گرجی با برنده اردن و قزاقستان

وزن ۷۱ کیلوگرم: عیسی فردین با کرار اسماعیل از عراق

وزن ۷۵ کیلوگرم: محمد محشری با گورپاد از هند

وزن ۸۶ کیلوگرم: سیدعلی صدری استراحت دارد و سپس با برنده قزاقستان و قرقیزستان

وزن ۹۲+ کیلوگرم: رضا خلیل‌زاده استراحت دارد و سپس با برنده ازبکستان و هند

سرمربی تیم امید علیرضا استکی و شهرام فاتح و محمد نوشمهر به عنوان مربی به این رقابتها اعزام شده اند.

احسان روزبهانی مشاور استکی نیز در تیم ملی امید نیز در هفته دوم مسابقات راهی قزاقستان خواهد شد.

سرمربی تیم جوانان نیز رضا مهدی‌پور است و مرتضی سپهوند و ایمان طیبی به عنوان مربی وی را همراهی می کنند.

همچنین مجید عباس‌زاده داور سه ستاره بوکس کشورمان نیز در این رقابتها به قضاوت می پردازد.

کد خبر 6089342

دیگر خبرها

  • گرایی بازهم به تیم ملی کشتی دعوت نشد!
  • علاوه بر ۲ انتخابی بزرگ؛ چه فرنگی‌کارانی به بوداپست می‌روند؟
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • قهرمانی ایران در کشتی فرنگی بین المللی جام تختی
  • ملی پوشان ایران حریفان خود را شناختند
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • کشتی فرنگی بین المللی جام تختی؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان