Web Analytics Made Easy - Statcounter

لپ تاپ‌های مجهز به تراشه‌های رایزن کمپانی AMD به لطف همکاری با کوالکام، می‌توانند به زودی سرعت وای فای را توسعه داده و به طور جدی در لپ تاپ‌ها استفاده شوند.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، لپ تاپ‌های مجهز به تراشه‌های رایزن کمپانی AMD به لطف همکاری با کوالکام، می‌توانند به زودی سرعت وای فای را توسعه داده و به طور جدی در لپ تاپ‌ها استفاده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غول تراشه اعلام کرده است که فناوری FastConnect کوالکام قرار است که به رایانه‌های شخصی مجهز به پردازنده‌های رایزن AMD بیاید و این قضیه کاملا جدی است. این بدان معنی است که اتصالات وای فای ۶ و 6E به زودی در دستگاه‌های بیشتری در دسترس خواهند بود و می‌توانند سرعت دانلود جهانی را تا ۳.۶ گیگابایت در ثانیه افزایش دهند. دسته‌ای از لپ تاپ‌های متمرکز بر کسب و کار اولین لپ تاپ‌هایی هستند که شاهد ارتقا این موضوع خواهند بود.

شما با نوت بوک‌هایی که از تراشه‌های سری رایزن پرو ۶۰۰۰ و FastConnect 6900 کوالکام استفاده می‌کنند، می‌توانید به چنین امکاناتی دست پیدا کنید. قیمت لپ تاپ هم در چنین شرایطی می‌تواند ارزش بالاتری کسب کند. وای فای سریع‌تر همواره برای لپ تاپ‌ها موضوعی مهم هستند. از آن‌جایی که لپ تاپ‌ها به‌صورت قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرند، لازم است که این دستگاه‌ها دسترسی کاملی به مودم‌های اطراف خودشان داشته باشند تا امکان دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد. این دستگاه‌ها چندان نمی‌توانند به کابل LAN وصل شوند، چرا که اصولا ثابت نیستند و اینترنت همراه بیشتر به درد این دستگاه‌ها می‌خورد.

وای فای سریع‌تر در راه است

جیسون بانتا که عهده‌دار این مسئولیت در AMD است می‌گوید: «مدیریت از راه دور وای فای در خارج از باند، ابزارهای مهمی است که برای مدیران فناوری فراهم شده است و می‌تواند تشخیص و رفع مشکلات مربوط به وای فای را برعهده داشته باشد. حتای زمانی که سیستم عامل در حال اجرا نباشد، این امکان برای دستگاه‌ها فراهم می‌شود». پردازنده‌های رایزن پرو ۶۰۰۰ AMD همراه با فناوری کوالکام می‌توانند در لپ تاپ‌های تجاری نسل بعدی به کار گرفته شوند تا ابزارهای پردازش و اتصال مورد نیاز برای عملکرد بهتر در محیط‌های مدرن را فراهم کنند.

این دستگاه‌ها می‌توانند قابلیت مدیریت از راه دور را با قدرت حرفه‌ای برای دستگاه‌های مختلف فراهم کنند. کاربران در محل کار می‌توانند از این دستگاه‌های هیبریدی جدید استفاده کرده و به سرعت اینترنت بیشتری دسترسی پیدا کنند. این سیستم برای اولین بار همراه با دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۱ روانه بازار خواهد شد. چرا که این دو شرکت به دنبال همکاری مستقیم با مایکروسافت نیز هستند تا از برخی از ابزارهای اتصال مفید در این نرم افزار نهایت استفاده را بکنند. این موضوع شامل Windows 11 Wi-Fi Dual Station است که به لپ تاپ‌ها این اجازه را می‌دهد که از چندین باند وای فای به‌طور همزمان برای کاهش تاخیر و اتصالات قوی‌تر استفاده کنند.

قابلیت‌های جذاب وای فای سریع‌تر

کمپانی‌های AMD و کوالکام می‌گویند که این روند می‌تواند به شرکت‌ها این امکان را بدهد که عملکرد بهتری را در کنفرانس‌های ویدیویی فراهم کرده و تقویت خاصی را هم روی کاربرد سازمانی ایجاد کنند. کمپانی AMD همچنین مایل بود که ابزار مدیریت از راه دور پردازشگر مدیریتی خود را برای رایانه‌های شخصی رایزن پرو ۶۰۰۰ به کار گیرد. امیدوار هستیم که چنین دستگاه‌هایی برای مشاغلی که به دنبال ارتقا پشته IT خود هستند، جذاب‌تر باشد. کاربران چنین دستگاه‌هایی می‌توانند از تینک پد زد لنوو که اخیرا معرفی شده‌اند هم استفاده کنند.

سری الیت بوک ۸۰۵ اچ پی را هم داریم که می‌توانند از این مزایای جدید همراه با تراشه‌های جدید AMD استفاده کنند. این تراشه‌های جدید برای بهبود پهنای باند ۶ گیگاهرتزی استفاده شده و می‌توانند سرعت را بدون نیاز به نبرد با دستگاه‌های قدیمی‌تر، بالا ببرند. فراموش نکنید که این سیستم هنوز در ابتدای راه قرار دارد و در آینده می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به راحتی همراه با ویندوز ۱۰ یا سیستم عامل‌های دیگر نیز استفاده شوند.

لزوم اتصال قدرتمند در لپ تاپ

همان‌طور که گفتیم، اتصال وای فای یکی از امکانات مهم برای لپ تاپ است. چرا که معمولا در فضاهای کاری و دانشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند و لزوم اتصال به وای فای همواره برای آن‌ها وجود دارد. اگر این لپ تاپ‌ها بتوانند سرعت اتصال را بالا ببرند، کارها هم با سرعت خوبی پیشرفت کرده و افراد می‌توانند در زمان خود هم صرفه جویی کنند. با توجه به اینکه استفاده از اینترنت داده همراه چندان در لپ تاپ‌ها مرسوم نیست، وای فای می‌تواند شیوه بسیار جالبی برای این منظور باشد.

به همین منظور، کمپانی‌های بزرگی مانند ایسر و ایسوس روی این موضوع کار می‌کنند تا بتوانند فناوری وای فای را در کنار فناوری بلوتوث با پیشرفت مواجه کنند. قیمت لپ تاپ هر چه قدر که بالاتر باشد، کاربران انتظار بیشتری از فناوری‌های اتصال بالاتر دارند و با آمدن این فناوری در تراشه‌های کمپانی AMD هم این کفه می‌تواند به نفع تیم قرمز سنگینی کند. باید منتظر مانده و ببینیم که اینتل چگونه می‌تواند فناوری‌های مشابه را برای تراشه‌های خود فراهم کند و چه نکات جدیدی برای ارائه خواهد داشت.

خرید لپ تاپ از مقداد آی تی

فروشگاه مقداد آی تی تلاش کرده است که تنوعی عالی از لپ تاپ‌های متنوع در بازه‌های قیمت متنوع را روانه بازار کند. این فروشگاه محصولات تمام برندهای تولید کننده لپ تاپ را در سایت خود موجود کرده است و شما دست بازتری برای انتخاب نهایی خواهید داشت. می‌توانید به سراغ برندهایی مانند ایسوس، ایسر، لنوو، اپل و موارد دیگر بروید که حتی ممکن است برخی از آن‌ها برای شما ناشناخته باشند. روند انتخاب از بین آن‌ها هم کاملا مشخص است و باید تلاش کنید که بررسی و تحقیق لازم را انجام دهید.

سایت مقداد آی تی سیستم مقایسه بسیار جالبی هم دارد که می‌توانید مشخصات فنی و ظاهر هر کدام از لپ تاپ‌های مورد علاقه خود را در کنار هم قرار داده و بررسی بهتری داشته باشید. قیمت لپ تاپ اهمیت بالایی در هنگام خرید دارد و باید ببیدی که با سطح نیاز شما و بودجه تعیین شده متناسب است یا خیر. می‌توانید در بررسی قیمت لپ تاپ این نکته را هم مدنظر داشته باشید که قیمت پایین‌تر به معنای خوب بودن لپ تاپ نیست و باید سنخیت کاملی بین مشخصات فنی آن هم وجود داشته باشد. لپ تاپ‌های ایسر معمولا در زمینه ارائه قیمت و مشخصات فنی بالاتر همواره در بازار سرآمد هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لپ تاپ لپ تاپ دل لپ تاپ ایسر لپ تاپ ایسوس مقداد آی تی دستگاه ها لپ تاپ ها قیمت لپ تاپ وای فای لپ تاپ کمپانی AMD سریع تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان

رئیس اتاق بازرگانی الجزایر در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران از دستگاه شتاب‌دهنده خطی پزشکی امید بازدید کرد. تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده و ایران چهارمین کشور در جهان است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فناکمال حمنی؛ رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در رأس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود اما قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالا تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم شد.

به گفته وی، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان آمادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایران جزو 10 کشور سازنده دستگاه "شتاب‌دهنده خطی درمان سرطان" شد

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین دستگاه هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان‌دهنده قدرت ایرانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمایل آرسنال و جورجینیو به ادامه همکاری با یکدیگر
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری