Web Analytics Made Easy - Statcounter



در خت اقاقیای این مدرسه  پا به پای دانش آموزان چند نسل بزرگ شد و قامتش قد کشید، اما حالا دیگر نیست بی جان شد دیگر شادی کودکان و نوجوانان نمی‌بیند زیر سایه اش کتاب نمی‌خوانند و بازی نمی‌کنند.

بر اساس گزارش چند نفر از اهالی اطراف کانون شهید رجایی در کبودر اهنگ مبنی بر قطع یک درخت ۴۰ ساله برآن شدیم این موضوع را بررسی و از صحت آن اطلاع پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به سراغ چند نفر از اهالی این منطقه رفتم و با آن‌ها در این خصوص هم صحبت شدم.

یکی از اهالی این منطقه می‌گوید: هنگامی که این درخت را شروع به قطع آن کردند از دور شاهد آن بودم و خیلی متاسف شدم.

او می‌گوید: طبیعت و محیط زیست، هدیه‌ای خداوندی است و ادامه حیات ما انسان‌ها به آن وابسته است.

این آقایی که حدود ۵۰ سال سن دارد در ادامه گفت: وظیفه ما حفاظت از محیط زیست و گسترش آن است نه اینکه آسیب وارد کنیم و یا از بین ببریم باید جلوی تخریب را بگیریم.

یکی دیگر از اهالی همین منطقه هم گفت: وقتی شاهد قطع کردن این درخت بودم خیلی ناراحت شدم ودلیل قطع آن را پرس و جو کردم.


او گفت: متوجه شدم قطع این درخت از سوی مدیر این کانون بوده است آن هم به دلیل اینکه قصد ساخت یک انبار را در این مکان داشتند و به‌علت اینکه با کمبود مالی مواجه شده اند بنابراین این مدیرعلی رغم تذکرات کارمندان مبنی بر حفظ این درخت ۴۰ ساله و حتی پیشنهاد اینکه با کمک و همکاری هزینه آن را خودشان بعهده بگیرند، اما با ادعای اینکه بنده مدیر هستم و مالکیت این درخت هم با من است برای تنها ۳ میلیون تومان درخت را قلع و قمع کرد.

به گفته او، با اطلاع رسانی یکی دیگر از اهالی این منطقه نیروی انتظامی را در جریان این موضوع قرار دادند و ماموران طی حضور خود در این مکان این موضوع را صورتجلسه کردند.

آقای جوانی که منزلش نزدیک این کانون است در ادامه می‌گوید: موضوع را به منابع طبیعی گزارش داده شد، اما کارشناس منابع طبیعی در پاسخ گفت این درخت، چون داخل شهر قرار دارد طبق قانون مربوط به شهرداری می‌شود بنابراین به شهرداری نیز اطلاع رسانی شد و افرادی هم حاضر شدند و عکس گرفتند و با ابراز تاسف از این موضوع اعلام کردند که شهرداری در این خصوص معترض و شکایت خواهد کرد، اما اقدامی تاکنون از سوی شهرداری صورت نگرفته؟!

او می‌گوید: تنها توجیه این مدیر گویا این بوده که اطراف این درخت پشه زیادی وجود دارد در صورتیکه با یک سم پاشی ساده پشه ها از بین می‌رفتند.

مجازات از بین بردن درختان در قوانین، مجازات نسبتا سنگینی است. یکی از قوانینی که این اقدام را جرم تلقی کرده مربوط به قانون مجازات اسلامی است که بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها، علاوه بر جریمه، زندان را هم برای قطع درخت پیش بینی کرده است.

با شهردار کبودر اهنگ گفت‌وگویی انجام شد تا از اقدامات آن‌ها در خصوص این موضوع آگاه شویم.

فلاح  گفت: بلافاصله بعد از خبردار شدن این موضوع ماموران شهرداری برای بررسی به محل مورد نظر مراجعه کردند و با تایید موضوع قطع درخت در این کانون دانش آموزی، با دستور دادستان پرونده تشکیل شده و موضوع در حال پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست قلع و قمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان نیر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل یادواره شهدای دانش آموز شهرستان نیر با محوریت شهید علامه مرتضی مطهری و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان آیت الله سید حسن عاملی فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در مسجد جامع شهر نیر برگزار خواهد شد.

از عموم مردم شهید پرور منطقه برای شرکت در این مراسم دعوت شده است.

دیگر خبرها

  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • دانش‌آموزی که داماد معلمش شد! | ویدئو
  • از حصار کشی در پارک لاله تا وعده چمران مبنی بر عدم قطع درختان
  • مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان نیر