Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: بر اساس بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ می ‌بایست اختصاص سهام عدالت به جاماندگان در سالجاری اتفاق بیفتد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به بند الف تبصره 2 قانون بودجه سال 1401 گفت: مطابق این بند از بودجه سال جاری دولت موظف است تا پایان سال 1401 از محل سهام باقی مانده خود در شرکت ها نسبت به واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین کلیه افراد واجد شرایط اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بر اساس این بند از بودجه سال جاری می ‌بایست اختصاص سهام عدالت به جاماندگان اتفاق بیفتد که در این زمینه اقدامات مفصلی انجام شده و بر اساس منابع موجود در حال کارشناسی در خصوص جزئیاتی از جمله نوع و میزان سهام تخصیصی به افراد مشمول هستیم. ضمن اینکه باید در خصوص روش و نحوه انتقال سهام به این دسته افراد نیز تصمیمات درستی اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: در خصوص مشمولان جدید باید این اطمینان را داشته باشیم که بر اساس مشخصات ثبت شده و راستی آزمایی های صورت گرفته در سامانه های کمیته امداد و بهزیستی سهام عدالت به افراد مورد نیاز تخصیص یابد.
قربانزاده همچنین با اشاره به عزم  و اراده دولت نسبت به تخصیص سهام عدالت جدید به جاماندگان گفت: تلاش می کنیم در مرحله نخست به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی سهام عدالت اختصاص دهیم.

لازم به ذکر است در این نشست نمایندگان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر مراجع ذیصلاح، به ارائه نظر و آمار در خصوص میزان جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداختند که بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر تعداد 1337875 نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و تعداد 2025825 نفر مددجویان سازمان بهزیستی، جمعا به تعداد 3363700 نفر ، به عنوان افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مذکور فاقد سهام عدالت هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سهام عدالت سازمان خصوصی سازی سهام عدالت سازمان خصوصی سازی تحت پوشش کمیته امداد سازمان بهزیستی افراد تحت پوشش کمیته امداد سهام عدالت بودجه سال بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، افروز صفاری فرد، صبح چهارشنبه در جمع تعدادی از معلولین کم بینا و نابینای استان کرمان با تقدیر از نیک اندیشی خیرینی که با همت بلند خود ساختمان مجهز مؤسسه نگاه آفتاب مهر را در شهر کرمان برای خدمت به افراد دارای معلولیت کم بینایی و نابینایی تکمیل و تجهیز نموده‌اند گفت: بستر سازی برای پیشرفت و شکوفایی توانمندی‌های بالقوه افراد دارای معلولیت، خدمتی ارزشمند و ماندگار است که با همکاری و همراهی نهادها و تشکل‌های مردم نهاد، ورود مسئولانه مجموعه‌های حقوقی که ورود به عرصه مسئولیت اجتماعی در ساختار وظایف آنان تعریف شده است و همراهی دستگاه‌های اجرایی متولی این امر از جمله بهزیستی میسر و نتیجه بخش خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش روی سازمان بهزیستی کشور در حوزه افراد دارای معلولیت نابینایی و کم بینایی افزود: این خدمات در بخش‌های متعدد به منظور جلوگیری از بروز و پیشرفت معلولیت در افراد و حفظ و ارتقا سطح توانمندی افراد دارای معلولیت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: از مهمترین و با سابقه ترین این خدمات می‌توان به اجرای طرح غربالگری پیشگیری و درمان تنبلی چشم در کودکان با ۲۷ سال سابقه اجرا در کشور اشاره کرد که طی آن هر سال بیش از ۲۰ هزار نفر غربالگری و جهت درمان و کنترل لازم به مراکز مربوطه ارجاع شده‌اند.

وی با بیان اینکه برگزاری کمیسیون‌های پزشکی به منظور شناسایی و تحت حمایت قرار دادن افراد دارای معلولیت از دیگر خدمات سازمان بهزیستی است افزود: از جمع ۱ میلیون و پانصد هزار نفر فرد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی، تعداد ۲۵۰ هزار نفر افراد دارای معلولیت کم بینایی و نابینایی هستند که از خدمات حمایتی و تخصصی بهزیستی در چهار چوب آئین نامه‌ها و دستور العمل های قانونی ابلاغ شده و مصوب استفاده می‌کنند.

افروز صفاری فرد، گفت: تهیه و توزیع لوازم کمک توانبخشی از دیگر خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت است که در حوزه معلولیت‌های نابینایی به لحاظ گرانی و خاص بودن اغلب این وسایل؛ تلاش شده تا با پیگیری‌های مستمر، بخشی از این وسایل تهیه وبا همکاری انجمن‌های نابینایان قسمتی از نیاز این عزیزان مرتفع شود.

وی افزود: از جمله خدمات بهزیستی در راستای رفع نیاز این قشر از افراد دارای معلولیت، گسترش و پویا نمودن گنجینه منابع مطالعاتی و علمی بریل بوده است که علی رغم فعال بودن چند مرکز در این حوزه، به دلیل نیاز مبرم به اینگونه مراکز از تأسیس و راه اندازی این مجموعه‌ها در سایر استان‌ها استقبال و حمایت می‌کنیم.

افروز صفاری فرد، گفت: در قالب طرح CBR علاوه بر شناسایی و حمایت افراد داری معلولیت و هدایت آنان به مسیرهای متعدد حمایتی حرفه آموزی و ارتقا توان حرفه‌ای و اشتغال، ارتقا و حفظ توانمندی و روحیه شادی، نشاط و پویایی این عزیزان نیز در قالب اجرای جشنواره‌های ورزشی و مسابقات گوناگون به انجام رسیده است.

کد خبر 6094212

دیگر خبرها

  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری