Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@12:19:04 GMT

در نظر امام راحل(ره)، شیعه و سنی اعضای یک پیکر هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۰۵۱۸

در نظر امام راحل(ره)، شیعه و سنی اعضای یک پیکر هستند

آخوند احمد قربانپور از اساتید برجسته اهل سنت ترکمن در شرق استان گلستان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به آنکه در نظر امام خمینی(ره) تفاوتی میان شیعه و سنی نیست، اظهار داشت: ایشان می فرمودند هر کس میان شیعه و سنی تفرقه بیافکند نه شیعه است و نه سنی؛ این کلام تاریخی ایشان را باید با آب طلا نوشت و همگان سر لوحه امورات خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: توصیه و وظیفه امت اسلامی است که این میراث گرانبها یعنی کشور اسلامی ایران که با خون شهدا پاسداری و آبیاری شده است را به خوبی حفظ نمایند.

آخوند قربانپور تصریح کرد: باید در برهه حساس و به ویژه سالگرد ایشان، همگان وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهند و از توصیه های ایشان درس بگیرند.

وی عنوان کرد: برای همه جهانیان به ویژه یاوران امام راحل(ره) این مسئله شفاف است که رویکرد های فقهی ، حکومتی و ابعاد دیگر زندگی ایشان برای همگان مبین است.

وی اضافه کرد: خصوصا رویکرد و بینش تقریبی ایشان در دوران قیام و تشکیل حکومت اسلامی که با عدالت و سعه صدر همه ملت های مسلمان را با یک چشم می دیدند و تمام قومیت ها و مذاهب را یک بدنه واحد دراین نظام الهی می دانستند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت وحدت در میان کشورهای اسلامی و به ویژه ایران اسلامی، تاکید کرد: مسئولین باید از منافع شخصی خود دست کشیده و با تمام وجود خود را در خدمت اسلام  ومسلمین قرار دهند و ستون های اسلام و وحدت را مستحکم کرده و به مانند حضرت امام دلسوزانه و به مانند پدر خود را وقف این انقلاب و نظام کنند.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم وارد یاسوج شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استقبال استاندار و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج شد.

محمدعلی زلفی صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف شرکت در مراسم گرامیدشت هفته معلم و حضور در دانشگاه و دیدار با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و همچنین بازدید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر در بخش‌های مختلف دانشگاه یاسوج به این شهر سفر کرد.

دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سر در دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج، نشست آمایش آموزش عالی(با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و...)، نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج در قالب نشست گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است