Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضایی گفت: فعالیت ملخ‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی استان آغاز شده است.

او گفت: با ردیابی و پایش کانون­‌های ملخ و مشاهده این آفت، مبارزه شیمیایی با آن در استان آغاز شد؛ هم اینک این آفت در شهرستان مانه و سملقان و بجنورد فعال شده است.

 رضایی گفت: ملخ‌هایی که در ارتفاعات و عرصه‌های منابع طبیعی در این استان مشاهده شده اند از نوع بومی و مراکشی محسوب می‌شوند که سالانه چندین روستا را درگیر می‌کنند، و در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و فقر مراتع احتمال ریزش بیشتر ملخ در استان وجود دارد که باید مبارزه در مراتع را جدی بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین ملخ بومی استان ملخ مراکشی است که دولت برای جلوگیری از هجوم آن به سطح کشتزار‌های هر ساله د سطح مراتع مبارزه شیمیایی دارد که تعلل در مبارزه با ملخ‌های مراتع، این وضعیت می‌تواند خسارات آفت را متوجه عرصه‌های زراعی و باغی کند.

رضایی گفت: اما ملخ بومی دیگری که سبز رنگ است نیز در سطح مزارع و باغات استان وجود دارد که خود کشاورز باید با آن مبارزه کند.

او گفت: سازمان جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید کننده‌ها برای این نوع ملخ نیز طعمه تهیه و در اختیار کشاورزان می‌گذارد تا با این نوع ملخ نیز در سطح کشتزار‌ها و باغات به منظور جلوگیری از خسارت مبارزه شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی  گفت: ملخ سبز معمولا پس از برداشت غلات به سمت کشتزار‌ها و باغات حرکت خواهد کرد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از۲ میلیون تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبارزه با ملخ غلات خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر از انجام واکسیناسیون بیش از هزار و دویست نفر از حجاج خراسان شمالی در درمانگاه هلال احمر بجنورد خبر داد.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر زیارتی حج تمتع در کشور گفت: هر ساله پیش از اعزام زائران به کشور عربستان این واکسیناسیون با هدف ایمن‌سازی حجاج و پیشگیری از شیوع بیماری مننژیت انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: تاکنون بیش از هزار و دویست نفر از  زائرین بیت الله الحرام توسط کادر درمان جمعیت هلال احمر واکسینه شده‌اند.

محبان بیان کرد: طرح واکسیناسیون حجاج خراسان شمالی از ۲ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۰ اردیبشهت ادامه دارد.

کد خبر 6095434

دیگر خبرها

  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی