Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@17:38:04 GMT

ساختمان اکثر امامزادگان تخریب شده یا در حال تخریب است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۰۶۵۹

ساختمان اکثر امامزادگان تخریب شده یا در حال تخریب است

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن پنجم ذی‌القعده روز بزرگداشت امامزادگان اظهار داشت: هر سال در این روز امامزادگان مورد تجلیل و تکریم مردم قرار می‌گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: تکریم امامزادگان به منزله ابراز محبت به پیامبر اکرم (ص) است و روز ملی بزرگداشت امامزادگان عظیم الشأن که در ایام دهه کرامت در سطح کشور برگزار می‌شود، اقدامی ارزنده برای معرفی سیره و شخصیت امامزادگان و تبیین معارف شیعی و تکریم مودت اهل بیت (ع) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود بارگاه 132 امامزاده عظیم‌الشان در استان زنجان گفت: هرکدام از این امامزادگان در بین مردم از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار هستند، ولی ارزش قائل شدن مشکلی از مشکلات را حل نمی‌کند، چرا که ساختمان اکثر امامزادگان تخریب شده یا در حال تخریب است که کمک به این موضوع نیازمند یک همت جمعی از سوی مردم و مسؤولان است که نسبت به آبادی بقاع متبرکه اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی و ولایتمدار استان زنجان در طول تاریخ این را ثابت کرده‌اند و حضور این امامزادگان در این منطقه گویای این مطلب است که دوستدار اهل بیت (ع) هستند، اضافه کرد: از زمانی که ایران محل پناه این بزرگواران بوده، ارزش و احترامی که مردم ایران نسبت به این عزیزان داشته‌اند، موید این مطلب است.

کرمی گفت: در واقع از دلایل اینکه سادات و علویان به ایران می‌آمدند این بود که مردم ایران میهمان نواز و جزو نخستین گروه‌هایی بودند که دین اسلام را پذیرفتند و به وصیت پیامبر اسلام در حدیث ثقلین در تکریم ذریه پیامبر عمل کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر همین بزرگواران پناه ملت ایران هستند، اضافه کرد: طبق فرموده امام راحل مردم باید در پناه امامزادگان در آسایش و آرامش باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم در زمان مشکلات به امامزادگان متوسل می‌شند، تصریح کرد: وجود امامزادگان (ع) مایه برکت است و بسیاری از مردم با توسل به آنها حاجت گرفته‌اند.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان وقف امامزاده ساختمان تخریب استان زنجان مدیر کل اوقاف امامزادگان برکت ارادت 132 امامزاده استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند

رئیس شورای شهر زنجان گفت: با وجود گذشت ۲۰ سال از فعالیت شوراها این نهاد مردمی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: شوراها نزدیک‌ترین لایه ارتباطی به مردم و از خود مردم هستند و قابلیت ایجاد ارتباط بین مردم و سه قوه را دارند.

وی افزود: در واقع شوراها نه قوه مقننه، نه مجریه و نه قضائیه هستند اما در عین حال نهادی است که بین مردم و قوای سه‌گانه واقع شده است.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه با وجود گذشت ۲۰ سال از فعالیت شوراها این نهاد مردمی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است، اضافه کرد: در حال حاضر بودجه کل شورا به اندازه بودجه‌ای نیست که به دفتر یک نماینده مجلس اختصاص پیدا می‌کند.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه بودجه شورا حتی به اندازه حق مشاوره یک پروژه شهرداری هم نیست، افزود: اگر همین سال‌جاری را در نظر بگیریم، طبق بودجه‌بندی برای شورای شهر زنجان دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه برای حق جلسه اعضای شورا و همچنین هزینه‌های جاری در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر زنجان همچنین درباره حق جلسه اعضای شورای شهر نیز گفت: برای این موضوع دستورالعمل‌های مختلفی وجود دارد؛ اما آنچه مسلم است سقف حق جلسه تا ۵۰ ساعت است و از طرفی کارمندان دولت نمی‌توانند به صورت کامل حق جلسه را دریافت کنند.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اینکه سال قبل حق جلسه اعضای شورای در حدود ۱۷ میلیون بود که به ۱۰ میلیون آن‌هم در شرایط کامل کاری کاهش پیدا کرد، گفت: حق جلسه در سال‌جاری هم هنوز ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پنج عضو شورا می‌توانند حق جلسه در وقت اداری بگیرند، بقیه اعضا چون کارمند هستند در وقت اداری نمی‌توانند حق جلسه بگیرند.

کد خبر 748732

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • اگر نقشه ایران، نقشه یک ساختمان باشد! (تصویری)
  • اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند