Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین تراکمه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مواردی مانند نقل‌وانتقال سوابق بیمه‌ای، بازنشستگی، حوادث منجر به فوت، از کار افتادگی، کمک هزینه کفن و دفن و سوابق بیمه را دربرمی‌گیرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: افزایش ۶۰ درصدی حقوق پرداختی به مستمری‌بگیران جدید، افزایش ۶۰ درصدی کارمزد هزار و ۸۰۰ موسسه کارگری، حرکت در جهت تحقق عدالت اجتماعی و برقراری عدالت در پرداخت صندوق از جمله اهداف این صندوق در سال جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراکمه اظهار کرد: در سال جاری بیمه اجتماعی برای یک میلیون نفر در کل کشور تکلیف شده است که ۱۳ هزار نفر آن سهمیه این استان است لذا همه افرادی که برای بیمه شدن مراجعه کنند بیمه می‌شوند و تنها کافی است در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال باشند.

وی با بیان اینکه برای بیمه معلمان قرآنی و کارگران فصلی به تازگی توافقنامه بسته شده است، ادامه داد: کشاورزان ساکن شهرهای بزرگ که ۲۳۰ عنوان شغلی را در بر می‌گیرد، ساکنان شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر، ساکنان روستاها و مناطق عشایری و تولیدکنندگان صنایع دستی، قالیبافان، زنبورداران و زنان خانه‌دار همگی شامل قراردادهای بیمه می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بیان کرد: یک سوم هزینه بیمه شدن را مشتری پرداخت و دو سوم را دولت کمک می‌کند و حق بیمه سالانه از ۶۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که می‌توان در اقساط ۳ تا ۶ ماهه پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری ۴۸ هزار نفر بیمه شده‌اند و بالای ۳ هزار و ۱۰۰ نفر حقوق دریافت می‌کنند، اظهار داشت: میزان دریافتی حقوق و سنوات به انتخاب مشتریان بستگی دارد که اگر شخصی یک میلیون حقوق بگیرد و ماهی ۵۰ هزار تومان آن را به عنوان حق بیمه پرداخت کند در سال ۶۰۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت کرده است.

تراکمه ادامه داد: برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران ۶۵ ساله حداقل باید ۱۵ سال و برای جوانان حداکثر ۳۵ سال از پرداخت حق بیمه‌شان گذشته باشد اما فوت و از کار افتادگی ناشی از حادثه بلافاصله بعد از پرداخت و فوت و از کار افتادگی عادی باید یک سال از شروع پرداخت حق بیمه گذشته باشد.

وی در پایان گفت: تنها مستمری‌بگیرها تسهیلات ‌دریافت می‌کنند که تا کنون ۲ مرحله ۳ و ۵ میلیون تومانی پرداخت شده است.

 انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: حق بیمه مستمری بگیرها بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر هزار نفر حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ این جشنواره دو روز با میزبانیِ دشت مغان در شهرستان بیله سوار میزبان طوایف عشایر از مناطق مختلف داخل و خارج از کشور بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان