Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون فقط یک مورد پیوند کلیه در همدان انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پس از دو سال تعطیلی و وقفه در انجام اعمال جراحی پیوند کلیه در همدان به خاطر شرایط کرونایی، از اواخر سال گذشته بخش جراحی بیمارستان بهشتی همدان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آماده پذیرش بیماران شد و قرار بود هفته‌ای حداقل یک عمل پیوند برای بیماران نیازمند کلیه انجام شود اما متاسفانه شرایط این گونه پیش نرفت و با افت شدید آمار پیوند در استان مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه در همدان فقط پیوند کلیه انجام می‌شود بنابراین امکان پیوند از بیماران مرگ مغزی در همدان وجود ندارد و مجبورند اعضای اهدایی را برای پیوند در تهران ارسال کنند.

ابوالفتح میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: اگرچه بخش پیوند کلیه بیمارستان بهشتی همدان از اواخر سال گذشته و پس از فروکش کردن کرونا، فعال شده اما متاسفانه آمار پیوند کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون فقط یک مورد عمل پیوند کلیه در استان انجام شده است، تصریح کرد: عوامل متعددی در کاهش اعمال پیوند موثر است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با تاکید بر اینکه بیماران نیازمند پیوند باید از نظر شرایط جسمانی در سلامت کامل باشند و حتی کوچکترین سرماخوردگی هم نداشته باشند، عنوان کرد: پیش از عمل از بیماران چندین نوع آزمایش گرفته می‌شود که همگی در موفقیت پیوند موثر است.

میرزایی با بیان اینکه بیشترین آمار پیوند کلیه در استان همدان از فرد زنده به بیمار است، اظهار داشت: برخی مواقع اهداکننده پیش از عمل، از اهدای کلیه پشیمان می‌شود و این امر سبب لغو عمل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم هیچ کسی را مجبور به اهدای کلیه کنیم، گفت: بعضی داوطلبان اهدای کلیه، کم بودن مبلغ پاداش را علت انصراف و پیشیمانی خود می‌دانند. 

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با اشاره به اینکه مبلغ پاداش برای اهدا کننده کلیه از سوی انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران، 80 میلیون تومان اعلام شده است، تصریح کرد: متاسفانه ارزش پول ما کاهش یافته و این مبلغ دردی را اهداکنندگان دوا نمی‌کند.

میرزایی با بیان اینکه چون غیر از پیوند کلیه، پیوند دیگری در استان ما انجام نمی‌شود، گفت: همین موضوع سبب شده که اعضای بیماران مرگ مغزی را به تهران ارسال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بیمه‌های پایه هزینه کلیه برای بیماران نیازمند اهدا را پوشش نمی‌دهند، اظهار داشت: اما بیمه‌های تکمیلی بخشی از این هزینه را پوشش می‌دهند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه بیماران پس از انجام پیوند هم هزینه‌های زیادی متحمل می‌شوند، افزود: بیمار پس از پیوند باید تحت نظر پزشک باشد و داروهای خود را ادامه دهد.

میرزایی با اشاره به اینکه بیش از 700 بیمار دیالیزی و نیازمند پیوند کلیه در استان همدان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد، 40 نفر در اولویت و آماده پیوند هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه بیماران دیالیزی شرایط پیوند را ندارند، اظهار داشت: بیمارانی که دارای شرایط پیوند هستند و سامانه مربوط به پیوند ثبت می‌شوند.

علائم بیماری تب کریمه کنگو چیست؟/ مراقب گزش کنه‌‌ها باشید100 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان اکباتان همدان نیاز است

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه فعلا تعداد تخت و دستگاه‌های دیالیز بیمارستانهای استان جوابگوی نیاز بیماران است، گفت: اما بدون شک با بیشتر شدن بیماران کلیوی نیاز به تخت‌های دیالیز هم بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/743/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیوند کلیه در استان آمار پیوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،خانم قمری با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در سلماس طبق آخرین داده‌های دریافتی ۱۱۸ است افزود: در نخستین ساعت‌های روز نیز کیفیت هوا در سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

او ضافه کرد: پایداری هوا، افزایش آلاینده‌ها به خصوص خودرو‌ها و وارونگی دما علت اصلی کاهش کیفی هواست.

خانم قمری اضافه کرد: لازم است شهروندان در چنین مواقعی از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر و نقاط پرتردداجتناب کنند.

او توصیه کرد: بیماران خاص، بیماران تنفسی و قلبی نیز تا رفع این شرایط از منزل خارج نشده و در معرض هوای آلوده قرار نگیرند.

قمری گفت: کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، جلوگیری از فعالیت توام با آلودگی واحد‌های صنعتی آلاینده محیط زیست نیز باید مورد توجه همگان باشد.

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد