Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی با حضور در سازمان برنامه و بودجه کشور و جلسه شورای عالی فنی، اهمیت طرح قطار شهری قم و ضرورت رسیدگی به مشکلات مربوط به افتتاح فاز اول و توسعه متروی قم را مورد اشاره قرار دارد.

در این جلسه که به ریاست رحیم ممبینی معاون کل سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور  امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهردار قم و هیات مدیره قطار شهری و کارشناسان فنی ترتیب یافت، مسائل و مشکلات افتتاح فاز اول طرح قطار شهری (مترو) قم در بحث پرداخت مرحله دوم اعتبارات سفر رئیس جمهور و حل مشکلات راه اندازی متروی قم و اصلاح قرارداد مترو توافقاتی صورت گرفت و مقر گردید اجرای طرح مترو با سرعت بیشتری دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به ۲ مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

برچسب‌ها سید محمدتقی شاهچراغی قم استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید محمدتقی شاهچراغی قم استانداری قم سید محمدتقی شاهچراغی قم استانداری قم راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز

چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس، ایستگاه آزادی فاز دو خط ۲ مترو شیراز بود که با حضور تعدادی از مدیران و مسئولان استانی و شهری از روند اجرایی پروژه بازدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، چهارمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس پروژه ایستگاه آزادی فاز دو خط ۲ مترو شیراز بود و این بازدید با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، شهردار شیراز، دادستان مرکز استان فارس، رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در این بازدید با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در انتخاب شهردار نمونه و پر تلاش اظهار کرد: در بازدید از پروژه‌ها همواره این موضوع را در پیشگاه خداوند شاکر هستیم که در جای جای شهر حیات جاری است و در نقاط مختلف شهر اقدامات عمرانی در حال اجراست.

وی افزود: در هنگامی که مردم شیراز در خواب و استراحت هستند اما در پروژه‌های شهری به صورت ۲۴ ساعته کار و تلاش ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین ابراز امیدواری کرد: تا تابستان آینده ثمره این اقدامات را به ویژه تا اطراف حرمین مطهر شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: در اجرای عملیات احداث ایستگاه میدان آزادی که بازدید از آن صورت گرفت، این ایستگاه یکی از مکان‌هایی بود که با مشکلاتی مواجه بود اما با همکاری شهرداری شیراز و ورود دادگستری کل استان فارس، مشکلات رفع شد و در حال حاضر شاهد اجرای یک کار بزرگ در این مکان هستیم.

وی اضافه کرد: شهرداری خدمتگزار بسیار خوبی برای مردم و شهر است و مردم قدردان این خدمتگزاری خواهند بود و امید است کلان‌شهر شیراز که در حال حاضر یک کارگاه شهرسازی شده است و همه در حال کار و فعالیت هستند، این اقدامات همواره مستدام باشد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت شورا بسیار ملموس است، تصریح کرد: مردم‌داری و توجه به مردم یکی از نقاط برجسته رئیس و اعضای شورای شهر شیراز است و با ارتباط قوی که این مجموعه با مردم دارد، توجه به نقاط محروم یکی از شاخصه‌های شورای ششم است که برای ما چشم‌گیر و ملموس است.

حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: نظارت قوی یکی از شاخصه‌های شورا ششم است و این موضوع از نقاط برجسته این دوره از شورا بوده است.

وی همچنین ادامه داد: اصحاب رسانه مطالبه‌گران و مدافعان حقوق عامه در استان هستند و همیشه کوچک‌ترین نقص را اعلام می‌کنند تا مسائل برطرف شود، از این رو با بیان نقد سازنده و صحیح باید تا جایی که شهر امکانات دارد و می‌شود برای شهر کار انجام داد و اقدامات را پیگیری کرد.

در اجرای ۵۰ ابر پروژه شهر شیراز شیفت شب فعال است

محمدحسن اسدی شهردار شیراز در این بازدید اظهار کرد: شنبه شب‌ها به صورت ثابت با توجه به راه‌اندازی شیفت شب در اجرای پروژه‌های عمرانی کلان‌شهر شیراز بازدید و سرکشی از روند اجرای فعالیت در این شیفت جریان دارد.

وی افزود: در چهارمین بازدید شبانه سرکشی از روند اجرای خط دو مترو در ایستگاه میدان آزادی انجام شد.

شهردار شیراز با قدردانی از پیمانکار پروژه که قرارگاه خاتم الانبیا است، ادامه داد: با یک جدیت و اهتمام ویژه این برنامه در دستور کار است تا ساخت پروژه خط دو مترو تا ایستگاه میدان کلبه انجام شود.

اسدی با بیان اینکه امروز با یک همدلی و وفاق، اقدامات در حال انجام و رو به پیشرفت است، تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ ابر پروژه در شیراز در حال اجراست که در تمام آنها شیفت شب فعال است و این تعداد پروژه به جز چند صد پروژه متوسط و خرد مقیاس است که روند اجرایی آنها در حال انجام است.

وی تاکید کرد: به صورت هفتگی و روزانه رصد پروژه‌ها انجام می‌شود تا هیچ پروژه‌ای تعطیل نشود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در سطح شهر شیراز در حال انجام است و این موضوع به جهت حمایت مجموعه‌هایی همچون دستگاه قضائی و شورای اسلامی شهر شیراز و سایر دستگاه‌های نظارتی، خدماتی و امنیتی و استاندار فارس و نماینده ولی فقیه در استان فارس است و قدردان این حمایت هستیم.

تلاش، صداقت و دل‌سوزی، مهم‌ترین ویژگی شورای ششم و شهرداری شیراز است

مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب استان فارس نیز در این بازدید گفت: پروژه‌های عمرانی و عملیاتی در شهر در روند اجرا قرار دارد و این حوزه حاکی از سرزندگی و اقدامات بسیار ارزنده‌ای است که مجموعه مدیریت شهری برای آن در حال تلاش هستند و جای قدردانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کار و اقدامات برخی از افراد در شورا یا مجموعه شهرداری کمتر دیده می‌شود و یکی از این مجموعه‌ها معاونت و مدیر کل حقوقی است که کار آنها زیاد و تلاش بسیار اثرگذاری دارند و این موضوع را شاهد هستیم که دائماً با حوزه قضائی در ارتباط هستند و مشکلات و موضوعاتی که در مسیرهای قانونی با آنها مواجه هستند، همواره پیگیری آن صورت می‌گیرد و مجموعه قضائی استان به صورت خاص و ویژه موضوعات را خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب استان فارس ادامه داد: ایستگاه میدان آزادی یکی از ایستگاه‌هایی بود که با مشکل حقوقی مواجه بود اما به دستور رئیس کل دادگستری استان فارس مشکلات آن رفع شد.

بحرینی تاکید کرد: مهم‌ترین ویژگی شورای ششم و شهرداری فعلی، کار بلدی اعضا و پرکار بودن، تلاش، صداقت و دلسوزی آنها است.

سیدابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم در چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: اگر در مجموعه کلان‌شهر شیراز موفقیت‌هایی وجود دارد، پس از لطف خداوند حاصل هم‌دلی و همراهی میان مجموعه شورا و شهرداری شیراز است و شهرداری یک تیم هماهنگ، منسجم و همراه است که شهردار شیراز رهبر این تیم است.

وی با اشاره به اینکه تمام پرسنل ۱۳ هزار نفری شهرداری شیراز در حال تلاش و فعالیت هستند، از تمام مسئولان که در پیشبرد امورات شهری فعالیت دارند به ویژه مجموعه قوه قضائیه قدردانی کرد.

روند اجرای خطوط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها یک اقدام بی‌سابقه است

رضا محمدیان عضو و رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تلاش ستودنی کارکنان سازمان حمل‌ونقل ریلی در اجرای این پروژه، اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های اجرایی در خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها این است که عملیات مترو در چهار محور و چهار خط در حال انجام است.

وی افزود: روند اجرای خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها یک اقدام بی‌سابقه است و پیشرفت فیزیکی پروژه بسیار مطلوب است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در خط ۳ مترو که در تکمیل خط یک است از تعداد ۱۳ ایستگاهی که برای این خط طراحی شد، تنها دو ایستگاه عملیاتی نشده است و سایر ایستگاه‌ها عملیاتی شده است و برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که در هنگام ورود دستگاه تی بی ام به هر ایستگاه محفظه خاک‌برداری ایستگاه آماده است.

محمدیان اضافه کرد: در ادامه خط ۲ مترو برای سه ایستگاهی که عملیات اجرایی آنها دنبال می‌شود، این نوید داده شده است تا سال آینده به یک نقطه قابل قبول برسد و عملیات خاک‌برداری انجام شود.

وی تصریح کرد: در خصوص اتصال خط ۱ به ۴ که عملاً دسترسی به حرم‌های مطهر و بافت تاریخی و اماکن تاریخی محدوده بافت مد نظر است، چهار ایستگاه طراحی خواهد شد که دو خط ۱ و ۴ را به یکدیگر وصل می‌کند و با سایر اتصالات خطوط دسترسی شهروندان به نقاط مختلف شهر ایجاد می‌شود و در ایام مختلف سال همچون عید نوروز، ماه محرم و مناسبت‌های خاص که دسترسی به این محدوده به دلیل مسائل امنیتی و ترافیکی محدود و مسدود می‌شود، دسترسی آسان شهروندان به این مسیر صورت می‌گیرد.

به گفته رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در طراحی ایستگاه، مطالعات مختلف اجرای این خط در دستور کار قرار گرفت و این اقدام نقطه عطف در حمل‌ونقل محدوده تاریخی، فرهنگی و مرکزی شیراز و دسترسی آسان‌تر شهروندان و زائران به حرم‌های مطهر شهر شیراز خواهد بود.

بخش بسیاری از بافت تاریخی، سنتی و حرمین مطهر با خط ۴ پوشش داده می‌شود

امیر یقطین رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در ادامه این بازدید به تشریح اقدامات در حال انجام در خصوص پروژه مترو شیراز پرداخت و اظهار کرد: خط ۱ مترو به طول ۲۴ کیلومتر در حال اجرا است و با توجه به نیازی که احساس شد که اگر بتوانیم یک لوپ میان خطوط ۱ و ۴ ایجاد شود، قسمت اعظم بافت تاریخی، سنتی و حرمین مطهر شهر با خط ۴ پوشش داده می‌شود، از این رو تصمیم بر آن شد از ایستگاه شماره شش رازی در خط یک تبادل مسافر صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر خط ۳ یا ادامه خط یک در حال اجراست که ایستگاه گلستان در ابتدای شهرک گلستان تی بی ام ۹ متری توسط شرکت شمس عمران از سوی وزارت دفاع مسافر قرار داده شده است و این خط به طول ۱۰ کیلومتر در حال اجرا است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز ادامه داد: با توجه به لینک ارتباطی که میان خط ۱ و ۴ طراحی شده است در خط یک از ایستگاه چهار راه زند یک تونل در حال احداث بوده و عملیات تجهیز کارگاه در دست اقدام است و این تونل از ایستگاه زندیه در حال طراحی و احداث است و این ایستگاه به سمت مسیرهای چهار راه مشیر، سه راه نمازی، باب شهید دستغیب، باب‌الرضا و عبور از حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) به سمت خیابان حضرتی شاهزاده قاسم تردد و دسترسی مسافر پیش بینی و طراحی شده است.

یقطین با اشاره به اینکه خط ۲ که قسمت عمده عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است، اضافه کرد: ایستگاه میدان آزادی ایستگاه شفت تخلیه خاک است که پشتیبانی تی بی ام ها برای ادامه مسیر تا میدان کلبه سعدی صورت می‌گیرد و این یک قسمت الحاقی به خط ۲ است.

وی خاطرنشان کرد: شهردار و شورا به شهروندان شیراز قول اتمام حفاری مکانیزه این خط تا تابستان ۱۴۰۴ را دادند و امید است با اتمام عملیات در این بازه زمانی بتوانیم تست گرم این خط تا میدان کلبه سعدی را انجام بدهیم.

کمبود واگن، اصلی‌ترین مشکل در خط ۲ مترو

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز اظهار کرد: در حال حاضر عملیات حفاری با قدرت در حال اجراست و پیمانکار درصدد است تا تونل این خط تا تابستان سال آینده به اتمام برسد و بتوانیم ایستگاه کلبه سعدی را در یک مرحله از پیشرفت به جهت ورود قطار برسانیم.

یقطین با اشاره به اینکه در خط ۲ مشکل اصلی که با آن مواجه هستیم، کمبود واگن است، تاکید کرد: در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک خط ۲ تا میدان کلبه سعدی مدنظر است اما در مسیر بلوار فضیلت نیز با توجه به ورودی مسافر از تونل فضیلت، طراحی و احداث یک ایستگاه در این خیابان در دستور کار است.

وی تصریح کرد: هر کیلومتر اجرای مترو ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد و با توجه به بومی‌سازی که در حال انجام است هر یک کیلومتر اجرای خط مترو ۲ هزار تا ۲,۵۰۰ میلیارد تومان بدون هزینه ناوگان نیاز است و برای تکمیل پروژه ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز همچنین با اشاره به تخصیص ۱۴۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت با سهم مشارکتی ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت، اضافه کرد: از این میزان ۱۱۰۰ میلیارد را دولت اعلام کرده است، شهرداری باید برای خرید ناوگان بپردازد، این در حالی است که قیمت هر واگن در حال حاضر یک میلیون ۱۰۰ هزار یورو است و تهیه پنج واگن که یک رام را تشکیل می‌دهند، بالغ بر پنج میلیون و ۵۰۰ هزار یورو هزینه دارد.

به گزارش ایمنا، خط ۲ قطار شهری شیراز به طول تقریبی ۱۶ کیلومتر با تعداد ۱۳ ایستگاه از میدان شکوفه واقع در شهرک میانرود در جنوب‌غربی شیراز آغاز و پس از عبور از بلوار عدالت و میدان بسیج در امتداد خیابان انقلاب به سمت میدان امام حسین (ع) و آزادی و از آنجا در امتداد غرب به شرق شیراز پس از گذر از میدان اطلسی و حافظیه به میدان گلستان و فضیلت ختم خواهد شد، ظرفیت حمل مسافر در نظر گرفته شده برای این خط ۱۶۰۰۰ نفر ساعت است که با ۲۲ رام قطار ۵ واگن سرفاصله ۳ دقیقه‌ای برای اعزام قطارها در افق طرح در نظر گرفته شده است.

این پروژه در دو فاز قابل اجرا خواهد بود که فاز اول آن از میدان شکوفه تا میدان امام حسین (ع) به طول تقریبی ۱۱ کیلومتر با در نظر گرفتن ایستگاه‌های اصلی خط ۲ شامل ایستگاه‌های شکوفه و قهرمانان واقع در شهرک میانرود، ایستگاه‌های عادل‌آباد، دولت، رحمت، امیرکبیر در بلوار عدالت و ایستگاه‌های استقلال و امام حسین (ع) در خیابان انقلاب است که با حضور وزیر کشور در تاریخ نوزدهم بهمن ۱۴۰۱ افتتاح شد، در فاز دوم پروژه، ادامه مسیر به طول تقریبی ۵.۵ کیلومتر از میدان آزادی تا فضیلت شامل ایستگاه‌های آزادی، اطلسی، گلستان و فضیلت تکمیل خواهد شد.

مسیر ۱۱ کیلومتری فاز اول شامل دو تونل عمیق تک خطه هر کدام به طول تقریبی ۵/۷ کیلومتر و حدود ۲ کیلومتر مسیر روزمینی است.

ایستگاه‌های خط ۲ در عمق متوسط ۱۷ متر از سطح زمین احداث می‌شوندکه در میان آنها ایستگاه امام حسین (ع) با عمق ۳۴ متری از سطح زمین به دلیل تقاطع با خط یک قطار شهری شیراز عمیق‌ترین ایستگاه است، ایستگاه‌های استقلال نیز جز ایستگاه عمیق خط ۲ است و به جز ایستگاه شکوفه که تنها ایستگاه روزمینی خط ۲ محسوب می‌شود سایر ایستگاه‌ها در دسته ایستگاه‌های نیمه عمیق با عمیق بین ۱۵ تا ۲۲ متر قرار می‌گیرند.

کد خبر 748586

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)