Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «تالانت مامیتوف»، رئیس پارلمان جمهوری قرقیزستان، در نشست شورای مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر«ایروان» خاطر نشان کرد: قرقیزستان اهمیت زیادی برای افزایش ظرفیت سازمان پیمان امنیت جمعی قائل است.

وی افزود: پیمان امنیت جمعی 30 سال پیش امضا و 20 سال پیش بر اساس این معاهده «سازمان پیمان امنیت جمعی» تأسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته «مامیتوف»، اعضای این سازمان باید به همکاری با یکدیگر مطابق با اهداف سازمان ادامه دهند و در برابر هر موقعیت و چالشی که امنیت را تهدید می‌کند، متحد شوند.

وی خاطر نشان کرد: سیستم واکنش به بحران سازمان پیمان امنیت جمعی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است. چالش‌ها و تهدیدهای فزاینده امنیت، از جمله تروریسم بین المللی، افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر و بسیاری موارد دیگر ایجاب می‌کند که کشورهای ما توجه دقیق و همکاری عمیق را برای پاسخگویی به موقع به تهدیدات موجود داشته باشند.

رئیس پارلمان قرقیزستان افزود: بیشکک برای تقویت پتانسیل سازمان پیمان امنیت جمعی، ایجاد یک ساختار نظامی-سیاسی تمام عیار مبتنی بر اعتماد و درک متقابل اهمیت زیادی قائل است.

وی افزود: ما علاقه مند به توسعه همکاری‌های چند جانبه در حوزه‌های نظامی-اقتصادی و امنیتی هستیم. در این راستا، ما باید تلاش خود را نه تنها برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدات امنیتی، بلکه در حذف علل وقوع آنها متمرکز کنیم.

سازمان پیمان امنیت جمعی یک سازمان بین المللی منطقه‌ای است که اهداف اعلام شده آن «تقویت صلح، امنیت و ثبات بین المللی و منطقه‌ای، حفاظت جمعی از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای عضو است.»

این سازمان در 15 می 1992 با امضای معاهده امنیت جمعی در «تاشکند» آغاز به کار کرد. بالاترین نهاد، شورای امنیت جمعی است که دبیرکل سازمان را تعیین می‌کند. جمعیت کل کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 2021 برابر با 193 میلیون و 835 هزار و 249 نفر است. تعداد نیروهای حافظ صلح در سال 2022،  3600 نفر برآورد شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس پارلمان جمهوری قرقیزستان سازمان پیمان امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: کلید امنیت منطقه توقف جنگ در غزه است

سخنگوی وزارت خارجه با محکومیت شدید حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به منطقه مرزی رفح در جنوب نوار غزه اعلام کرد که کلید امنیت و آرامش در منطقه توقف جنگ در غزه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به منطقه مرزی رفح در جنوب نوار غزه را شدیدا محکوم کرد.

وی اظهار داشت: حمله به این منطقه علیرغم همه هشدارهای بین‌المللی و مخالفت قاطع جامعه جهانی، بیانگر درنده‌خویی رژیمی یاغی است که به هیچ هنجار بین‌المللی پایبند نبوده و قطعا اصلی‌ترین تهدید صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌رود.

کنعانی تصریح کرد: این اقدام رژیم با هدف به شکست کشاندن تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ و پایان بخشیدن به نسل‌کُشی در غزه و صرفا به قصد حفظ منافع فردی و گروهی جنایتکاران صهیونیست صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: چنانچه قبلا بارها اعلام کرده‌ایم، کلید آرامش و امنیت در منطقه، توقف فوری و بی قید و شرط جنگ علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری بوده و همه بازیگران بین‌المللی باید رژیم صهیونیستی را با این هدف تحت فشار قرار دهند. 

کنعانی افزود: قطعا مسئولیت جنایات و خونریزی جاری، بخصوص در منطقه رفح بر عهده رژیم کودک‌کش صهیونیستی و پشتیبان اصلی آن یعنی دولت آمریکا بوده و این جنایتکاران باید پاسخگوی جنایات خود باشند.

کنعانی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران مجددا از نهادهای حقوقی و قضایی بین‌المللی می‌خواهد که روند رسیدگی به جنایات ضدبشری مقامات رژیم آپارتاید صهیونیستی را تسریع بخشیده و آنان را به پای میز محاکمه کشانده و مجازات نمایند.

مصر حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کردروز 214 طوفان‌الاقصی| در رفح چه می‌گذرد؟از گذرگاه رفح و اهمیت آن چه می‌دانیم؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد گورهای دسته جمعی کشف شده در غزه/ کشف ۴۹ جسد دیگر
  • برای ترمیم زخم های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم 
  • برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری درتبریز
  • دهقان: پیگیر جنایات رژیم صهیونیستی از مجامع بین‌المللی هستیم
  • حمله پهپادی یمن به ناو جنگی ایتالیا در خلیج عدن/ زخمی شدن ده ها سرباز ناتو در سوئد/ قتل یک بازرگان مشهور اسرائیلی در اسکندریه مصر/ آماده شدن مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقامات دیوان بین‌المللی کیفری
  • کشف یک گور دسته‌جمعی جدید حاوی ده‌ها شهید فلسطینی+فیلم
  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • کنعانی: کلید امنیت منطقه توقف جنگ در غزه است
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد