Web Analytics Made Easy - Statcounter

داده‌های صنعت خودروی انگلیس نشان می‌دهد ثبت پلاک خودروهای جدید در بریتانیا طی ماه گذشته میلادی نزدیک به ۲۱ درصد کاهش یافته که طی ۳۰ سال گذشته پس از عملکرد این صنعت در دوران کرونا، ضعیف‌ترین‌ عملکرد بوده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، داده‌های صنعت خودروی انگلیس که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد ثبت پلاک خودروهای جدید در بریتانیا طی ماه گذشته میلادی نزدیک به 21 درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم پس از کاهش فروش طی قرنطینه سال 2020، بدترین عملکرد صنعت خودروی انگلیس در ماه‌های مه طی سه دهه گذشته محسوب می‌شود چرا که ادامه مشکلات عرضه مانع فروش و تحویل خودروهای جدید با وجود تقاضای قوی شد.

انجمن سازندگان و بازرگانان وسایل نقلیه موتوری انگلیس (SMMT) اعلام کرد که فروش خودروهای جدید در بریتانیا طی ماه گذشته میلادی به 124394 دستگاه کاهش یافت.

ادامه تأثیر کمبود جهانی ریزتراشه‌ها بر بازار خودروی انگلیس در 2022ادامه بحران کمبود تراشه در صنعت خودروی انگلیس

این در حالی است که فروش خودروهای برقی دارای باتری نزدیک به 18 درصد افزایش یافت و از هر 8 خودروی جدیدی که به بازار مصرف در بریتانیا پیوست، یک خودرو برقی بوده است.

مایک هاوز، رئیس این انجمن گفت: در یک ماه چالش‌برانگیز دیگر برای بازار خودروهای جدید، این صنعت همچنان با ادامه کمبود جهانی قطعات مبارزه می‌کند و خودروی برقی دارای باتری نیز که فروش آن رو به رشد است یکی از معدود نقاط قوت بوده است.

انجمن سازندگان و بازرگانان وسایل نقلیه موتوری انگلیس ماه گذشته اعلام کرد که فروش خودروهای جدید بریتانیا در سال جاری احتمالاً کمتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، خواهد بود زیرا فشار هزینه‌های زندگی در بریتانیا و تداوم کمبود تراشه بر بازار خودرو تأثیر می گذارد.

این انجمن در ادامه تأکید کرد که مجموع فروش بازار خودرو تقریباً 9 درصد معادل 62724 دستگاه، تا این لحظه در سال جاری میلادی به دلیل مشکلات عرضه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودرو خودرو صنعت خودروی انگلیس خودروهای جدید فروش خودروهای ماه گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده، می‌توانند جهت انتخاب خودروها از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

طبق اطلاعیه سامانه در رابطه با این مرحله از عرضه خودروها، یک خودروی برقی دیگر در این مرحله عرضه شده است؛ بدین ترتیب متقاضیان از میان پنج خودروی عرضه شده که سه خودروی هیوندای ENS۱، لونا و هونگچی EQM۵EV برقی هستند، می‌توانند خودروی مدنظر خود را انتخاب کنند.

همچنین نیسان سانی (بنزینی) و لاماری‌ایما هیبریدی در این دور از فروش خودروهای وارداتی عرضه شده‌اند.

از این محصولات عرضه شده سه خودروی سانی، لاماری‌ایما و هونگچی دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و دو خودروی هیوندای ENS۱ و لونا دارای قیمت فروش علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903367

دیگر خبرها

  • قیمت قطعی ۲ خودروی برقی در سامانه یکپارچه خودرو+ جدول
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزئیات
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد
  • جزئیات فروش ۵ خودروی وارداتی
  • آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • آغاز اولین فروش خودروهای برقی از امروز