Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،  احمد مردشتی در میدان مین کوه‌های «بازی دراز» در اطراف قصر شیرین سال ۶۱ بر اثر انفجار مین مجروح و بر اثر شدت جراحات بیهوش شد، همرزمانش که تصور کردند او به شهادت رسیده، همان شب در محل پادگان پشت جبهه مجلس ختم برای وی برگزار کردند اما او با ۷۰ درصد جانبازی به زندگی بازگشت.

احمد مردشتی در سال ۱۳۴۴ دیده به جهان گشود، پس از پایان سال تحصیلی در مقطع دوم دبیرستان به جبهه رفت و در واحد تخریب بسیج مشغول فعالیت شد پس از اینکه بر اثر انفجار مین بیهوش شد و همرزمانش تصور کردند او به شهادت رسیده وی را با آمبولانس به پشت جبهه و سپس به بیمارستانی در تهران منتقل کردند، با تلاش کادر درمان او زنده ماند اما چشمانش بی فروغ، صورتش مجروح و عصب دست چپ وی قطع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمان مردشتی، حدود یکسال و نیم طول به طول انجامید پس از آن وی با وجود ۷۰ درصد جانبازی با کمک دوستانش به جبهه رفت اما وقتی متوجه شد، نمی تواند در آنجا موثر واقع شود به تهران بازگشت، تصمیم به ادامه تحصیل گرفت و همزمان به آموزش خط بریل (خط برجسته نابینایان) اهتمام ورزید و توانست مدرک دیپلم را اخذ کند، پس از قبولی در کنکور مدرک خود را در مقطع کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران، مدرک کارشناسی ارشد خود را در همین رشته از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای خود را از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دانشگاه تهران اخذ کرد.

بازگشت به زندگی با ۷۰ درصد جانبازی تا اخذ مدرک دکترا

وی اکنون در بنیاد شهید و امور ایثارگران فعال است و از وی به عنوان سخنران برای شرکت در میزگردهای دانشگاه ها و مراکز فرهنگی مختلف کشور دعوت می شود تا در مورد مسائل فرهنگی و تببین مسئولیت های جوانان به ایراد سخنرانی بپردازد و به شبهات پاسخ دهد.

مصائب دوره تحصیل

این جانباز دفاع مقدس در خصوص سختی‌هایی که به واسطه نقص عضو در طول زندگی متحمل شده است، به خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا گفت: سختی حس نمی‌کنم، برای ادامه تحصیل باید از جاده ساوه با وسایل حمل و نقل عمومی از منزل به دانشگاه تهران می رفتم، به تنهایی چند مسیر را طی می کردم، مسیر رفت و آمد من ۲ ساعت به طول می انجامید و به لطف الهی از خیابان های پر از کامیون و خودروهای در حال تردد به سلامت عبور می کردم.

مردشتی افزود: هر فردی در زندگی باید آنچه را که در اختیار دارد، به عنوان امانت الهی بداند. گاهی این امانت، فراوان و بسیار است و گاهی محدودیت های جسمی و مادی ایجاد می شود که در آن شرایط، انسان باید به داشته های خود توجه کند و از آنها به خوبی به عنوان امانت در راه کسب رضای الهی استفاده کند.

وی با بیان اینکه کتاب درسی بریل وجود نداشت و متن کتاب ها باید برای نابینایان بر روی نوارهای کاست ضبط می‌شد، توضیح داد: برای یافتن افراد داوطلب برای ضبط کردن مطالب کتاب ها، جزوه‌ها و نگارش متون تحقیق با مشکلات عدیده ای روبه رو می‌شدیم، برخی از دوستان مطالب را رایگان و برخی با اخذ وجه ضبط می کردند.

ختم قرآن هر ۲ روز یکبار

این جانباز دفاع مقدس بابیان اینکه به تلاوت قرآن بسیار علاقه دارم، اذعان داشت: قرآن را با استفاده از صوتی که بر روی یک فلش ضبط کرده ام هر ۲ روز یکبار و در ماه رمضان و مناسبت های دیگر هر سه روز یکبار کل قرآن را ختم می کنم.

مردشتی افزود: تلاش می‌کنم دعاهای حضرت علی، مناجات شعبانیه، زیارت عاشورا، دعای عهد، دعای کمیل و سایر اذکار و نمازهای مستحبی را هم بخوانم.

وی با بیان اینکه همسرم معلم بوده و اکنون بازنشسته است، بیان کرد: همسرم زمانی که با من ازدواج کرد، شاغل بود اما من بیکار بودم و وقتی متوجه شد بنده به درس خواندن علاقه مند هستم با دادن انگیزه به من کمک کرد در کنار یکدیگر به تحصیل ادامه دهیم تا اینکه بنده موفق به اخذ مدرک دکترا در رشته علوم سیاسی و او کارشناسی ارشد در رشته علوم تربیتی شد.

مردشتی با بیان اینکه همسرم در ابتدای زندگی فکر می کرد، به خاطر اینکه من جانباز هستم باید هزینه‌های زندگی مرا هم بپردازد، خاطرنشان کرد: با تفاهمی که در زندگی بین من و همسر وجود دارد احساس کمبودی نمی‌کنیم.

زندگی در خانه ۴۰ متری که دوش آن در آشپزخانه بود

این جانباز دفاع مقدس گفت: پس از ازدواج در یک خانه ۴۰ متری با آشپزخانه ۲ در ۲ متر که دوش حمام آن داخل آشپزخانه و درب سرویس بهداشتی کنار آشپزخانه باز می‌شد، زندگی می کردیم. بعد از اینکه در کنار یکدیگر به رشد علمی، فرهنگی و بهبود زندگی اقتصادی پرداختیم و بچه ها به دنیا آمدند، چند سالی در خانه سازمانی بنیاد مستضعفان مستقر شدیم و پس از آن از طریق بنیاد جانبازان یک خانه کوچک خریداری کردیم.

مردشتی افزود: همسرم رسیدگی به مرا به عنوان یک رزمنده اسلام وظیفه خود می‌داند و همه امور خانه بر دوش او است، حتی زمانی که می خواهیم با ماشین به بیرون یا مسافرت برویم او رانندگی می‌کند.

او که یک دختر و یک پسر دارد، بیان کرد: دخترم مریم ترم آخر مقطع کارشناسی علوم آزمایشگاهی و محمدحسین پسرم دارای مدرک مهندسی پزشکی است و آنها همواره جانباز بودن پدر را یک افتخار می دانند.

مردشتی اضافه کرد: دختر بنده در بیمارستان و پسرم در یک شرکت خصوصی تجهیزات پزشکی مشغول کار هستند.

صراط مستقیم را مد نظر قرار دهیم

این جانباز دفاع مقدس گفت: در زندگی اجتماعی همه انسان‌ها سختی و مشکلات اقتصادی و بیماری وجود دارد اما عبور از آنها مهم است. باید صراط مستقیم را در هر شرایطی مد نظر قرار دهیم.

وی اذعان داشت: ما سطح متوسط جامعه هستیم. در زندگی هر مسلمان، جانباز و رزمنده، ولایت محوری و پیروی کامل و دائم از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در هر لحظه و زمان و مکان مهم است.

این فعال فرهنگی افزود: در مسائل مختلف اجتماعی، فردی، سیاسی، عبادی و بین المللی باید تحت فرمان آقا باشیم و از رهنمودهای ایشان بهره ببریم تا از آسیب های فضای مجازی، تبلیغات ماهواره ای و ناهنرمندی هایی که در فیلم ها و سریال ها به کار می رود، مصون بمانیم و با آیین انطباق در صراط مستقیم الهی حرکت کنیم تا دچار انحراف نشویم.



انتهای پیام/

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جانباز دفاع مقدس ۷۰ درصد جانبازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد

 

 

 


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • بازگشت محکوم به مرگ از پای چوبه دار
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • استان مرکزی میزبان وزنه برداران جانباز و توان یاب؛ اسامی اردونشینان
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد