Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در نشست خبری با اشاره به برنامه های این مرکز در حج سال جاری،گفت: از زمانی که عربستان اعلام حج را با ۵۰ درصد ظرفیت کرد برنامه ها شروع شد در حالی که اکنون ما نمایتده ای در عربستان نداشتیم تا اطلاعاتی قبل از شروع عملیات حج داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:حداکثر سن را برای تشرف به حج ۶۵ سال اعلام کردند که دستورالعمل ۸۰ صفحه ای را اعلام کردند که ۱۵ صفحه مربوط به مسائل پزشکی بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ابراز کرد: فردا ۴۵ نفر را برای شروع عملیات حج اعزام می کنیم که کارهای مربوط به درمان،مطب و....داریم تا کارهای مربوط به خدمات مورد نیاز را نهیا کنیم و قبل از ورود اولین کاروان در ۲۳ خرداد آماده باشیم.رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر افزود:

وی گفت: ایران جزو ۲۵ کشوری است که امسال باید واکسن تزریقی فلج اطفال شل  را تزریق کنند.

مرعشی با بیان اینکه ۴۰ هزار زائر داریم،گفت:تزریق واکسن مننژیت برای زائران انجام شده،ضمن اینکه لیست داروهای ممنوعه نیز اعلام شده و داروهایی که ترکیبات مواد مخدر و کدئین دارند  ممنوعیت دارند.

وی درباره تزریق واکسن کرونا،بیان داشت:۱۰ واکسن کرونا را اعلام کرده که از این تعداد ۳ واکسن در ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خاطرنشان کرد:تمام زائران ۲ دز واکسن مورد نیاز تزریق کردند.

مرعشی درباره جلوگیری از آبله میمونی،ابراز داشت:متخصصان مورد نیازهمراه زائران هستند و هرروز وضعیت آنها رصد می شود؛ضمن اینکه افراد نیز قبلا واکسن آبله را تزریق کردند و ۹۰ درصد ایمنی دارد.

وی با تاکید بر اینکه پزشکان حاضر درباره نشانه های آبله میمونی توجیه و آموزش شده اند،متذکر شد:واکسن مننژیت ۴ ظرفیتی مخصوص زائران است و ایمنی سه ساله دارد و هر فری که سال ۹۹ تزریق کردند کافی است؛البته ملاک ما کارت ممهور واکسن مننژیت مربوط به سال ۹۹ است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت:گزارش وضعیت سلامت حجاج  هرروز کنترل و ارائه می شود و اطلاعات مربوط به زائران بیمار در برگشت به فرودگاه و مسولان ارائه خواهد شد.

مرعشی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره الزامات رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی عربستان،اظهار داشت: استفاده از ماسک مانند چند ماه گذشته الزامی نیست اما توصیه این است که در محیط های بسته ماسک استفاده کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر دیابت و پرفشاری خون بیشترین بیماری رایج در بین زائران است،تصریح کرد:بیشترین سن زائران ۵۰ تا ۶۰ سال است؛ضمن اینکه ۵۰ زائر زیر ۱۸ سال داریم.

مرعشی با اشاره به تشکیل پرونده الکترونیکی برای زائران ایجاد شده،از انتقال داروهای مورد نیاز زائران به عربستان خبر دادو گفت به علت سنگینی محموله شربت و سرم را از عربستان تامین می کنیم.

وی درباره انتقال احتمالی فوت شدگان،افزود:انتقال زائران فوت شده در اختیار بازماندگان است و ما مسئولیتی ندادیم؛یعنی آنها اختیار دارند در آنجا دفن شده یا به ایران انتقال داده شده شود که تحت پوشش بیمه قرار دارند.

مرعشی کمترین سن زایران خانه خدا را شش ساله عنوان کرد و گفت:به ازای هر ۴۰۰ زائر یک پزشک همراه کاروان زائران است؛ضمن اینکه داروهای مورد نیاز زائران و مراکز پزشکی ایران توسط پروازها و مطابق معمول انجام می شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به گرمای هوا ،به زائران خانه خدا توصیه کرد:زائران لباس سفید پوشیده و کلاه همراه داشته باشند و مایعات زیاد مصرف کنند.

وی یادآور شد:۵ نفر از افرادی که تست اعتیادشان مثبت بوده از اعزام منع شدند ؛ضمن اینکه داشتن تست پی سی آر ۷۲ ساعت قبل از اعزام الزامی است.

مرعشی از اعزام ۲۸۰ نفر کادر درمان به عربستان خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر مورد نیاز خانه خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود