Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@20:00:23 GMT

خطرناک‌ترین جاده جهان در دامنه آلپ (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۱۶۵۱

گردنه‌ای که به دلیل شیب زیاد به صورت زیگزاگ پایین می‌آید، یکی از خطرناک‌ترین راه‌های پیشروی در کوه‌های آلپ محسوب می‌شود. این جاده کوهستانی با ۲۷۴۳ متر ارتفاع در دامنه آلپ ایتالیا است و از آن به‌عنوان مرتفع‌ترین جاده‌ آسفالت رشته کوه‌های آلپ یاد می‌کنند.

با وجود داشتن تنها ۲۴ کیلومتر طول، این جاده ۴۸ پیچ تند و خطرناک را شامل می‌شود و به همین دلیل نیز دوچرخه‌سواران و موتورسوار‌های ماجراجو علاقه‌ی زیادی به طی آن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: صبح امروز غلظت گرد و غبار در اهواز بیش از هشت برابر حد مجاز و در وضعیت «خطرناک» و «قهوه‌ای» بوده است.

شهریار عسکری، مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به میزان آلاینده‌های پدیده گرد و خاک امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها در ساعت ۸ صبح امروز میزان ذرات ریزگردها در اهواز ۱۲۴۱ میکروگرم بر متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، افزود: بدین ترتیب غلظت گرد و غبار در شهر اهواز بیش از هشت برابر حد مجاز و در شهر شوش بیش از چهار برابر حد مجاز بوده و هوا در این دو شهر در وضعیت «خطرناک» و «قهوه‌ای» بوده است.

عسکری بیان کرد: در این مدت غلظت گرد و غبار در شوشتر ۱۶۱ و در شادگان ۱۹۶ بر متر مکعب اندازه‌گیری شده و از حد مجاز بالاتر بوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901050

دیگر خبرها

  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • (ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل
  • اصلاح راه‌های نامناسب و خطرناک ییلاق شهرستان اهر