Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی و امور کسب‌وکار وزیر صمت با اشاره به شعار سال گفت: اصلی‌ترین محوری که توسط وزارت صمت در سال جاری دنبال خواهد شد این است که شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صنعتی را به هم برسانیم تا با حمایت‌های در نظر گرفته شده اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد.

سید مهدی نیازی معاون هماهنگی و امور کسب‌وکار وزیر صمت در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ اختصاصی به خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ دررابطه‌با حمایت‌های مالیاتی وزارت صمت از کسب‌وکارهای کوچک و دانش‌بنیان اظهار کرد: باوجوداینکه حمایت مستقیم از شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت معاونت علمی و فناوری در ریاست‌جمهوری انجام می‌شود ولی در راستای شعار سال یکی از محورهای اصلی که توسط ما در وزارت صمت دنبال خواهد شد این است که شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صنعتی را به هم برسانیم و در قالب زنجیره‌ها و کنسرسیوم‌ها این شرکت‌ها در کنار هم قرار دهیم تا اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایجاد کارگروه‌های ویژه برای بررسی و حمایت عملی از دانش‌بنیان‌ها

وی توضیح داد: پس از اینکه امسال مقام معظم رهبری نام سال را در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انتخاب کردند در همان روزهای ابتدایی سال با معاونت علمی وزارت صمت جلساتی برگزار شد و رویکردهایی برای حمایت از این شرکت‌ها در نظر گرفته شد و سیاست‌ها و خط‌مشی‌های تعیین شده، در این جلسات جمع‌بندی و تصمیم گرفته شد که چه اقداماتی برای رسیدن به شعار سال در وزارتخانه باید انجام شود.

وی گفت: نتیجه این شد که برنامه‌ای مدون شد تا وزارت صمت در ۲۰ حوزه به صورتی عمل کند و ملاحظات و سیاست‌گذاری‌هایی را مدنظر قرار دهد تا نتایج موردنظر در رشد و اثرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت عملی خود را در صنایع نشان دهد که البته بعضی از اقدامات نیاز به تدوین قانون در آن زمینه خاص را داشت که با ابلاغ قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بعضی از ابزارهای ما شکل قانونی به خود گرفت.

مصوبه هیئت وزیران به ابزارهای وزارت صمت، شکل قانونی داد

وی با اشاره به نیاز برخی از ابزارها به مصوبه هیئت وزیران گفت: ما درخواست‌های خود را به شکل پیش‌نویسی برای معاونت علمی و فن آوری جمع‌آوری نموده‌ایم که در خردادماه در دولت مصوب خواهد شد که در بعضی موارد نیاز به توافق و تعامل دوطرفه بین وزارت صمت با معاونت علمی و فن آوری و یا وزارت‌خانه‌های دیگر مثل وزارت نیرو و آموزش‌وپرورش و وزارت علوم دارد که در حال مذاکرات هستیم، البته تفاهم با وزارت علوم نهایی شده و در هفته آینده به امضای دو وزیر خواهد رسید.

وی گفت: با امضای این تفاهم‌ها به اقداماتی بسیار مهم در حوزه تحقیقاتی و عملیاتی آغاز خواهد شد که با استفاده از ظرفیت‌های دو وزارت‌خانه در کنار تعاملات دیگر و با اضافه‌شدن ظرفیت آموزش‌وپرورش برای فرهنگ‌سازی در این زمینه در دهه پیشرو می‌توانید اقدامات زیرساختی و راهبردی را برای تأمین نیرو قدم برداریم تا با طراحی و اجرای درست با مشوق‌های بیمه‌ای و تأمین اجتماعی و با خرید و تضمین خرید با تغییر برخی از استانداردها و نظام قیامت گذاری به‌صورت ویژه در کنار تسهیلات خرید فناورانه و تغییر تعرفه‌ها مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان و بازنگری در مجوزها به توسعه تولید در این حوزه کمک کرده باشیم.

افزایش ظرفیت‌ صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در حوزه تقویت این صندوق‌ها با تشکل‌ها و اتحادیه‌ها تعاملاتی صورت‌گرفته تا با تقویت این صندوق‌ها چه به‌صورت اجباری و چه به‌صورت اختیاری و پوشش ریسک در زنجیره‌سازی و توسعه زیرساخت‌ها و گسترش شهرک‌های صنعتی برای فعالیت این شرکت‌های دانش‌بنیان را در نظر گرفته‌ایم.

معاون وزیر صمت گفت: اولویت ما در حمایت از رشته فعالیت‌هایی پیشران مثل هوش و فن آوری، میکروالکترونیک و صنایع حمل‌ونقل و صنایع هوایی مثل پهپادها و مقوله متاورس و تجهیزات خواهد بود که تمرکز بر این حوزه‌ها موجب پیشرفت دانش در سایر حوزه‌ها خواهد بود.



پیگیری‌های وزارت صمت برای کاهش مالیات، کسب‌وکارهای خرد

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دانا؛ مبنی بر فشار افزایش مالیات‌های عملکرد سال ۹۹ بر اساس کارکرد حساب تجاری واحد صنفی، پاسخ داد: تفکیک حساب‌های حقیقی و تجاری و محاسبه مالیات برای کسب‌وکارهای کوچک بر اساس کارکرد این حساب‌ها بنا بود برای عملکرد سال ۱۴۰۰ مبنا قرار گیرد که بنده فکر می‌کنم محاسبه مالیات عملکرد سال ۹۹ براین‌اساس نباشد که من این موضوع را از طریق معاونت امور مالیاتی پیگیری نموده و نتایج آن را اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: آخرین چالش ما با سازمان امور مالیاتی برای حمایت از کسب‌وکارهای خرد حدنصاب بدون بررسی پرونده و نحوه محاسبه سود در کسب‌وکارهای کوچک بود که آنها نسبت ۳۰ برابر را برای محاسبه در نظر گرفته بودند که ما برای حمایت از این کسب‌وکارها به دنبال کاهش این ضریب در محاسبه و افزایش حدنصاب برای کاهش میزان پرداخت مالیات توسط کسب‌وکارهای کوچک بودیم که این موضوع را خانم مرادی مسئول دفتر مربوطه دنبال می‌کند و سازمان امور مالیاتی قول‌هایی برای همکاری در این زمینه به وزارت صمت داده است و پذیرفته که این موضوع مطرح شود و نتایج این پیگیری‌ها هم به‌زودی به حورتان خواهیم رساند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان کسب وکارهای کوچک معاونت علمی برای حمایت وزارت صمت خواهد شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری محوری‌ترین موضوع این همکاری، حمایت از ایفای نقش مؤثر دانشگاه در دستیابی به مرجعیت علمی، توسعه علم و دستاوردهای علمی فاخر توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان و فناورانه، جذب نخبگان و توسعه زیرساختهای آزمایشگاهی و پارک علم و فناوری است.

 حمایت از تحقق مرجعیت علمی-پژوهشی مسئله محور و تحول آفرین و انتشار دستاوردهای پژوهشی برتر در دانشگاه در سطح بین المللی و توسعه همکاری‌های دانشگاه با بخش‌های اقتصادی و شرکت‌های بزرگ با استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری ازدیگر بخش های این توافق نامه است .

حمایت از توانمندسازی تخصصی و اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه، کمک به بلوغ و توسعه زیرساخت‌های فناوری و آزمایشگاهی در دانشگاه از دیگر محورهای این توافق‌نامه همکاری مشترک است.

در قالب این همکاری مشترک، حداقل پنج طرح دانشگاهی در قالب طرح‌های تجاری محصولات فناورانه و دانش و حداقل پنج طرح توسعه فناوری و خدمت بار اول مورد حمایت قرار می‌گیرد. همچنین زمینه برای اشتغال حداقل ۲۵ نفر در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانشگاه در شرکت‌های زایشی فراهم خواهد شد و از همکاری‌های تحقیق و توسعه و پژوهشی (تا سقف ۷۰ میلیارد ریال)، جذب حدأقل سه عضو هیئت علمی مورد تأیید بنیاد نخبگان و سه محقق پسادکتری مورد تایید بنیاد علم یا بنیاد ملی نخبگان حمایت می‌شود.

معاونت علمی، ضمن حمایت از فعالیت‌ها و برنامه های تحول آفرین در دانشگاه در چهار محور «مرجعیت علمی»، از زیست بوم فناوری، زیست‌بوم کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال ‌پذیری دانشجویان حمایت می‌کند. علاوه بر این، حمایت از پژوهشگران پسادکتری برای انجام پژوهش‌های مسئله محور و تحول آفرین توسط بنیاد ملی علم در قالب برنامه مشترک دانشگاه با بنیاد علم و بنیاد نخبگان تا سقف ۲۰ میلیارد ریال در سال، حمایت از طرح های فناورانه و زیرساخت‌های آزمایشگاهی در دانشگاه در قالب حمایت از طرح‌های توسعه فناوری محصول خدمت بار اول هر طرح تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و در مجموع سالانه تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال، حمایت از طرحهای پژوهشی دانشگاه با صنایع و شرکتهای بزرگ از محل اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه این شرکتها موضوع ماده ۱۱ قانون جهش تولید تا سقف ۲۰۰۰ میلیارد ریال، حمایت از راه اندازی و تجهیز آزمایشگاههای عضو شبکه آزمایشگاهی تا سقف ۵۰ میلیارد ریال در چارچوب مورد تائید شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و حمایت از تدوین برنامه و پیاده سازی ماده ۵ قانون جهش تولید دانش بنیان و مدیریت مالکیت فکری دارایی های پژوهش و فناوری دانشگاه ذیل این محورها به دست معاونت علمی صورت می‌گیرد.

همچنین حمایت از طرح های تجاری سازی محصولات دانش بنیان و فناورانه دانشگاه، هر طرح تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال در مجموع تا سقف دو هزار میلیارد ریال، حمایت از برگزاری «بوت کمپ‌»های تخصصی و تولید محتوای مرتبط با اشتغال پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تا سقف ۱۰ میلیارد ریال، تسهیل و حمایت از برخورداری دانشجویان پژوهشگران و اعضاء هیئت علمی دانشگاه از برنامه های حمایتی بنیاد ملی نخبگان در قالب این همکاری محقق خواهد شد.

این همکاری با هدف پیشبرد برنامه‌های توسعه دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به امضای جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسید.

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران