Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رشیدی سرمربی سابق تیم ملی جوانان وزنه برداری کشورمان درباره اقدام ملی پوشان بعد از ترک اردو گفت: این مشکل به یک علت مربوط نمی‌شود، بلکه چندین علت باعث شد ورزشکاران تصمیم بگیرند اردوی تیم ملی را ترک کنند، اول اینکه وزنه برداری تنها رشته‌ای است که هر حقوقی که ورزشکاران می‌گیرند بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد آن را خرج بدن خودشان می‌کنند، از مکمل و پروتئین گرفته تا وسایل فیزیوتراپی و امثال آن، پس وزنه برداری رشته پر خرجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم وزنه برداران ما در باشگاه‌های خود حمایت‌های مالی خوبی نمی‌شوند و مبلغ قرارداد آن‌ها در حد و اندازه‌های قهرمانان جهان و المپیک نیست و نسبت به کشتی، والیبال، بسکتبال پول خیلی کمی می‌گیرند. سومین دلیل خوابگاه وزنه برداری در کمپ آزادی و به جرات می‌توانم بگویم که در حد و اندازه شخصیت قهرمانان ملی پوش نیست، نه وضعیت تشک و امکانات یخچالی و سرویس بهداشتی مناسب است و نه سال تمرین و استخر و جکوزی، همین مسائل باعث دلسردی ورزشکاران شد و آن تصمیم گرفتند اردوی تیم ملی را ترک کنند.

تیم ملی وزنه برداری کشورمان جهت شرکت در مسابقات همبستگی کشور‌های اسلامی، اردوی آماده سازی خود را از روز هفتم خرداد در کمپ مجموعه ورزشی آزادی آغاز کرد، اما ملی پوشان چهارشنبه هفته گذشته بود که در تصمیمی دسته جمعی اقدام به ترک اردو کردند. از جمله دلایلی که باعث شد وزنه بردردان اقدام به ترک اردو کنند شرایط بسیار بدی بود که در اردو وجود داشته است. از تغذیه ورزشکاران گرفته تا شرایط اسکان و نبود فیزیوتراپ مهم‌ترین مشکلاتی بود که وزنه برداران را وادار کرد تا آماده نشدن شرایط، اردوی تیم ملی را ترک کنند.

وزنه برداران ترسیدند که اتفاقات قبل از جهانی ازبکستان دوباره تکرار شود

 رشیدی گفت: من با چند نفر از ورزشکاران که صحبت می‌کردم. همگی به این موضوع اذعان داشتند که الان ۴ ماه می‌شود که هیچ حقوقی نگرفتند. از طرفی ملی پوشان ما یک تجربه بسیار تلخی قبل از مسابقات جهانی ازبکستان داشتند، در آن زمان هم وضعیت آب و غذا و محل اسکان ورزشکاران بسیار اسفناک بود. همان موقع بود که وزنه برداران تیم ملی اعلام کردند که از نظر غذا و مکان در شرایط بسیار بدی قرار دارند و الان هم چشم آن‌ها ترسیده و گفتند نکند قرار است دوباره اتفاقات قبل از جهانی ازبکستان در حال رخ دادن باشد. چرا قبل از مسابقات جهانی ازبکستان که با کمبود غذا و مکان مواجه بودیم، مرادی و کادر فنی با ورزشکاران همراه بودند و الان که آن ها اردوی تیم ملی را ترک کردند پشت آن‌ها را خالی کردند؟ چرا همان موقع برخواه مشکلات وزنه برداران را به گوش رئیس فدراسیون نرساند؟

وزنه برداران کشورمان بعد از ترک اردوی تیم ملی با انتشار بیانیه‌ای در صفحه شخصی خود اعلام کردند که بر خلاف میل باطنی مجبور به ترک اردو شدند و این اقدام فقط به خاطر شرایط بد اردوی تیم ملی بوده و تا مساعد شدن شرایط به اردوی تیم ملی باز نخواهند گشت. بعد از این  آن ها با نوشتن بیانیه مشکلات خود را به گوش مسئولان وزارت ورزش رسانند.

تمام مشکلات تیم ملی به خاطر نبود سرپرست است

 سرمربی سابق تیم ملی جوانان وزنه برداری: واقعا زشت است که قهرمانان ملی ما سر غذا و اسکان مشکل داشته باشند. فراهم کردن استخر و جکوزی جزء ابتدایی‌ترین کار‌هایی است که فدراسیون باید انجام دهد. تمام این اتفاقات به خاطر آن است که تیم ملی مدیر و سرپرست ندارد، زیرا اگر آن‌ها کنار ورزشکاران حضور داشتند می‌توانستند این مشکلات را به راحتی کنترل کند. در دوران ما سرپرست تیم ملی همشیه در کنار ورزشکاران بود و ارتباط کادر فنی و ورزشکار با فدراسیون از طریق سرپرست صورت می‌گرفت. متاسفانه الان چنین چیزی در تیم ملی دیده نمی‌شود و اگر هم باشد من آن‌ها را نمی‌شناسم.

بعد از انتشار بیانیه توسط ملی پوشان وزنه برداری نه تنها مشکلات آن‌ها حل شد، بلکه محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری هم بعد از بازگو کردن مشکلات از سوی علی مرادی رئیس فدراسیون از کار خود برکنار شد.

مرادی چطور به خودش اجازه می‌دهد ورزشکاران ما را با زمان دهداری مقایسه کند

رشیدی گفت: چند روز پیش مرادی در جایی مصاحبه کرد و گفت که ما باید مانند دوران پرویز دهداری کار کنیم، این صحبت او نیاز به کالبد شکافی دارد، دهداری زمانی که می‌خواست کار خود را در تیم ملی شروع کند، فوتبالیست‌هایی در تیم ملی بودند که از نظر اخلاق و رفتار با ورزشکاران امروز اصلا قبال قیاس نیستند. سال ۲۰۱۷ علی هاشمی وقتی قهرمان جهان شد، بعد از گرفتن مدال طلا به آن خانم خارجی دست نداد و همین حرکت او تشویق رهبری را به همراه داشت، یا علی داودی بعد از اینکه در المپیک مدال نقره گرفت، بلافاصله مدال خود را به مدافعان سلامت تقدیم کرد و رسول معتمدی هم بعد از اینکه در مسابقات جهانی به مدال طلا دست پیدا کرد، زمانی که سرود شاهنشاهی در سالن پخش شد، بلافاصله به این قضیه واکنش نشان داد و گفت این سرود جمهوری اسلامی ایران نیست و خواست آن را قطع کنند. حالا مرادی چطور می‌آید ورزشکاران ما را با بازیکنان زمان دهداری مقایسه می‌کند؟

مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری چندی پیش در مصاحبه‌ای گفت اینکه در این موقعیت ورزشی و اجتماعی کشور وزنه بردران اقدام به ترک اردو کردند، من را یاد مرحوم دهداری می‌اندازد که مورد کم لطفی قرار گرفت و حال و هوای آن موقع را حس می‌کنم که اصلا زیبنده ورزشکار نیست.

بیشتر بخوانید

بیانیه ملی پوشان وزنه برداری برای حمایت از هم تیمی مضروب/ حلقه اتحاد محکم تر شد وزارت ورزش و کمیته المپیک باید مشکلات وزنه برداری را حل کنند

رشیدی گفت: وزنه برداران ما خواسته زیادی ندارند و آن‌ها فقط می‌خواهند از نظر تغذیه و اسکان شرایط مناسبی داشته باشند و فکر نمی‌کنم که این خواسته غیر معقول باشد. به هر حال من این حق را برای وزنه برداران قائل هستم و امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هر چه زودتر به این مسئله ورود کرده تا بیشتر از این وزنه برداری ایران ضربه نبیند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی تیم ملی وزنه برداری فدراسیون وزنه برداری اردوی تیم ملی را ترک جهانی ازبکستان وزنه برداران وزنه برداری ترک اردو ملی پوشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم هندبال جوانان در دومین دیدار تدارکاتی مقابل سپاهان نوین

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ملی‌پوشان جوان هندبال کشورمان که در پنجمین اردوی تیم ملی به سر می‌برند، امروز در دومین دیدار دوستانه خود با تیم لیگ برتری سپاهان نوین برنده شدند.   ملی‌پوشان این دیدار را با نتیجه ۲۴ بر ۲۲ به سود خود به پایان رساندند.    تیم هندبال جوانان ایران چهارشنبه ۵ اردیبهشت نخستین دیدار دوستانه خود را برابر این تیم برگزار کرده بود.   با برگزاری این دو دیدار دوستانه پنجمین اردوی آماده‌سازی تیم هندبال جوانان ایران به کار خود پایان داد.

دیگر خبرها

  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • پیروزی تیم هندبال جوانان در دومین دیدار تدارکاتی مقابل سپاهان نوین
  • بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • تئو هرناندز و مایک منیان برای میلان غیرقابل فروش نیستند