Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی اظهار کرد: طی روزهای اخیر اقدام شبانه شهرداری قزوین در ادامه روند احداث پل امام رضا (ع) در عرصه باغستان سنتی قزوین موجب برخی حواشی و اظهار نظرها در فضای مجازی گردید، که با شروع عملیات اجرایی و اطلاع دادستانی، به منظور بررسی موضوع دستور توقف عملیات اجرایی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه باغستان سنتی قزوین ثبت ملی شده است، تحت حمایت قانونی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین قرار دارد و به عنوان متولی اصلی باغستان سنتی شناخته می شود و به همین خاطر و با توجه به تخریب بخشی از باغستان و قطع درختان طی عملیات اجرایی شهرداری، شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان به دستگاه قضایی واصل شد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: در این خصوص پرونده قضایی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و مسئولان متولی عملیات اجرایی پل امام رضا (ع) احضار و این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در راستای احیاء حقوق عامه موضوعات مربوط به باغستان سنتی قزوین را در کارگروه صیانت از باغستان پیگیری و دنبال می کند و قطعاً عملیات اجرایی اخیر شهرداری در عرصه باغستان نیز در این کارگروه و همچنین طی پرونده قضایی موصوف مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت و به اشخاص و فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای توصیه می شود تا بررسی موضوع و حصول نتیجه از ایجاد برخی حواشی پرهیز نمایند و یقیناً تمامی اقدامات دستگاه قضایی توسط روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین به اطلاع عموم و اصحاب رسانه خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین دادگستری دادستان عملیات اجرایی باغستان سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا در مراسم معارفه رئیس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام علی عبداللهی رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، استاندار قزوین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و انتظامی در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسوولان دستگاه قضایی مطرح می شود، اجرای سند تحول قضایی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضایی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است. اظهارکرد: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رییس کل جدید دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است اذعان کرد: دستگاه قضایی در کنار دقت در رسیدگی به مسائل چالشی استان همچون مالباختگان خودرویی، اهل سرعت است و کسی نمی‌تواند مسیر اجرای عدالت را مخدوش کند اما مردم هم باید صبر و حوصله داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسوولان همدلی و همراهی باشد قطعا در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

در پایان مراسم با حکم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ریاست قوه قضاییه کشور؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین معرفی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900685

دیگر خبرها

  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی