Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر فلاحی روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۲۰۳ درصدی تردد خودرو در سطح جاده‌های استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در تعطیلات چهار روزه نیمه خرداد، بیش از ۱۳۴ هزار نفر شب اقامت در مراکز رسمی اقامتی، هتل‌ها و مسافرخانه‌های استان ثبت شد.

وی افزود: آمار واقعی بیش از این رقم بود چرا که بسیاری از مسافران در مراکز غیررسمی نظیر مسافرکاشانه‌ها، منازل اجاره‌ای و نیز در منزل آشنایان خود اقامت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، اقامت غیر رسمی به شکل چادرزنی در کنار خیابان و فضاهای سبز داخل شهرها به خصوص در اردبیل، مشگین‌شهر، نیر، سرعین و خلخال را بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: به عنوان متولی بخش پیش بینی این میزان حضور گردشگر در استان اردبیل را داشتیم.

وی بیان کرد: در این ایام تعطیل، مجموعه‌های تاریخی، تفریحی و توریستی مثل مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مجموعه پل‌های معلق مشگین‌شهر و هیر و نیز مجتمع‌های آبگرم متعدد استان در شهرستان‌های نیر، سرعین، اردبیل و مشگین‌شهر و جاذبه‌های طبیعی مثل تفرجگاه فندقلو، سردابه و بولاغلار مملو از مسافر و گردشگر بود.

فلاحی اضافه کرد: در مجموع در ایام تعطیل نیمه خرداد امسال، رکورد حضور گردشگران در استان اردبیل شکسته شد به طوری که میزان ورود، اقامت و حضور گردشگران استان اردبیل حتی بیش از ایام قبل از شیوع کرونا بود.

وی خواستار تعیین تکلیف اقامت گردشگران به شکل چادرزنی در پارک‌ها، فضاهای سبز و کنار خیابان در شهرهای گردشگرپذیر استان شد و اظهار کرد: برای پذیرش گردشگران فراتر از ظرفیت مراکز اقامتی رسمی، باید کمپ‌های اقامتی توسط شهرداری‌ها احداث و فعال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، اقامت در مراکز رسمی را اولویت برنامه‌ریزی مدیریت گردشگری استان اردبیل عنوان کرد و گفت: در حالت کلی اجازه اقامت به شکل چادرزنی در محدوده شهرها برای مسافران تا زمانی که مراکز اقامتی رسمی ظرفیت پذیرش دارند، نباید داده شود.

وی نبود سرویس بهداشت و امنیت اقامت مسافران به شکل چادرزنی در محدوده‌های شهری را از معضلات سفر گردشگران ذکر کرد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آماده ساماندهی این وضعیت با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری‌های استان است.

فلاحی همچنین بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل آماده است به صاحبان زمین که تمایل به احداث سرویس بهداشتی در محدوده شهرهای استان دارند، مجوز صادر کرده و مساعدت لازم را در صدور و تغییر کاربری زمین آنها انجام دهد.

به گزارش ایرنا، ظرفیت مراکز اقامتی استان اردبیل در تعطیلات چهار روزه نیمه خرداد به صورت کامل پر شد و بسیاری از مسافران به علت پر شدن ظرفیت این گونه مراکز مجبور شدند تا به شکل چادرزنی در کنار خیابان و پارک‎ها، به استراحت بپردازند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه تعیین شده است.

پیش از شیوع ویروس کرونا، ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۲۰ هزار تخت اقامتی، سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی در استان اردبیل بود.

با کاهش شدت شیوع کرونا، در تعطیلات نیمه خرداد امسال مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری این استان مملو از گردشگر و مسافر شد به طوری که بسیاری از آنها برای اقامت و حتی استفاده از سرویس بهداشتی دچار مشکل شدند.

پل معلق مشگین‌شهر، پل شیشه‌ای معلق هیر، طبیعت دامنه کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، محدوده پیست اسکی آلوارس سرعین، تفرجگاه فندقلو نمین و بولاغلار نیر و نیز مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیل به همراه چشمه‌های آبگرم شهرستان‌های نیر، سرعین، اردبیل و مشگین‌شهر مقصد پربازدید گردشگران استان اردبیل بود.

برچسب‌ها مشگین شهر گردشگری آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی سرعین استان اردبیل اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشگین شهر گردشگری آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی مشگین شهر گردشگری آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی سرعین استان اردبیل اقامتگاه بوم گردی گردشگری و صنایع دستی استان استان اردبیل میراث فرهنگی نیمه خرداد مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر تهران دچار حریق شد که در پی آن عوامل آتش‌نشانی به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حاکی از آن است که حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش‌نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش‌نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه  ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران