Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:31:14 GMT

شاخص‌های کمی و کیفی آموزش در کردستان ارتقا می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۲۰۶۳

شاخص‌های کمی و کیفی آموزش در کردستان ارتقا می‌یابد

گروه استان‌ها - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از ارتقاء شاخص‌های کمی و کیفی آموزش و پرورش با همراهی دستگاه‌ها و مشارکت خیرین در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال پیش‌ازظهر امروز در نخستین نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان در سال جاری که در سالن جلسات  اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد، با قدردانی از اهتمام اعضای قرارگاه و همراهی شرکای برون سازمانی و پیگیری‌های دبیرخانه استانی، به ضرورت ایجاد قرارگاه جهادی در سطح استان و شهرستان پرداخت و اظهار داشت: واقعیت امر این است که بین مدارس نقاط مختلف در سطح شهر و روستا، از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تفاوت‌هایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی از همان روزهای اول پیروزی انقلاب بارها به این مهم توجه و توصیه‌های لازم صورت گرفته است، گفت: در سطح اجرا، مسئولان و متولیان امر به عنوان عوامل اجرایی به طور کامل به این موضوع ورود پیدا نکرده‌اند در حالی‌که توجه به محرومان و برقراری عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و توجه به مناطق محروم از تاکیدات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه هدف قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، کاهش فاصله‌ها و برخورداری مدارس مناطق مرزی، روستایی و حاشیه شهرها از امکانات لازم است تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند تلاش جمعی در قالب کارگروه‌ها و مشارکت اعضای درون و برون دستگاهی است، لذا مسائل و مشکلات مناطق هدف احصا و راهکار متناسب با آن ارائه شود.

وی افزود: هدف از اجرای قرارگاه جهادی تلاش جمعی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون دستگاهی در قالب کارگروه‌های مختلف با مشارکت اعضا به منظور کاهش فاصله‌ها و برخورداری از امکانات برابر خواهد بود.

ناظمی‌جلال ارتقاء شاخص‌های کمی و کیفی آموزش و پرورش را نیازمند همراهی دستگاه‌ها و مشارکت خیرین دانست و یادآور شد: با هماهنگی و پیگیری جدی اقدامات، فعالیت‌های ثمر بخش به نتیجه برسد.

غلامعلی کرمی‌نیاز، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان کردستان نیز در این نشست با قدردانی از حضور اعضای درون و برون سازمانی در این نشست، هدف اصلی ایجاد قرارگاه جهادی را عدالت گستری در عرصه تعلیم و تربیت عنوان کرد و با بیان اینکه آموزش و پرورش، سنگ بنای توسعه است، اظهار داشت: بدون توسعه آموزش و پرورش، هیچ توسعه‌ای امکان‌پذیر نیست و توسعه باید همراه با عدالت باشد.

وی ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را از برنامه‌های اولویت‌دار وزیر آموزش و پرورش بر شمرد و با اشاره به تاکیدات حضرت امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت نصیب آموزشی، به اهمیت و ضرورت اجرای آن پرداخت.

دبیر قرارگاه جهادی استان کردستان به تشریح دستورالعمل وزارتی، اهداف، چشم‌انداز و شرح وظایف قرارگاه جهادی پرداخت و با بیان اینکه مناطق مرزی، روستایی و حاشیه شهرهای بزرگ از مناطق هدف این قرارگاه است، عنوان کرد: در راستای اجرای این برنامه، هشت کارگروه با ترکیب مشخص تعیین و ذیل قرارگاه فعالیت خواهند داشت که انتظار می‌رود بر اساس شرح وظایف ابلاغی، اقدامات لازم پیگیری شود.

وی عنوان کرد: براساس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر باید تا پایان دولت سیزدهم تمامی دانش‌آموزان مناطق مرزی عشایری و روستایی از معلم با کیفیت و کلاس درس استاندارد برخوردار و شاخص‌های عدالت تربیتی ارتقا و بهبود یابد.

کرمی‌نیاز ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و افزایش مشارکت اجتماعی-تربیتی اولیا،معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی را از اهداف کلی قرارگاه جهادی برشمرد و خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی و عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر مبتنی بر اسناد و قوانین اصل سی‌ام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بند نهم سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش ابلاغی مقام معظم رهبری، سومین هدف کلان سند تحول آموزش و پرورش مصوب 1390، چهارمین راهبرد کلان و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فصل ششم سند تحول دولت مردمی راه‌اندازی و فعالیت خود را در اسفند سال گذشته آغاز کرد.

طیب سالاروندیان، سرپرست معاونت آموزش متوسطه استان کردستان نیز در این نشست، ایجاد قرارگاه جهادی را تکمیل کننده فعالیت‌های پروژه مهر به منظور پر کردن خلاءهای ایجاد شده عنوان کرد و با تاکید بر تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، به حلقه های مفقوده عدالت تربیتی در سطح مدارس پرداخت و اظهار داشت: در قالب اقدامات قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر باید به مدارس روستایی و حاشیه شهرها توجه لازم صورت گرفته و ضمن تمرکز به مدارس روستایی و مناطق کم برخوردار، توجه لازم صورت گیرد.

وی توجه به مولفه‌های مهم در تخصیص نیروی انسانی، نقل و انتقالات فرهنگیان، جلوگیری از ترک تحصیل به خصوص در مناطق روستایی و مرزی، رصد و پیگیری ویژه این اقدامات و پوشش تحصیلی کلیه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم را از جمله فعالیت‌های لازم در این خصوص بر شمرد.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی استان کردستان نیز با تأکید بر ضرورت ایجاد عدالت تربیتی و هم خوانی دستورالعمل های ابلاغی در این خصوص از جمله توسعه سنواتی، به اهمیت فعالیت‌های این حوزه پرداخت و با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصص به خصوص در حوزه مشاوران مدارس و مربیان تربیتی، اظهار داشت: با این وجود، اهتمام مجموعه برقراری عدالت تربیتی و اجرایی نمودن اقدامات است.

ابراهیم حسامی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به مشارکت خیرین نیک‌اندیش در تامین و احداث فضاهای آموزشی مورد نیاز، یکی دیگر از فعالیت‌های این حوزه را شناسایی دانش آموزان نخبه و مستعد و معرفی آنان به موسسات آموزشی به منظور فراهم کردن زمینه پرورش آنان عنوان کرد.

وزیر آموزش و پرورش: نظام تعلیم و تربیت برای تربیت نسل آینده بر‌اساس سیره اهل بیت(ع) عمل کندوزیر آموزش و پرورش: احکام استخدام 20 هزار نیروی حق‌التدریسی و شرکتی صادر شد

گفتنی است در این نشست پیرامون دستور کار جلسه بحث و تبادل نظر و مقرر شد بر اساس دستورالعمل وزارتی، کارگروه‌های هشت‌گانه با ترکیب اعضای مشخص تعیین و فعالیت‌ها در قالب کارگروه‌ها پیگیری و ضمن مستند سازی، گزارش اقدامات تهیه و تنظیم و به مراجع ذی‌صلاح ارائه شود.

انتهای پیام/481/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایجاد قرارگاه جهادی استان کردستان نیز آموزش و پرورش دانش آموزان کارگروه ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند

کرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم  ؛  معلمان را انسان‌های دلسوزی دانست که نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند.

وی افزود: معلمان نیروسازی می‌کنند؛ تربیت می‌کنند و در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در جامعه انسان را آماده کرده و خواهند کرد.

کرمی گفت: تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین عزیز است.

استاندار ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت نماید.
وی خاطرنشان کرد: مهارت آفرینی و فرصت ساختن انسان‌های ماهر و توانمند نیز در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود تا نیاز جامعه به نیروی متخصص مرتفع گردد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی صورت گیرد.
استاندار اظهار داشت: معلمان با ذهن و فکر و اندیشه دانش‌آموزان سر و کار دارند و مقام و جایگاه تعلیم و تربیت به دلیل اینکه رسالت پیامبران است؛ دارای ارزش و اهمیت است.
وی بیان داشت: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی
  • آزمون بزرگ استخدامی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد
  • آغاز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»