Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:20:08 GMT

خروج آمریکا از توافق هسته‌ای یک اشتباه بود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۲۵۶۷

خروج آمریکا از توافق هسته‌ای یک اشتباه بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری آمریکایی «اکسیوس» به تازگی در گزارشی به صحبت‌های سه مقام صهیونیستی و آمریکایی اشاره کرده که گفته‌اند در جریان سفر اخیر یکی از مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی به واشنگتن، وی به همتایان خود در پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده خروج این کشور از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ اشتباه بوده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بخش‌هایی از این گزارش را می‌خوانیم؛

چرا سرتیپ بازنشسته رژیم صهیونیستی از توافق حمایت می‌کند؟

ژنرال «درور شالوم» سرتیپ بازنشسته و رئیس دفتر سیاسی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هفته پیش برای نخستین بار از زمان تصدی این مقام در ماه آوریل، عازم واشنگتن شد. او یکی از اثرگذارترین مناصب را در تشکیلات امنیت ملی رژیم صهیونیستی عهده‌دار است و بر سیاست‌های امنیتی این رژیم به ویژه نهادهای عالی تصمیم‌گیر در اموری همچون ایران، نظارت دارد.

شالوم پیشتر ریاست حوزه تحقیقات و تحلیل اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی را عهده‌دار بود؛ منصبی که در جامعه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی یکی از قدرتمندترین مناصب به شمار می‌رود.

به گفته این سه مقام صهیونیستی و آمریکایی، شالوم هفته گذشته در چندین دیداری که با مقامات پنتاگون و وزارت دفاع داشت تاکید کرد که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای یک اشتباه بود. این مقام صهیونیست مدعی شد: علت هم آن است که خروج از برجام تنها ایران را به ساخت سلاح هسته‌ای نزدیک ساخت بلکه بر وخامت اوضاع نیز افزود. او همچنین گفت که در سال ۲۰۱۸ در دیدار با نتانیاهو مراتب اعتراض خود را نسبت به ضرورت عقب‌نشینی از توافق هسته‌ای اعلام کرده‌است.

به گفته این منابع، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی که همزمان مسئولیت پرونده ایران را برعهده دارد و هفته گذشته نیز در واشنگتن حضور داشت، چند دیدار جداگانه با مقامات آمریکا از جمله «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران انجام داد ولی پیام‌های متناقضی مخابره کرد.

تاکتیک صهونیست‌ها برای اجرای پلن «بی»

به گفته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بایدن ماه گذشته در گفت وگو با او تاکید کرده که درخواست تهران مبنی بر خارج کردن سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی را رد کرده‌است. این منابع خبر دادند که زارکا توافق هسته‌ای را غیرضروری دانسته و تاکید کرده‌است که ایالات متحده باید پلن «بی» را که شامل تشدید فشار بر ایران است در پیش گیرد.

مقامات دولت بایدن پس از شنیدن اظهارات شالوم تعجب کردند چرا که دولت فعلی مستقر در کاخ سفید همواره قصد بازگشت به توافق را داشته‌ در صورتی که رژیم صهیونیستی همواره با این تصمیم به مخالفت پرداخته‌است.

یک مقام صهیونیستی در این زمینه گفت که موضع شالوم در مورد این مساله جدید نیست اما او نمی‌بایست این نظرات را در یک جلسه رسمی با دولت بایدن بیان می‌کرد. به گفته وی، دولت بایدن در گذشته از اظهارات مقامات امنیتی سابق صهیونیستی که از توافق هسته‌ای حمایت می‌کردند برای اثبات اهمیت بازگشت آمریکا به توافق، بهره می‌گرفت.

سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «ما در مورد مباحث مطرح شده در جلسات غیرعلنی اظهارنظر نمی‌کنیم» و از هر گونه اظهار نظر در مورد گفت وگوهای دیپلماتیک خصوصی اجتناب ورزید.

در مجموع، مقامات رژیم صهیونیستی در حالی در صدد انداختن توپ به زمین ایران برآمده‌ و مخالفت رهبری با زیاده‌خواهی غربی را مانع اصلی احیای توافق هسته‌ای جلوه می‌دهند که خود تاکنون از هیچ توطئه‌ای برای شکست توافق دریغ نکرده‌اند؛ ترور دانشمندان هسته‌ای و نظامی و نیز خرابکاری‌های مکرر در تاسیسات هسته‌ای ایران تنها گوشه‌ای از توطئه‌های آنها به شمار می‌رود.

اینک مقامات ارشد صهیونیست‌ با اذعان به توان هسته‌ای و نظامی ایران و نقش تعیین‌کننده تهران در منطقه، دیگر ابایی از آن ندارند که آشکارا حتی در دیدار با همتایان آمریکایی، خروج کاخ سفید از توافق را به چالش بکشند.

کد خبر 5508493

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران برجام رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه اوکراین فلسطین جو بایدن ایران عربستان سعودی لبنان عراق جنگ اوکراین خورشید بی غروب ترکیه واشنگتن توافق هسته ای رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی

آکسیوس گزارش کرد قانونگذاران آمریکایی در حال تدوین پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که برای تلافی از دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام جنایات جنگی در غزه طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این لایحه که در حال تدوین است شامل تحریم‌هایی علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی است.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا در هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه مقام‌های این رژیم مداخله کرده و جلوی ‌آن را بگیرد.

اوایل روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و واشنگتن از تحقیقات این دیوان حمایت نمی‌کند.

پیشتر در روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در اوایل این هفته صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود