Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید صادق پژمان پیش از ظهر سه‌شنبه در کارگروه ساماندهی مراکز بازی‌های رایانه‌ای استان قم که در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد پژمان با بیان اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با پشتوانه اسناد بالادستی در کشور متولی زیست بوم بازی‌های دیجیتال است، ابراز کرد: این بنیاد در بخش‌های مختلفی همچون حمایت از تولید، نظارت بر محتوا، آموزش نیروی انسانی برای بازی سازی، پشتوانه سازی نظری و تحقیقاتی، صدور مجوزها و پروانه‌های انتشار آن مأموریت دارد و به دنبال این هستیم با حمایت از تولید بازی و ارتقای سواد بازی رایانه‌ای در میان کاربران توجه مخاطبان به بازی‌های داخل را جلب کرده و از حقوق معنوی مصرف‌کننده نیز حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته با رشد دو برابری مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای در کشور از ۱۶ میلیون به ۳۲ میلیون نفر رسیده است.

پژمان ضمن تاکید بر ظرفیت‌هایی که بازی‌های رایانه‌ای در حوزه رفتارسازی دارد گفت: هر سال حدود ۱۵۰ بازی موبایلی در کشور ساخته می‌شود که می‌تواند ظرفیت خوبی برای اشتغال زایی باشد و سالانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای بازی‌های رایانه‌ای در کشور هزینه می‌شود.

بسیاری از بزهکاری‌ها در نوجوان و جوانان تحت تأثیر بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز است

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: قوه قضائیه تاکید کرده؛ بسیاری از بزهکاری‌هایی که در قشر نوجوان و جوان دیده می‌شود تحت تأثیر بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز است و همین موضوع باعث شده است که این بازی‌ها سبک زندگی افراد را تحت تأثیر قرار دهد.

وی عنوان داشت: در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص ارتقا سواد رسانه‌ای مخاطبان و همچنین و نظارت و ارتقا سطح محتوای بازی‌ها کار می‌کنیم تا بتوانیم زنجیره مناسب و کامل در حوزه بازی سازی داخلی را تشکیل دهیم.

پژمان ادامه داد: در روزگاری هستیم که کاربردهای متنوع بازی در حوزه درمان، شبیه سازی و آموزش در دنیا مورد توجه قرار گرفته و به موضوعی بسیار مهم تبدیل شده است از این رو مجموع این گونه کارکردها نشان می‌دهد با موضوعی حیاتی مواجه هستیم.

وی گفت: وجود بازیگاه‌ها یا همان گیم نت‌ها یکی از اتفاقات خوب در کشور به شمار می‌رود و این در حالی است که در این زمینه عملکرد متفاوتی در قم نسبت به بقیه استان‌ها شاهد هستیم و قم ظرفیت نمونه سازی در این زمینه را برای کشور دارد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای علت نمونه بودن قم برای ظرفیت سازی مذکور را همکاری و مشارکت‌های بین دستگاهی در قم ذکر کرد که خروجی خوبی داشته که در سطح کشور بی نظیر است.

کد خبر 5508489

منبع: مهر

کلیدواژه: یارانه قم بازی های رایانه ای بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد امام خمینی ره آمار کرونا ساختمان متروپل خطبه های نماز جمعه اجتماع سلام فرمانده ویروس کرونا دهه کرامت مراسم ارتحال امام خمینی ره نماهنگ سلام فرمانده بنیاد ملی بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد

به‌نظر می‌رسد HTC روی گوشی جدیدی کار می‌کند که احتمالاً به‌زودی عرضه خواهد شد. این گوشی در گیک‌بنچ رؤیت شده و گواهی بلوتوث SIG را دریافت کرده است.

گوشی جدید اچ‌تی‌سی شناسه‌ی 2QDA100 را دارد و احتمالاً جانشین U23 خواهد بود؛ بنابراین، می‌توان حدس زد که با نام U24 یا U24 Pro معرفی شود. گوشی جدید HTC در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیاز ۱٬۰۹۵ و ۳٬۰۰۶ را کسب کرده است.

انتظار می‌رود که گوشی ۲۰۲۴ اچ‌تی‌سی به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۳ مجهز باشد که پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای و گرافیک Adreno 720 در آن قرار دارد. این گوشی احتمالاً ۱۲ گیگابایت رم خواهد داشت و سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را اجرا خواهد کرد.

گوشی HTC مدل U23 از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۱ استفاده می‌کرد؛ بنابراین، انتظار داریم که سری U24 عملکرد بهتری داشته باشد. گواهی Bluetooth SIG تأیید می‌کند که این دستگاه از بلوتوث ۵٫۳ پشتیبانی می‌کند.

مشخصات کامل گوشی جدید HTC هنوز اعلام نشده‌اند؛ اما احتمالاً این محصول شباهت‌های بسیاری با نسل قبل خود خواهد داشت؛ مانند نمایشگر ۶٫۷ اینچی اولد با وضوح +FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و مقاومت در‌برابر گرد‌و‌غبار و آب با استاندارد IP67.

باتری U24 ممکن است پرظرفیت‌تر از باتری ۴٬۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی موجود در سری U23 باشد. درحال‌حاضر، جزئیاتی درباره‌ی قیمت گوشی جدید اچ‌تی‌سی و زمان عرضه‌ی آن موجود نیست.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • کاش تلویزیون، این مدلی نبود
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود