Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در قضاوت مهدوی کیا و تیم امید عجله نکنید و اجازه دهید با برنامه های خود کار را دنبال کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان کاروان اعزامی به بازی‌های المپیک ناشنوایان برزیل، اظهار داشت:  قلبا شما را دوست دارم و خدا را شاهد می‌گیرم فقط و فقط برای شادی دل شما این مراسم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من و همکارانم با خدا عهد کردیم تا زمان مسئولیت یک روز از شما غافل نشویم. بر همه واجب است مدافع انسان‌های مظلوم باشیم. کلام وحی است که عدالت فلسفه خلقت است. همه باید از ناشنوایان حمایت کنند.

وی تاکید کرد: شنوایی در جسم نیست و در قلب است. جمع شدن امروز ما یک دلیل دارد و ما به شما مدیونیم و آنچه تاکنون انجام شده، حداقل‌هاست و جبران خواهیم کرد. چون ادعای عدالت علی داریم پس باید این عدالت محقق شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر این‌که نباید تبعیضی وجود داشته باشد، افزود: یکبار باید تصمیم بگیریم و نباید تفاوتی بین ورزشکاران ناشنوا و سایر ورزشکاران قائل شویم. نباید با احساسات این جامعه بازی کنیم. مجموعه دولت، مجلس، وزارت ورزش و کمیته باید برای برداشتن فاصله و تبعیض‌ها   تلاش کنیم. نمی‌شود برای دیگران دنبال اشتغال و مسکن باشیم اما این عزیزان دغدغه شغل و مسکن داشته باشند و خانه‌به‌دوش باشند.

صالحی امیری با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای اعزام کاروان المپیک ناشنوایان به برزیل گفت: شهادت می‌دهم تیشه‌گران و تیم او چه خون‌دل‌هایی خورد تا کاروان به برزیل برسد. این‌جا جمع شده‌ایم تا یک پیام به کادرفنی، مربیان، ورزشکاران دختر و پسر منتقل کنیم و آن این‌که شما دیده می‌شود و همچنان که از سایر قهرمانان در این سالن تقدیر کردیم، از شما هم تقدیر کردیم. مجلس باید به میدان بیاید. دولت خدمتگزار که در این شرایط سخت تلاش بسیاری برای اداره کشور می‌کند، باید عنایت داشته باشد که این عزیزان نیاز به توجه دارند. باور دارم که دولت و مجلس عدالت را اجرا می‌کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به حضور  رئیس سازمان بهزیستی در این جمع گفت: حضور ایشان بدان معناست که بنای عدالت اجرا خواهد شد. قلب ما با شماست و شما را قلبا دوست داریم.

در ادامه صالحی‌امیری در جمع خبرنگاران خصوص حمایت از ورزشکاران ناشنوا، اظهار داشت: شاد کردن دل این عزیزان از همه چیز مهم تر بود و باید حس کنند نظام و دولت به آنها توجه ویژه می کند. اولین مسئله اشتغال این عزیزان است. ما به عنوان اولین کار یک نفر از آنها را به نام ربیع زاده استخدام کردیم. همه دستگاه ها باید برای اشتغال انها تلاش کنند.

وی تاکید کرد: وضع معیشت آنها خوب نیست و حقوق ناچیز دارند برای معیشت آنها باید تلاش کرد. بحث مسکن آنها هم اهمیت دارد. با رییس فدراسیون ارتباط دارم و مسائل آنها را دنبال می‌کنم. هیچ تمایزی بین ناشنوا و سالم وجود ندارد.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: ناشنوایان در مجمع عضو افتخاری کردیم و ردیف بودجه هم تراز المپیکی ها قرار دادیم برای اعزام و بلیط و البسه هم کمک کردیم و الان هم پاداش خوب دادیم ولی باید قدم‌های موثرتری بر داریم‌.

وی در ادامه تاکید کرد: با مسئولین بخش‌های مختلف صحبت کردم و خودمان در کمیته برای کمک پیش قدم شدیم. با سازمان بهزیستی مذاکره کردیم و تا روزی که هستیم، تمام توانایی را برای ناشنوایان به کار می گیرم و زبان آنها خواهیم بود.

صالحی‌امیری در خصوص وضعیت وزنه‌برداری گفت: با مرادی امروز جلسه دارم و فردا با قهرمانان ملاقات می کنم. تلاش دارم با بررسی ابعاد قضیه مشکل را حل کنیم. وزنه برداری از 3 رشته پرمدال است و بعد از کشتی و این بار بعد از کاراته برای ما افتخارآفرین است. وزنه برداری می‌تواند در بازی‌های اسلامی و هانگژو و المپیک نقش آفرین باشد. باید وزنه برداری جایگاه خود را پیدا کند هم درک روشن از مطالبات وزنه برداری و حمایت از فدراسیون را در دستور کار داریم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص آخرین وضعیت موزه‌ ورزش، المپیک و پارالمپیک گفت: موزه یک رود جاری است و هر روز آثار جدید به اضافه می شود. ۱۰ تالار تعریف کردیم و طی چند روز آینده تالار مشاهیر فوتبال ایران را افتتاح می کنیم.

وی در خصوص تیم امید و عدم بازی‌های تدارکاتی برای این تیم گفت: در قضاوت عجله نکنید و اجازه دهید مهدوی کیا با برنامه های خود کار را دنبال کند. انشالله امید و انتظارات مردم را برآوده می‌ کند. مهدوی‌کیا صلاحیت کامل برای رساندن این تیم به المپیک پاریس را دارد. حمایت فدراسیون و کمیته ملی المپیک و‌ همراهی باشگاه ها را می طلبد. با ماجدی و‌ کامرانی‌فر در تماس هستم. همین دیروز هم با ماجدی تماس داشتم. به یاد داشته باشید مسئولیت هدایت و نظارت و فنی با فدراسیون است و حمایت های ما مالی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس کمیته ملی المپیک وزنه برداری صالحی امیری مهدوی کیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری

مربی وزنه‌برداری شهرستان سقز از کمبود امکانات وزنه‌برداری و چالش‌های پیش‌روی این رشته ورزشی می‌گوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار ورزشی تسنیم سقز، بانوان کردستانی در چند سال اخیر علی‌رغم مشکلات مالی و نبود امکانات و حمایت مسئولان در رشته وزنه‌برداری عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته‌اند و فعالان این رشته امیدوار به تکرار نتایج خوب خود در سطح کشوری و بین‌المللی هستند.

مرضیه محمودی بانو سقزی که از وزنه‌برداران نام آشنا در سطح استان و کشور به شمار می‌رود چند صباحی است که به مربیگری روی آورده و به بانوان سقزی خدمت‌رسانی می‌کند.

مرضیه محمودی وزنه‌برداری سقزی درباره نحوه شروع این رشته ورزشی در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: به واسطه اینکه مرحوم پدرم محسن محمودی از بنیانگذاران وزنه‌برداری سقز و رئیس هیئت و مربی شهرستان بودند همچنین برادرم مظهر محمودی از قهرمانان این رشته بوده‌اند به ورزش وزنه‌برداری علاقه‌مند شدم و با شروع فعالیت وزنه‌برداری بانوان در ایران من نیز به عنوان اولین بانوی سقز در سال 1397 وزنه‌برداری را شروع کردم و چندین دوره در مسابقات استانی و کشوری شرکت کردم که حاصل آن 6 مدال طلای استان و یک مدال نقره کشوری است.

وی افزود: به واسطه نبود مربی خانم در شهرستان سقز بنده مجبور شدم در حین تمرینات شخصی خود مربیگری را نیز برعهده بگیرم و به همین خاطر مشکلات زیادی را تحمل کردم و جنگ نابرابری با حریفان خود داشتم و  از سال 1401 مربیگری را شروع کردم و در خدمت علاقه‌مندان این رشته در شهرستان سقز هستم.

مربی وزنه‌برداری شهرستان سقز وضعیت این رشته را در سطح استان مناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت وزنه‌برداری کردستان به واسطه مربی کاربلد استان خانم عبدالملکی بسیار عالی بوده و تیم استان کردستان چندین دوره در مسابقات کشوری به مقام قهرمانی رسیده و چندین چهره به تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف معرفی کردند که خوشبختانه توانسته‌اند مقام‌های بین‌المللی کسب کنند همچنین شهرستان سقز نیز علاقه‌مندان زیادی به این رشته دارد که به امید خدا در آینده از این افراد بیشتر خواهیم شنید.

وی از نبود زیرساخت‌های لازم انتقاد کرد و اذعان داشت: متأسفانه علی‌رغم وجود علاقه‌مندان زیاد و پتانسیل مناسب ورزشکاران، به دلیل نبود  فضای ورزشی مناسب و امکانات محدود برای این رشته ورزشی در این شهرستان نتوانسته‌ایم آنچنان باید و شاید در میادین ملی کسب افتخار کنیم و با وجود پیگیری‌های رئیس هیئت این شهرستان باز هم پاسخ مناسبی از مسئولان دریافت نکرده‌ایم و در حال حاضر در سالنی به مساحت 50 متر و با امکانات فرسوده مشغول به تمرین هستیم که فقط تایم صبح‌ها در اختیار بانوان است.

محمودی تصریح کرد: از مسئولان خواهشمندیم به این رشته ورزشی اهمیت بیشتری بدهند چراکه وزنه‌برداری ورزشی المپیکی و ورزش دوم مملکت بوده و همیشه از رشته‌های پر مدال و پر افتخار برای کشور عزیزمان بوده لذا باید توجه بیشتری به این رشته ورزشی شود چون واقعاً نوجوانانی که در حال حاضر در شهرستان سقز فعالیت می‌کنند پتانسیل بسیار بالایی دارند و در صورت وجود فضای ورزشی مناسب می‌توانند برای استان و کشورمان افتخارآفرینی کنند.

این مربی پرافتخار کردستانی اظهار کرد: هدف اصلی ما توسعه این ورزش در این شهرستان بوده تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن این ورزش را به جامعه معرفی و در سطح ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کنیم اما همه این حرف‌ها زمانی می‌تواند نتیجه داشته باشد که ما حمایت مسئولان را پشت سر خود داشته باشیم و ورزشکاران بدون هیچ دغدغه‌ای فقط به فکر تمرین و حضور موفق در مسابقات باشند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس