Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره جنوبی با برنامه خرید تعداد بیشتری موشک‌های پیشرفته پاتریوت موسوم به PAC-۳ ساخت کمپانی لاکهید مارتین به منظور تقویت سیستم دفاعی‌اش در برابر تهدید موشک بالستیک کره شمالی موافقت کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از سایت دیفنس نیوز، براساس این برنامه که ۳۰ مه سال جاری میلادی از سوی کمیته تصمیم‌گیری "اداره برنامه خرید تجهیزات دفاعی" تایید شد، دولت سئول طی پنج سال آینده ۶۰۰ میلیون دلار برای خرید تسلیحات پیشرفته PAC-۳ هزینه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که دولت سئول تعداد این موشک‌ها را اعلام نکرد.

این کمیته همچنین با برنامه ارتقا موشک‌اندازهای PAC-۲ موجود برای استفاده با پلتفورم‌های PAC-۳ موافقت کرد. موشک‌اندازهای PAC-۲ موشک‌ها را قادر به رهگیری اهداف دشمن در ارتفاع حدودا ۲۰ کیلومتری می‌کند، در حالی که موشک‌انداز PAC-۳ می‌تواند موشک‌های دشمن را در ارتفاع ۴۰ کیلومتری نابود کند.

موشک‌های PAC-۳ از یک موتور دو مرحله‌ای با سوخت جامد استفاده می‌کند که ارتفاع و برد موشک را برای دفاع در برابر تهدیدات افزایش می‌دهد.

کمیته مذکور در بیانیه‌ای گفت: این تصمیم جدید برای خرید تعداد بیشتری موشک‌ رهگیر PAC-۳ با هدف ارتقا سیستم دفاع هوایی موجود در سئول و تاسیسات دولتی کلیدی اتخاذ شد. خرید موشک‌های PAC-۳ بیشتر به تقویت توانایی‌های دفاع موشکی کشورمان برای خنثی کردن تهدید موشک بالستیکی کمک می‌کند.

تصمیم کره‌جنوبی برای تقویت قابلیت رهگیری موشک‌هایش حدود یک هفته پس از آن گرفته می‌شود که همسایه شمالی آن سه موشک بالستیک شلیک کرد و از جمله گمان می‌رود یکی از آنها یک موشک بالستیک قاره‌پیما بوده باشد که به سمت ساحل شرقی شبه جزیره کره شلیک شد.

این موشک‌ها اندکی پس از پایان سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده به این منطقه شلیک شدند، جایی که او متعهد شد تلاش‌هایی برای تقویت بازدارندگی در برابر تهدید فزاینده هسته‌ای کره‌شمالی انجام دهد.

کره‌جنوبی در حال توسعه سپر موشکی خود موسوم به "دفاع هوایی و موشکی کره" (KAMD) است که از سیستم هشدار اولیه، یک سیستم فرماندهی و کنترل و یک سیستم رهگیری تشکیل شده است.

برای رهگیری، ارتش کره‌جنوبی به موشک‌های پاتریوت و موشک‌های زمین به هوای میان‌برد دست یافته است. این کشور همچنین در حال توسعه یک سامانه موشکی دوربرد زمین به هوا با برد رهگیری گسترده با استفاده از فناوری بومی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کمک به بهبود توانایی خود برای شکست موشک‌های بالستیک شلیک‌شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کره جنوبی ، موشک‌های پاتریوت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره جنوبی موشک های پاتریوت موشک بالستیک کره جنوبی موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست