Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@13:21:58 GMT

افزايش ديابت در پساکرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۳۱۴۹

خبرگزاری آریا-رئیس انجمن دیابت ایران با اشاره به افزایش شیوع دیابت در پسا کرونا دلایل این موضوع را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران در مورد آخرین وضعیت شیوع دیابت در کشور اظهار کرد: شیوع دیابت بعد از کرونا در هر دو نوع یک و دو افزایش داشته است که این موضوع نیز دلایل مختلفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ویروس‌ها باعث می‌شوند تا افرادی که به ویژه در معرض دیابت نوع یک قرار دارند، ابتلای آنها تسریع شود. به همین دلیل دیابت نوع یک پس از کرونا بیشتر دیده می‌شود.
رجب همچنین یادآور شد: همچنین ویروس‌ها موجب تحریک افرادی می‌شوند که در بزرگسالی به دیابت نوع دوم مبتلا می‌شوند، از طرفی داروهای کرونا مانند کورتن‌ها نیز موجب تسریع ابتلا به دیابت در کسانی است که از استعداد ابتلا به این بیماری برخوردار هستند.
او ادامه داد: ویروس کرونا یک بیماری تنفسی است با این حال تحقیقات نشان داده که افراد مبتلا به این ویروس در مقایسه با مبتلایان به سایر ویروس‌ها بیشتر امکان دارد که به دیابت مبتلا شوند.
رئیس انجمن دیابت ایران تصریح کرد: در کشور آمار دقیقی از اینکه چه تعداد بر مبتلایان دیابت افزوده شده وجود ندارد، اینها آمارهایی است که نهادهای بین‌المللی منتشر کرده یا اینکه به صورت تجربی و میدانی مشاهده کرده‌ایم.
وی افزود: بیش از 8 میلیون مبتلا به دیابت در کشور وجود دارد که 12 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، 90 درصد این افراد دیابتی‌های نوع دو و 10 درصد نیز به دیابت نوع یک مبتلا هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دیابت دیابت نوع نوع یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت

یک متخصص طب ایرانی درباره بیماری دیابت صحبت کرد و گفت: دیابت یک بیماری مزمن و خاموش است که باید در تشخیص و درمان آن تعجیل کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت