Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@17:34:49 GMT

دلیل عدم علاقه‌مندی برای ساخت در بافت فرسوده

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۳۳۱۴

دلیل عدم علاقه‌مندی برای ساخت در بافت فرسوده

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، میثم مظفر، عضو شورای شهر تهران درباره موضوع بافت فرسوده اظهارداشت:  پلاک‌های ۷۰ یا ۸۰ متری فراوانی در بافت فرسوده داریم باید از نگاه های آرمانی به سمت نگاه واقع‌بینانه با ضوابط شهرسازی برویم.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی باید مجاب شود در بافت فرسوده، مهندسان ناظر با انتخاب مالک صورت بگیرد تا افراد واجد شرایط انتخاب شده و مسئولیت را در ساخت و ساز عهده دار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احمد علوی،دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه عدم وجود سرانه ها در بافت فرسوده یکی از دلایل عدم علاقمندی مردم به ساخت و ساز در بافت فرسوده است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع، انگیزه ای برای نوسازی در بافت فرسوده باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: سرانه را باید در بافت فرسوده در نظر بگیریم و نباید به جایی برسیم که در منطقه ۲۲ مسجد و مدرسه ای که ساخته شده، جریمه کنیم و باید در نظر گرفت که چه میزان برای ساخت فضاهایی از این قبیل باید هزینه کرد.

علوی تأکید کرد: در بافت فرسوده باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که هویت شهر باید حفظ شود و در این خصوص باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بافت شورای شهر ضوابط شهرسازی بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری

مهرداد روحانی وزیری ،مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به تکمیل و بهسازی شهربازی فدک اظهار کرد: این شهربازی نوستالژی بعد از سال‌ها مذاکره و پیگیری امسال به شهرداری واگذار شد و با حمایت‌های سازمان سیما و منظر و آقای جوادیان بهسازی آن در دستور کار قرارگرفته و مراحل پایانی آن در حال انجام است و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

روحانی وزیری در ادامه به اقدامات انجام شده در بوستان ولایت اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ میلیارد تومان برای روشنایی این بوستان هزینه شد که تا اردیبهشت سال جاری به اتمام خواهد رسید، همچنین مشکلات ورودی این بوستان نیز حل‌شده و بخش زمین‌های بازی آن نیز در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: برنامه منطقه برای سال ۱۴۰۳ این است که به پروژه‌های روبنایی بپردازد و زیباسازی و نورپردازی منطقه را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد تا بتوانیم ازنظر بصری نیز منطقه را به یک حد قابل قبولی برسانیم.

وی همچنین به معضل بافت فرسوده در منطقه سه شهرداری قم اشاره و اظهار کرد: تقریباً ۱۵ درصد از مساحت منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که برای توسعه آن پروانه را به‌صورت رایگان صادر می‌کنیم که به دلیل شبکه معابر فرسوده منطقه استقبال خوبی از طرف مردم نشده است.

وی افزود: بخش دیگری از این منطقه کاربری صنعتی دارد که در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ مورد پروانه صادر شده که در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۴۰۰ پروانه رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران