Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوش المپیکی پرتاب دیسک گفت: در قاره آسیا نزدیک به چهار میلیارد نفر زندگی می‌کنند که من قهرمان شدم اما بازهم تخریبم می‌کنند.

به گزارش مشرق، احسان حدادی در گفت‌وگویی درباره زمان اعزامش به آمریکا، اظهار داشت: در آمریکا هر هفته ۲۰ مسابقه برگزار می‌شود و خیلی از قهرمان‌ها در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند تا از آمادگی لازم برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوومیدانی ورزشکار باید همواره در حال مسابقه دادن باشد تا بدنش آماده شود. دوومیدانی مانند دیگر رشته‌ها نیست و ورزشکار باید هر هفته در یک یا ۲ مسابقه شرکت کند.

وی درباره پایین آمدن رکوردهای خود گفت: یکی از مشکلاتم این بود که مدتی کرونا گرفته بودم و در مسابقه‌ای شرکت نکردم و این امر سبب شد تا رکوردهایم نزول کند. وقتی ورزشکاری یکسال مسابقه ندهد، بدن آن فرد، ترسو می‌شود. بدترین حالت این است که ورزشکار در مسابقه‌ای شرکت نکند.

ملی‌پوش المپیکی پرتاب دیسک ادامه داد: در مسابقات قهرمانی کشوری خرم‌آباد، ۵۹ متر پرتاب کردم و رکورد نسبتا خوبی بعد از مدت‌ها بود و در مسابقات بعدی یعنی مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) پرتابم به  ۶۱ متر رسید. وقتی در مسابقات بیشتری شرکت کنیم، رکورد بهتری می‌زنیم. در دایموند لیگ ۶۵ متر رکورد دارم و این تجربه ۲۰ سال ورزش قهرمانی و کار کردن با مربی است که ۲ مدال المپیک در کارنامه خود دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند احسان حدادی با هزینه بیت‌المال به آمریکا می‌رود، گفت: در این سال‌ها با «مک ویلکینز» مربی آمریکایی نتایج خوبی کسب کردم. برای برخی ورزشکاران هزینه زیادی می‌شود اما آنها خروجی ندارند. الان ورزشکاری داریم که در بازی‌های آسیایی شانس صد درصد مدال است و اگر حساب کنیم همین پرتاب اخیرم در جام بین‌المللی امام رضا(ع) یعنی ۶۱ متر که رکورد بالایی نیست در چهار سال گذشته، رکورد کسب مدال طلای آسیا بود. سطح پرتاب دیسک آسیا را از ۶۱ متر به ۶۷ متر رسانده بودم. حداقل وقتی از این رشته بروم حس خوشایندی است که بگویند حدادی توانسته پنجمین مدال خود را در بازی‌های آسیایی کسب کند.  

حدادی یادآور شد: برخی نمی‌دانند که پرتاب دیسک سمبل المپیک و چقدر دشوار است. سخت‌ترین رشته دنیا پرتاب دیسک خواهد بود و حتی یکی از سه نماد المپیک مجسمه‌ای با پرتاب دیسک است. در قاره آسیا نزدیک به چهار میلیارد نفر زندگی می‌کنند اما تا به امروز حدادی توانسته در آسیا خوب کار کند ولی او را تخریب می‌کنیم. نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم که ورزشکار سطح بالایی هستم بلکه می‌خواهم بگویم که این رشته به حدی سخت است که از این چهار میلیارد نفر در قاره آسیا هیچ فردی جز حدادی نتوانسته بالای ۶۵ متر دیسک بیندازد و قهرمان شود.

وی اضافه کرد: این موضوع نشان دهنده آن است که در قاره آسیا استعداد کمی در این زمینه می‌بینید. در پرتاب دیسک تکنیک، سرعت و قدرت همه چیز است و شانس در آن دخالتی ندارد. در دوومیدانی به ویژه در پرتاب دیسک هیچ چیزی شانسی نیست.

ملی‌پوش المپیکی پرتاب دیسک گفت: بارها گفته‌اند فلانی به آمریکا رفته تا تفریح کند. بارها من هم گفته‌ام که بهترین جا برای زندگی ایران است و هر جا می‌روم مردم با احترام با من برخورد می‌کنند اما این چیزها در آمریکا وجود ندارد. ورزشکارانی که از ایران می‌روند فشارهای زیادی روی آنهاست و من عاشق ایران هستم و هر اتفاقی که بیفتد در کشورم می‌مانم و هیچ کسی خارج از ایران منتظرم نیست.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی احسان حدادی به ورزش آمد از کسی اجازه نگرفت و میلیاردها تومان هم خودم و دولت کمک کرد تا به مدال المپیک برسم. کاری که بخواهم را انجام می‌دهم و تمام تلاشم را می‌کنم تا پنجمین طلایم را بگیرم. زیرا تاریخی می‌شود و وقتی ورزش را کنار گذاشتم همه می‌گویند یک ورزشکار در ایران ۵ مدال طلای بازی‌های آسیایی را از آن خود کرده است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت احسان حدادی پرتاب دیسک آسیا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت چهار میلیارد نفر قاره آسیا پرتاب دیسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد

تیم ملی فوتسال ایران در دیدار پایانی جام ملت‌های فوتسال آسیا به مصاف تایلند میزبان رفت و توانست با برتری چهار بر یک برای سیزدهمین بار قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۴ شود.

در این مسابقه مهدی کریمی، سعید احمدعباسی، علی‌اصغر حسن‌زاده و باقر محمدی برای ایران گلزنی کردند و سورنویچیان تک گل تایلند را به ثمر رساند.

تیم ملی فوتسال ایران در این بازی با ترکیب زیر به میدان رفت:

مسعود محمدی، محمدحسین درخشانی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، بهروز عظیمی

نیمه اول

تیم ملی بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه دوم روی کار زیبای مهدی کریمی به گل نخست خود رسید. در ادامه حملات ایران ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ششم نیمه دوم، روی حرکت زیبای مسلم اولادقباد، سعید احمدعباسی به شکل رباح ماجری دروازه تایلند را برای بار دوم باز کرد و در این مسابقات هشت‌گله شد. بعد از این گل تایلندی‌ها چند فرصت داشتند که با بی‌دقتی آنها را از دست دادند. در ادامه و در فاصله شش دقیقه تا پایان نیمه نخست، ایران صاحب پنج خطا شد و سنگ‌سفیدی نیز با کارت زرد داور جریمه شد. پس از آن تلاش‌های دو تیم فایده نداشت تا شاگردان شمسایی با همان برتری دو بر صفر به رختکن بروند.

نیمه دوم

تایلندی‌ها این نیمه را بهتر آغاز کردند و سرانجام مزد زحماتشان را گرفتند و در دقیقه پنجم نیمه دوم به گل رسیدند. سورنویچیان، کاپیتان تایلند موفق به بازکردن دروازه ایران شد. شاگردان شمسایی خیلی زود به خود آمدند و توانستند روی یک ضربه کرنر با ضربه والی علی‌اصغر حسن‌زاده گل سوم را به ثمر برسانند. بعد از این گل دوباره تایلند سر تا پا حمله شد و درخشش باقرمحمدی مانع از بازشدن دروازه ایران روی موقعیت‌های تایلند شد. حملات تایلند تا شش دقیقه پایانی نیمه دوم ادامه داشت و دفاع خوب شاگردان شمسایی مانع بازشدن دروازه تیم ملی شد. همین امر سبب شد تا تایلند رو به بازی پاورپلی (پنج‌نفره) بیاورد. همین سبب شد تا دروازه تایلند خالی باشد و باقر محمدی، دروازه‌بان تیم ملی، بتواند از دروازه خودی برای بار چهارم دروازه میزبان را باز کند.

ایران حتی فرصت داشت که گل‌های بیشتری به ثمر برساند، اما دقت پایین بهروز عظیمی مانع این اتفاق شد. سرانجام تیم ملی توانست با همان نتیجه چهار بر یک برنده شود و قهرمان آسیا لقب بگیرد.

تیم ملی فوتسال ایران با ۱۳ قهرمانی، دو نایب‌قهرمانی و دو عنوان سومی، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها در قاره آسیاست. تایلند نیز با این شکست، به سومین نایب‌قهرمانی خود رسید و همچنان در حسرت قهرمانی آسیا باقی ماند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • جزییات سهمیه ایران در لیگ نخبگان و قهرمانان
  • قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • ایران قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • احمدعباسی: ما اینجاییم تا قهرمان شویم / آماده یک مسابقه تمام عیار هستیم
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت