Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:13:30 GMT

چین اتهام جاسوسی از سوی کانادا را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۳۳۸۵

چین اتهام جاسوسی از سوی کانادا را رد کرد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری «ساوث کرین نیوز»، پکن همچنین کانادا را به افزایش پروازهای شناسایی در لباس مبدل عملیات گشت‌زنی کره شمالی برای تحریک چین متهم کرد. این اظهارنظر واکنشی به اوتاوا برای غیرحرفه ای خواندن رفتار خلبانان ارتش چین بود که متهم به نزدیک شدن به هواپیماهای جاسوسی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت دفاع چین در بیانیه ای اعلام کرد: «اخیرا هواپیماهای ارتش کانادا به بهانه اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد عملیات شناسایی و تحریک چین را در دستورکار خود قرار داده اند که امنیت ملی چین و سلامت و امنیت افراد در هواپیماهای دو طرف را به خطر می اندازد.» 

وی در ادامه افزود: ارتش چین اقدامات لازم را در واکنش به عملیات غیرحرفه ای و غیردوستانه طرف کانادایی انجام خواهد داد. اقدامات نیروی هوایی ارتش آزادی مردم منطقی، موثر، امن و حرفه ایست. ارتش چین ، ارتش کانادا را ترغیب می کند تا عملیات تحریک آمیز را متوقف کند و متوجه حساسیت موضوع باشد، در غیر این صورت باید با پیامدهای جدی رو به رو شود.

چند روز پیش ارتش کانادا چندین بار هواپیماهای چینی را به رعایت نکردن هنجارهای ایمنی بین المللی و به خطر انداختن خدمه کانادایی متهم کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی کانادا آمده است، هواپیماهای چینی سعی کردند یک هواپیمای گشت زنی دوربرد کانادایی را از مسیر خود منحرف کنند و خدمه مجبور شدند برای جلوگیری از برخورد احتمالی به سرعت مسیر خود را تغییر دهند.

یک هواپیمای کانادایی از ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) تا ۲۶ مه (۵ خرداد) برای پیوستن به سایر کشورها در نظارت بر انتقال سوخت بین کشتی ها در دریا مستقر شد تا این تیم مانع نقض تحریم های سازمان ملل از سوی کره شمالی به دلیل آزمایش های موشکی و هسته ای اش شود.آمریکا و ژاپن به همراه کانادا در عملیات نظارت بر انتقال سوخت حاضر هستند تا کشتی های چینی که به ادعای آنها در انتقال سوخت به پیونگ یانگ نقش دارند را تحت کنترل خود قرار دهند.

روابط بین چین و کانادا از سال ۲۰۱۸ به دنبال بازداشت منگ وانژو مدیر ارشد مالی شرکت هواوی با حکم استرداد آمریکا رو به سردی گذاشت. چین مدتی کوتاه پس از آن دو تبعه کانادا را دستگیر کرد که اتاوا این اقدام را دیپلماسی گروگان گیری خواند.

وانژو سپس بر سر پایان مساله استرداد با دادستان‌های آمریکا به توافق رسید و دو تبعه کانادا نیز چند ساعت پس از این توافق توسط چین آزاد شدند.

حتی پیش از دستگیری وانژو مواضع انتقادی کانادا از وضعیت حقوق بشر در چین، خشم پکن را در پی داشت و همین مانع رویکرد آشتی جویانه بین دو طرف شد.

برچسب‌ها کره شمالی چین کانادا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی چین کانادا کره شمالی چین کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد سال ۱۳۶۱ش از رخداد‌های مهمِ جنگ ایران و عراق است. این شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش حزب بعث عراق به‌دست نیرو‌ها و رزمندگان ایرانی آزاد شد. 
خرمشهر، اولین شهری بود که مورد تهاجم عراقی‌ها قرار گرفت. این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، سرانجام در ۴ آبان سال ۱۳۵۹ش، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد.
در فاصله ماه‌های مهر تا دی ۱۳۵۹ش، پس از سقوط خرمشهر، نزدیک به سه ماه عملیات‌هایی برای آزادسازی شهر از طرف ارتش، سپاه پاسداران و نیرو‌های مردمی انجام شد، اما نتیجه مؤفقیت‌آمیزی حاصل نشد.
 پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیرو‌های ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیرو‌های آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ش خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.
به همین مناسبت تنی چند از فرماندهان عملیات بیت المقدس برای دانشجویان افسری این عملیات را تشریح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله امروز به یک کشتی تا دقایق دیگر
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • هشدار ۲ ژنرال صهیونیست درباره حمله به رفح
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک