Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکسن مننژیت یکی از واکسن‌هایی است که هر ساله زائران خانه خدا برای تشرف به سرزمین وحی باید تزریق کنند؛ به طوری که حداقل ۲ هفته قبل از اعزام باید این واکسن تزریق شده باشد.

به گزارش فارس، بر همین اساس، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر پس از احراز سلامت زائران خانه خدا، اقدام به تزریق واکسن مننژیت زائران بیت‌الله الحرام می‌کند و روند واکسیناسیون زائران قبل از اعزام انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت روند تزریق واکسن مننژیت زائران حج تمتع سال جاری از نهم خردادماه آغاز شده است و در روز‌های آینده این روند سرعت خواهد گرفت.

اما نکته قابل توجه برای این امر، دریافت هزینه جداگانه از زائران برای تزریق واکسن مننژیت است؛ به طوری که برخی از کاروان‌های حج تمتع از زائران مبلغ ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این امر در حالی است که در سال‌های گذشته زائران خانه خدا برای تزریق این واکسن هزینه جداگانه نمی‌پرداختند.

دریافت هزینه برای تزریق واکسن مننژیت موجب نارضایتی زائران شده است؛ به طوری که برخی از زائران معتقدند که با توجه به پرداخت هزینه حج تمتع در سال ۹۹، دیگر نباید هزینه‌ای بابت این موضوع از زوار اخذ می‌شد.

البته امسال با توجه به دستورالعمل سعودی‌ها، زائران حج تمتع باید علاوه بر واکسن مننژیت، به تزریق حداقل ۲ دُز واکسن مورد تأیید سعودی‌ها اقدام کنند. علاوه بر این، امسال عربستان زائران ایرانی را ملزم به تزریق واکسن فلج اطفال هم کرده است که هنوز در بسیاری از شهر‌ها روند تزریق واکسن فلج اطفال از سوی مراکز بهداشت آغاز نشده است.

این امر در حالی است که بر اساس پیش‌بینی سازمان حج و زیارت، اعزام زائران خانه خدا از ۲۳ خردادماه آغاز می‌شود و روند اعزام‌ها تا ۲۴ روز ادامه دارد. در حج تمتع سال جاری ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر در قالب حدود ۳۰۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

تماشاخانه ببینید| چشم و گوش شاه؛ سازمان اطلاعات و امنیت ایران باستان ببینید| واکنش علی دایی به ویدیو وایرال شده عباس بوعذار فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تزریق واکسن مننژیت زائران خانه خدا برای تزریق حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند

وحید اسکندری گفت: این تعداد از زائران گیلانی هشتم اردیبهشت از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) به حج عمره اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد:طول این سفر معنوی برای این زائران ۱۰ روز است که پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه است و پس از آن به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در تهران حرکت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین زائران گیلانی حج تمتع نیز در قالب چهار کاروان شامل ۲ کاروان با ظرفیت هر کدام ۹۵ نفر و ۲ کاروان کاروان‌های ۱۲۰ و ۱۳۵ نفره سوم خردادماه امسال با ۲ پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت گیلان بیان کرد: یک کاروان از زائران حج تمتع به تعداد ۱۸۵ نفر نیز هفتم خردادماه از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) عازم این کنگره عظیم می شوند.

وی عنوان کرد: ۶۳۰ زائر حج تمتع امسال از استان شامل؛ ۳۵۹ زن و ۲۷۱ مرد از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل هستند.

مدیرکل حج و زیارت گیلان اضافه کرد: مسن ترین زائر امسال بانویی ۸۲ ساله و کوچکترین آنها پسر نوجوان ۱۲ ساله است.

امسال بعد از ۹ سال توقف، پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی از سر گرفته شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است