Web Analytics Made Easy - Statcounter

تثبیت اجسام معلق مانند گلدان و اشیاء رهاشده در محوطه تراس و پشت بام از جمله توصیه مرکز اورژانس تهران هنگام وقوع طوفان است.

به گزارش ایران اکونومیست از مرکز اورژانس تهران، یحیی صالح طبری گفت: در هنگام توفان و باد های شدید شهروندان حتی‌المقدور در خانه بمانند، از تردد غیرضروری پرهیز کنند، اجسام معلق مانند گلدان و اشیاء رهاشده در محوطه تراس و پشت بام را تثبیت یا جمع‌آوری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: همچنین توصیه می شود که از حضور در فضاهای باز گردشی و تفریحی پرهیز نموده و تردد کودکان و سالخوردگان در سطح شهر انجام نشود.

صالح طبری افزود: استفاده نکردن از موتورسیکلت و دوچرخه، عدم تردد در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق، کابل‌های فشار قوی و عدم تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی از جمله دیگر توصیه ها است.

وی گفت: در صورتی که در خانه هستید ضمن حفظ خونسردی از شیشه پنجره‌ها فاصله بگیرند، چراغ قوه یا شمع در دسترس داشته باشید، مقداری آب ذخیره نمایید و به دلیل احتمال قطع برق از آسانسور استفاده نشود و همچنین تمامی درها، دریچه‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه دارید.

وی گفت: دوری از پنجره‌های فلزی، وسایل هادی برق و انرژی، کشیدن دو شاخه وسایل برقی از پریز، عدم تردد در محدوده تراس و پشت بام از دیگر توصیه‌ها به شهروندان است که در خانه هستند.

وی گفت: در هنگام توفان مواردی مانند پرهیز از دویدن و فرار ضمن حفظ خونسردی، دوری از حصارها، دیوارها، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های فلزی، کابل‌های برق و عدم توقف در این مکان‌ها را در نظر بگیرید.

صالح طبری گفت: در همین خصوص بهترین اقدام حضور در فضاهای سرپوشیده تا پایان توفان و استفاده از دستمال مرطوب برای تنفس راحت‌تر و جلوگیری از ورود گرد و غبار به دهان و بینی است.

وی ادامه داد: فاصله گرفتن از ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای، پرهیز از رفتن به نقاط بلند و دوری از درختان هنگام وقوع صاعقه و رعد و برق، فاصله گرفتن از سیم‌های رها شده برق و عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده در صورت تشدید توفان از دیگر توصیه‌های عنوان شده است.

صالح طبری گفت: در عین حال به شهروندان مستقر در خودرو نیز توصیه شده است تا هنگام رانندگی در توفان از درختان و تیرهای برق فاصله بگیرند و داخل خودرو بمانند، رادیو را روشن نگه داشته، سرعت خودری خود را به خصوص در بزرگراه‌ها کاهش داده و با سرعت مطمئنه حرکت نمایند، در صورت شدید بودن توفان نیز خودرو را سمت راست خیابان و در جهت وزش باد متوقف کنند.

وی افزود: برای حفظ تعادل فشار هوای داخل خودرو نیز شیشه پنجره را پایین کشیده، چراغ‌های مه‌شکن را روشن کرده، فاصله طولی و جانبی مطمئن را از سایر خودروها حفظ  کنند و همچنین رانندگان مراقب عابران پیاده باشند.

وی افزود: در صورت بروز هر گونه مشکل با حفظ خونسردی با ۱۱۵ تماس بگیرید و به توصیه های پرستار ۱۱۵ توجه کنید. همکاران ما در کنار شما هستند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان اورژانس تهران ، طوفان ، سازمان اورژانس کشور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان اورژانس تهران طوفان سازمان اورژانس کشور اورژانس تهران صالح طبری توصیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان غربی ظهر دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز افزود: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاشیم با استفاده از موتورلانس ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

مدیر حوادث دانشگاه ادامه داد: موتورلانس ها در شرایط بدی آب و هوا اعم از باران و برف به دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت نداشته و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

این پایگاه، اولین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان غربی است.

پیش از این ۳ پایگاه موتورلانس در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی فعال شده است.

شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل ۴ پایگاه شهری، ۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس بصورت شبانه روزی خدمات اورژانسی را به مددجویان و مصدومین ارائه می‌دهد.

کد خبر 6092159

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه رانندگی در فارسان
  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • لحظه واژگونی تریلی درحال حرکت بر اثر طوفان+ فیلم
  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز با ۴ مصدوم
  • تصادف دو خودروی سواری با ۷مصدوم
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین