Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:01:06 GMT

هوش مصنوعی برای نخستین بار از خوک ها کلون ساخت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۳۷۹۱

هوش مصنوعی برای نخستین بار از خوک ها کلون ساخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، برای نخستین بار در جهان بدون هیچ گونه دخالت انسانی، بچه خوک های سالمی با کمک یک مادر جایگزین در ماه مارس متولد شدند.

چین درحال حاضر بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده گوشت خوک است. جمعیت خوک این کشور حدود ۴۰۰ میلیون راس و مصرف سرانه گوشت آن بین ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم بزرگی از گوشتی که در چین مصرف می شود، خوک است. اما ذخایر موجود در این کشور هیچگاه برای تامین تقاضا کافی نبوده است. به همین دلیل چین باید سالانه میلیون ها تن گوشت خوک گرانقیمت وارد کند. این کشور در ۲۰۲۱ میلادی ۳.۳۱ میلیون متریک تن گوشت خوک خریده است.

لیو یائوی یکی از محققان دانشگاه نانکای معتقد است روش کلون سازی خودکار هوش مصنوعی خوک می تواند جمعیت این حیوان در کشور را افزایش دهد و در نتیجه چین در این زمینه خودکفا خواهد شد.

نکته مهم آنجاست که گوشت خوک مربوط به حیوان شبیه سازی شده مانند گوشت آزمایشگاهی نیست. گوشت آزمایشگاهی از سلول های کشت شده در شرایط خاص به وجود آمده است. اما گوشت حیوان شبیه سازی شده از سلول های اصلی خوک تهیه شده است که می توان در تولید گوشت آزمایشگاهی به کار برد. روش هایی که در حال حاضر برای کلون سازی خوک به کار می رود، نیازمند دخالت انسانی در مراحل مختلف است.

این امر ریسک اشتباه را افزایش می دهد. پیش از این محققان دانشگاه نانکای با استفاده از ربات ها در سال ۲۰۱۷ میلادی از روی خوک کلون ساختند محققان دانشگاه نانکای ادعا می کنند روش کلون سازی خوک رباتیک در مقایسه با کمک انسان نرخ موفقیت بالاتری دارد. ربات ها اشتباه نمی کنند یا طی عملیات به سلول ها آسیب نمی رسانند.

آنها برای پژوهش جدید یک فرایند کلون سازی کاملاً اتوماتیک ایجاد کردند که هیچ انسانی در آن دخالت نمی کند. یائوی در این باره می گوید: سیستم هوش مصنوعی آنها می تواند ربات را طوری هدایت کند که با کمترین نیروی ممکن فرایند کلون سازی را انجام دهد و به این ترتیب خسارت به سلول ها به صفر می رسد.

کد خبر 5508545 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: هوش مصنوعی چین تحقیقات علمی حاکمیت سایبری عیسی زارع پور نوآوری فناوری فضایی قانون توییتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فضانوردان فناوری نانو ایالات متحده امریکا حمله سایبری حکمرانی فضای مجازی کسب و کار یوتیوب کلون سازی گوشت خوک سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد خمینی شهر گفت:‌ ساخت برج‌های تقطیر باسینی‌های مخروطی چرخان در انحصار شرکت‌های ایتالیایی بود که برای نخستین‌بار با دانش به روز این شرکت بومی‌سازی شد.
محمدتقی اکبری افزود:‌ برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان (scc) به‌طور پیوسته کار می‌کنند و قادرند ترکیبات فرار را از جریان سوسپانسیون جداسازی کنند. وی گفت: افت فشار پایین، مصرف انرژی کم، بازدهی استخراج بالا، زمان ماند کوتاه، سرعت جداسازی بسیار بالا، جداسازی در دمای پایین، تجزیه شیمیایی پایین، مدیریت عطر و طعم، قابلیت حمل خوراک حاوی ذرات جامد، به‌کارگیری در صنایع فرآوری میوه، آبمیوه، چای، قهوه، چاشنی و جایگزینی با برج‌های تقطیر رایج از مزایای این دستگاه است.
اکبری افزود:‌ لیمونن ازجمله ترکیبات پرمصرف و وارداتی در صنایع آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۴۰۰ خط تولید لیمونن را برای نخستین‌بار با ظرفیت روزانه ۱۰۰ کیلوگرم در این شرکت راه‌اندازی و تجاری‌سازی کردیم.
مدیرعامل و مؤسس این شرکت دانش بنیان گفت:‌ عصاره‌گیری از گیاه خار مریم با سامانه استخراج جامد-مایع پویای سریع Rapid Solid-Liquid Dynamic Extraction (RSLDE) و تولید سیلیمارین برای مصرف در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی از برنامه‌های آینده این شرکت است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بینان با بیان اینکه مهم‌ترین مانع در تجاری‌سازی سرمایه ثابت و هزینه‌های تحقیق و توسعه است، افزود:‌ شرکت از تسهیلات مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حمایت‌های غیرمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، تسهیلات صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ریاست جمهوری استفاده کرده است.
تولید و فروش مواد شیمیایی، طراحی و ساخت تجهیزات در صنایع شیمیایی ازجمله فعالیت این شرکت است بطوریکه سال ۱۳۹۳ گواهینامه دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات نوین آزمایشگاهی از معاونت فناوری ریاست جمهوری را کسب کرد و سال ۱۳۹۵موفق به راه‌اندازی خط تولید اسانس‌های طبیعی با استفاده از برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان شده است.

دیگر خبرها

  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود