Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: پس از تهران با رتبه دوم بالاترین امتیاز را برای ایجاد هاب منطقه‌ای به منظور ذخیره‌سازی استراتژیک کالا و توزیع در سطح ملی داریم که باید با حضور سرمایه‌گذار خصوصی بستر فراهم شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های استان اظهار داشت: در سازمان برنامه و بودجه باید حوزه برنامه تقویت شود و برنامه بر بودجه غلبه کند، سازمان برنامه و بودجه اتاق فکر دولت است و باید آینده‌نگری در این سازمان با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان مرکزی ظرفیت‌های بسیار گسترده و متنوع بالقوه و بالفعل دارد و استانی که بتواند در حوزه صنعت، کشاورزی، معدن و خدمات نقش ملی و فراملی در آمایش سرزمین برعهده بگیرد یعنی موقعیت ممتازی دارد که باید به این موقعیت اشراف داشته و از این ظرفیت‌ها برای پیشرفت استان به شایستگی استفاده کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان مرکزی در حوزه صنعت و کشاورزی رتبه بالا در کشور دارد اما خلا بخش خدمات حلقه مفقوده در نقش‌آفرینی ما در سطح ملی و بین‌المللی است به طوری که بخش خدمات می‌تواند با سرعت بیشتر و سرمایه‌گذاری کمتر ضریب تولید، ثروت و اشتغال بالاتر و تقویت سایر بخش‌های اقتصادی را دربر داشته باشد.

کریمی تصریح کرد: در حوزه تجارت، بازرگانی و حمل و نقل یکی از ایده‌ها ایجاد مرکز ذخیره‌سازی استراتژیک کالا در اراک است که پس از تهران با رتبه دوم بالاترین امتیاز را برای ایجاد هاب منطقه‌ای به منظور ذخیره‌سازی استراتژیک کالا و توزیع در سطح ملی داریم بنابراین نیاز است که با حضور سرمایه‌گذار خصوصی بستر فراهم شود.

وی بیان کرد: در زمینه توسعه حمل و نقل فعالسازی فرودگاه یک ظرفیت است به طوری که استان ظرفیت فرودگاه بین‌المللی دارد اما از این ظرفیت به‌ویژه برای بخش مسافر و بار به خوبی استفاده نمی‌شود که با توجه به نقش مهم صادرات محصولات باید مورد توجه باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در راستای طرح آمایش پروژه‌های مهم مشخص شوند و برای دوره میان‌مدت چند ساله اولویت استان قرار دهیم زیرا استان از ظرفیت خوبی در حمل و نقل ریلی و هوایی برخوردار است اما در حوزه جاده‌ای موقعیت خوبی نداریم و تعداد بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در استان ما نسبت به سایر استان‌ها کم است.

وزیر صمت در اهواز: طرح آمایش منطقه‌ای صنعت و تجارت کشور تدوین شدطرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری کشور اجرا می‌شودطرح آمایش صنعتی و کشاورزی در استان اردبیل تهیه می‌شود

کریمی عنوان کرد: یکی از پروژه‌هایی که از سال‌های گذشته دنبال شده اتوبان اراک- ساوه است که از آشتیان، تفرش و فراهان عبور می‌کند و برای توسعه این شهرستان‌ها و ایجاد یک مسیر دسترسی مناسب بسیار موثر است و امیدواریم جزو پروژه‌های اولویت‌دار استان باشد.

وی با اشاره به اینکه در خیلی از حوزه‌ها کمیجان، خنداب و فراهان عقب‌افتادگی و محرومیت بیشتری دارند که باید مورد توجه باشد، گفت: آیین‌نامه و ضوابط تعیین شهرستان‌های محروم و غیربرخوردار از سال‌های طولانی مطرح بوده که در دولت بازنگری نشد به طوری که از برنامه پنجم و ششم تاکنون هنوز ضوابط بازنگری نشده درحالی که در طول 12 سال تغییرات زیادی در کشور ایجاد شده بنابراین باید ضوابط بازنگری شوند تا مناطق محروم از مزیت بیشتر برخوردار شوند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه اعتبارات ملی ضعف داریم و تعداد پروژه‌هایی که از اعتبارات ملی قابل توجه برخوردار باشد کم است به طوری که سدهای بزرگ، جاده و بزرگراه قابل توجه نداریم بنابراین سهم ما در سبد اعتبارات ملی کم است و فرصت سفر ریاست جمهوری به استان فرصت مغتنمی است که باید برای جلب و جذب اعتبارات ملی در پروژه‌های اولویت‌دار استان استفاده کنیم زیرا این ظرفیت‌های بسیار بزرگ است که می‌تواند برای استان راهگشا باشد.

انتهای پیام/713/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خنداب و کمیجان در مجلس نماینده مردم اراک اعتبارات ملی استان مرکزی منطقه ای ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: به‌ منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سید حجت مدنی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و ذخیره سازی در این منطقه اظهار کرد: این منطقه آمادگی کاملی در این زمینه دارد و در صورت ثبت به موقع درخواست‌ها ارسال فرآورده بدون کمبود و محدودیت به طور منظم انجام خواهد شد و همچنین با اتخاذ سیاست‌های مطلوب سوخت‌رسانی بخصوص سوخت جایگزین به نیروگاه‌ها یکی از اقدامات مطلوب این شرکت است.

وی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و میزان ذخیره‌سازی در این منطقه افزود: به منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و به همین دلیل اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نمی‌شود.

کد خبر 748511

دیگر خبرها

  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟