Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از تسلط نیروهای کشورش بر مناطق مهمی در شرق اوکراین خبر داد.

شویگو طی نشست خبری گفت: «بخش قابل توجهی از جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک در امتداد ساحل چپ سِوِرسکی دونتس از جمله شهرهای کراسنی لیمان و اسویاتوهیرسک و همچنین ۱۵ شهرک دیگر آزاد شده‌اند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با اعلام تسلط کامل روسیه بر شهر اسویاتوهیرسک، نام مناطق استودنوک، یارووایا، کروفسک، یامپول و دروبیشوو را به عنوان بزرگترین شهرک‌هایی که تحت کنترل نیروهای روس درآمدند، نام برد.

وزیر دفاع روسیه همچنین تایید کرد که مناطق مسکونی سِوِرودونتسک به کنترل نیروهای این کشور درآمده و اکنون ارتش روسیه بر منطقه صنعتی و نزدیکترین شهرک‌ها مسلط شده است.

شویگو با بیان اینکه به طور کلی، ۹۷ درصد از خاک جمهوری خودخوانده لوهانسک تا به امروز از کنترل دولت اوکراین خارج شده، خبر داد: «وزارت دفاع به همراه شرکت راه آهن روسیه ۱۲۰۰ کیلومتر خطوط ریلی را برای از سرگیری تردد کامل بین روسیه، دونباس، اوکراین و کریمه بازسازی کردند».

وی همچنین در جمع‌بندی نتایج فعلی عملیات ویژه روسیه در اوکراین نیز اظهار داشت که طی پنج روز گذشته، ۱۲۶ نظامی اوکراین تسلیم شده‌اند که تعداد کل اسرای جنگی را به ۶۴۸۹ نفر افزایش داد.

این مقام نظامی روس اعلام کرد که طی ده روز گذشته عملیات در اوکراین، ۵۱ واحد تجهیزات نظامی که از خارج از کشور دریافت کرده بودند، منهدم شده است.

به نوشته ریانووستی، شویگو توضیح داد: «۵۱ واحد تجهیزات نظامی خارجی از جمله ۱۲ خودروی زرهی رزمی، ۲۱ توپخانه هویتزر ۱۵۵ میلی متری، دو موشک‌انداز چندگانه و ۱۶ هواپیمای بدون سرنشین نابود شدند».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که نیروگاه اتمی زاپروژیا به طور عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و قادر است تا نیمی از کل انرژی هسته‌ای اوکراین را تولید کند.

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نسبت به روند عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و درگیری‌ها با ارتش اوکراین ابراز خوش‌بینی کرده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین جنگ اوکراین سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6090206

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد