Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم پور با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا بخش های مختلف اقتصادی شهرستان را از حوزه تک محصولی خارج کنیم تا کشاورزی در بروز حوادث طبیعی کمتر آسیب ببیند، گفت: اینکه باید به سمت گلخانه های کوچک مقیاس به خصوص کشت گیاهان دارویی در روستاها برای ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس به روستاها حرکت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال، مقاوم سازی و آسیب های اجتماعی شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه های متوالی اشتغال و مقاوم سازی برای مهاجرت معکوس به روستاها و اشتغال پایدار روستایی آماده همکاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد بیش از ۱۰ هزار هکتار باغات انگور و پسته و انار دارد و به عنوان قطب تولید و سطح زیرکشت انگور در شرق کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: خلیل آباد جزو معدود شهرهایی در شرق کشور است که بیش از 120 هزار تن با وجود خشکسالی تولید داشته که ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری و ارز آوری ملی، استانی و شهرستانی است.

فرماندار خلیل آباد با اشاره به خسارت تگرگ به محصولات شهرستان خلیل آباد، تصریح کرد: بارش تگرگ در سال جدید آسیب جدی به محصولات باغی شهرستان وارد کرد و برآورد خسارت بالغ بر 186 میلیارد تومان شد که مطمئناً کشاورزان تا سال آینده نمی توانند جبران خسارت وارد آمده به محصولات و باغات خود کنند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا بخش های مختلف اقتصادی شهرستان را از حوزه تک محصولی خارج کنیم تا کشاورزی در بروز حوادث طبیعی کمتر آسیب ببیند، اذعان کرد: تغییرات اقلیم زنگ خطری است که باید بتوانیم اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس به حوزه روستایی انجام دهیم.

قاسم پور با بیان اینکه باید به سمت گلخانه های کوچک مقیاس به خصوص کشت گیاهان دارویی در روستاها برای ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس به روستاها حرکت کنیم، عنوان کرد: یکی از نگرانی های ما در شهرستان خلیل آباد این است که بخشی از جوانان ما برای اشتغال به تهران مهاجرت می کنند و اگر کار خوبی در شهرستان انجام شود برگشت این حوانان را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه 4 هزار هکتار از باغات شهرستان خلیل آباد در معرض خاموشی چاه موتورهای کشاورزی قرار دارند و این یکی از چالش های شهرستان محسوب می شود، تشریح کرد: در حال حاضر فصل دانه بندی و مغز گیری پسته و انگور قرار داریم و اگر خاموشی چاه موتورهای کشاورزی رخ دهد عملاً محصولی برای کشاورز باقی نخواهد ماند.

فرماندار خلیل آباد همچنین ادامه داد: خاموشی های چاه موتور یک بحث کشوری است که باید انجام شود ولی چاه موتورهای کشاورزی می توانند با احداث یک مزرعه انرژی خورشیدی حداقل بخشی از برق مصرفی چاه موتور خود را تامین کنند که اداره برق شهرستان هم آماده مشاوره به این افراد هست.

وی با بیان اینکه انحراف در طرح های اشتغال زایی یکی از خط قرمز های شهرستان خلیل آباد است، تاکید کرد: علیرغم تمام همکاری هایی که صورت گرفته از مدیران کل درخواست داریم که بانک های عامل تسهیلات اشتغال برای خلیل آباد را به شهرستان های مجاور هدایت نکنند و این موضوع در خود شهرستان متمرکز شود تا کشاورزان و متقاضیان اشتغال بتوانند در بانک های موجود شهرستان تشکیل پرونده دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان خلیل آباد مهاجرت معکوس اشتغال پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم